Suikers minderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Suikers minderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:46

Dit topic: [VT] Suiker suiker suiker suiker! bestaat al even, maar dat gaat er vooral over dat mensen etenswaren willen maken zonder suiker... Nu wil ik eigenlijk suikers minderen, dat wil zeggen:

- geen cola/andere frisdranken
- geen snoep
- geen chocolade
- minder zoet op brood

enz enz.

Wil, vooral omdat ik ook nog train voor een marathon, verder wel normaal blijven eten..

Wat is nu het nut van nog een topic vraag je je waarschijnlijk af..
Ik dacht dat er misschien met mij meerderen (ja natuurlijk de maand van de goede voornemens) zijn die gestopt/minderen met suikers en het hier lastig mee hebben.
Dus steek hier elkaar een hart onder de riem! :D

BelleTessa

Re: Suikers minderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:50

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:53

Zie OP :)

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:04

Ik ben ook begonnen met minderen van suikers.
Bij mij is het vooral snoep en chocolade (en pasta's als avond eten).
Gelukkig drink ik geen cola of andere frisdranken dat krijg ik niet door mijn strot.
Wat ik dus ook zo vreemd vind aan me zelf terwijl drop, gummi beren en alle andere zoete troep er zo een zak naar binnen verdwijnt (vaak ook verveling)
Ik was er vanaf maar ben toch weer heel langzaam begonnen met snoepen en merkte nu op het laatst weer dat suiker toch steeds weer mijn voorkeur en dat mijn gewicht opeens er ook heel snel weer aan kwam.
Het is gewoon een sluip moordenaar waar je ongewild verslaafd aan raakt heb ik gemerkt.
Mijn grootste probleem is dat ik graag doe bakken en tja dan proef je graag een stukje he.
Maar als het hier staat blijft het niet bij een stukje.
Zeker omdat ik alleen ben is het ook vaak veel maar een halve cake bakken lukt me ook niet echt
Maar heb daar nu ook al iets op gevonden ik doe gewoon bakken snij er 1 stukje vanaf en de rest gaat naar de buren of voer het mijn collega veelvraten op het werk :D
Merk ook dat ik nu voor de 2e keer en gestopt dat het zwaarder is dan de 1e keer.
Stoppen met roken was voor mij makkelijker moet ik zeggen ben ik 15 jaar geleden mee gestopt van de ene dag op de andere dag (rookte 1,5 pakje oer dag) en nooit meer een sigaret aangeraakt.

Maar ben inderdaad ook aan het zoeken naar recepten waar ik mee kan bakken maar waar geen of weinig suikers inzitten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:06

Euhh dat topic gaat niet alleen over dingen maken zonder suiker :P dat topic gaat ook over het minderen van suiker, geen dingen eten waar onnodig toegevoegde suikers in zitten, thee zonder suiker drinken, minder frisdrank, minder alchohol, etc. Dus volgens mij zou er niet nog een topic voor nodig zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:08

Ik wil ook weer gaan minderen met suikers, ik was zo mooi afgevallen. Bewoog veel en kwam toch niet aan. Helaas zijn er inmiddels wel 2,5 kilo' s bijgekomen en ben ik weer aan de suiker. Grrrrrrr.

Zou fijn zijn als we hier tips kunnen delen. Ik koop geen frisdrank meer. Helaas heeft mijn vriend mijn verslaving gekocht (lipton ice tea) en heb ik die flessen alweer op.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:15

Ontbijt met spelt of zuurdesem brood, en zelfgemaakte groentesmeersels, olijventapenades, magere kaas,... of ga voor suikervrije muesli/ havermout met noten en fruit in stukjes :9

Begin met de ingrediëntenlijst te bestuderen van alles wat je gebruikelijk eet, en vervang de dingen met suiker/glucose of maak ze zelf.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 12:17

Thesserd schreef:
Euhh dat topic gaat niet alleen over dingen maken zonder suiker :P dat topic gaat ook over het minderen van suiker, geen dingen eten waar onnodig toegevoegde suikers in zitten, thee zonder suiker drinken, minder frisdrank, minder alchohol, etc. Dus volgens mij zou er niet nog een topic voor nodig zijn :+

Ja dat weet ik, maar daar gaat het meer over de etenswaren zelf, bedoelde dit topic meer als een 'helpelkaardedagenzondersuikerdoor :') ' topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:18