Recepten zonder...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Recepten zonder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 23:30

Tarwe, varkensvlees, melkproducten van de koe,
maïs en gewone aardappelen gezocht.

Tjah, nu zullen jullie wel denken waarom
dat dan?

Ik ben sinds begin oktober afgelopen jaar
gaan eten naar mijn bloedgroep.
Bij mijn bloedgroep zijn de bovenstaande
producten dus niet zo goed...
Maar nu ben ik ook een beetje uitgedacht wat nieuwe recepten betreft.
Als vervanger van de gewone aardappels
eet ik nu wel eens zoete aardappelen, (bataat), maar gekookt vind ik deze niet zo lekker meer..

Dus nu hoop ik dat Bokkers mij kunnen helpen aan gezonde en lekkere recepten. :)

RoosDeG

Re: Recepten zonder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:37

Mijn oma had pas geleden zoete aardappel met pastinaak gemaakt als ovenschotel!
Erg lekker :)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:40

Ik ben vegetariër en ik eet erg weinig aardappel etc. maar zoete aardappel wel. Deze kook ik trouwens nooit ( lijkt mij minder lekker) ik doe ze altijd door 4 delen, scheutje olijfolie in een -glazen- ovenschaal, zoete aardappel netjes naast elkaar, zout peper, beetje chilivlokken ( als je van een pittige bite houdt), dan rode uien of gewone ui, wat je in huis hebt, in partjes ertussen leggen, nog wat olijfolie erover en zo'n 35 minuten in een voorverwarmde oven op 175-200 graden, heerlijk :-).

Dit is een recept voor champignonpaté, zelfs niet vegetariërs zijn er dol op :-). Het lukt ook altijd en zooo lekker :-). Ik geloof dat je alles mag, kaas van koe dan voor geitenkaas vervangen, staat er ook achter.

2 uien, geschild en gesnipperd
500 g champignons, schoongeborsteld en in grove stukken
2 teentjes knoflook, geperst
5 eetl olijfolie
1 eetl gedroogde oregano
peper, kruidenzout
300 g gemengde noten
300 g wortel
300 g kaas (belegen, geit)
2 eetl peterselie
3 eieren
Verwarm de oven voor op 175°c.

Fruiten
Verwarm de olie en fruit hierin achtereenvolgens
ui, paddenstoelen, knoflook en oregano.

Breng het mengsel op smaak met peper en zout en laat afkoelen.

Hakken
Hak de noten , wortel en kaas grof. Meng champignons,
noten, wortel, kaas, eieren en kruiden goed door elkaar.

Vet goed en bakken

Vet een ovenschaal of springvorm in en vul deze met het mengsel.
Druk voorzichtig aan en bak de paté in 45 min. gaar en stevig.
Laat hem nog 5 min in een open oven staan. Daarna nog 10 min af laten koelen voordat de paté gesneden kan worden. Ook koud erg lekker.

- See more at: http://www.biobudget.nl/recepten/champi ... jEOww.dpuf

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 23:48

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 03:55

Supersimpel: zoek op recepten 'volgens de voedselzandloper'. Je gaat enorm veel vinden. Ook op Facebook veel groepen met recepten trouwens.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 08:44

Zelf pasta maken van andere graansoorten :)
Ik had laatst kamut pasta :9 Bij de molen kun je veel verschillende soorten bloem kopen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 12:38

Bedankt voor de tips! :)
Ik ga zeker het een en ander proberen! :)

Heb vanochtend bij de bieb de boeken 'Broodbuik, kookboek' en het kookboek van de zandloper methode gehaald!
Staan zeker recepten in die ik ga proberen! :)

8nnemiek: kan ik ook spelt pasta maken? :Y)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:52

Maaltijdsalades? Spinazieblaadjes, gerookte kip, mango en linzen bijvoorbeeld. Of een komkommer in kleine stukjes snijden en een pak gerookte zalm in stukjes snijden, door elkaar mengen en wat kappertjes erbij? Heb ik regelmatig als lunch mee naar mijn werk: jammie!

Wat ik zelf altijd superlekker én heel simpel vind als avondeten: oranje paprika, zoete aardappel, winterpeen en gourgette in grove stukken snijden. Aardappel en peen even 10 minuutjes voorkoken. Dat alles in een ovenschaal met wat hele teentjes knoflook en met wat zout en peper op smaak brengen. Een pangiusfileetje erop en dat een half uur in de oven. Na een kwartier je vis even omdraaien. Heb het regelmatig voor vrienden gemaakt en die zijn er allemaal weg van.

Voor ontbijt: havermout gekookt in 1/2 water, 1/2 amandelmelk en als het klaar is wat appeltjes, rozijntjes en kaneelpoeder? Of een (halve) avocado met wat gebakken (kalkoen)spek? Of geitenyoghurt met een handje notenmix?

Er zijn echt zoveel dingen mogelijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:38

Ell_en schreef:
8nnemiek: kan ik ook spelt pasta maken? :Y)

:j gewoon een zak speltbloem kopen en dan neem je 100 gram bloem en die meng je met een ei of met zo'n 40 ml water, goed kneden totdat het een mooie, elastische deegbol is, uitrollen en in reepjes snijden :9 met een pastamachine gaat dat natuurlijk nog makkelijker!

Ik maak zo ook mijn eigen brood :) met lekker vers kamut of speltmeel van de biologische molen, en sojamelk ipv koemelk, en appelstroop ipv suiker, en je hebt een héérlijk vers, gezond brood.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 15:41

Dankje!! Ik ga het zeker weten uitproberen!! :-)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:41

Mag ik vragen welke bloedgroep je hebt? Ik ben nl. bezig om uit te zoeken of het voor mij nut heeft om een bloedgroep dieet te gaan volgen. Niet om af te vallen maar om meer in balans te komen. Ik heb bloedgroep A.

Heb je trouwens wel eens gierst gegeten?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 16:28

Silvia: je hebt pb :)

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:37

Wat jij zoekt is gezonde recepten voor iedereen, de producten die jij namelijk noemt zijn voor niemand goed, welke bloedgroep dan ook :D
Zoals eerder gezegd, volg de voedselzandloper, veel recepten en allemaal gezond!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:38

Mag ik vragen hoe dat precies werkt naar je bloedgroep eten? Wat het nut enzo ervan is? Ben er namelijk helemaal niet mee bekend, maar klinkt wel interessant!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:46

Naar bloedgroep eten klinkt imo als onzin: het enige verschil is dus het eiwit wat op je rode bloedcellen zit. Dat heeft absoluut niks met je spijsvertering te maken, en al helemaal niet met specifieke voedingsmiddelen. Iemand een bron hiervan?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 16:54

Als ik echt het boek van het bloedgroep dieet zou volgen, moet ik nog veel strenger zijn.. de producten die ik in de openingspost heb genoemd, zijn voor mij persoonlijk de echte boosdoeners. En toch in de recepten van de voedselzandloper zie ik nog wel eens dingen die ik beter niet kan eten..

Barbabientje: voor elke bloedgroep zijn er andere producten wel of niet gezond. Ik heb dit onder begeleiding gedaan. Maar als je weet wat je bloedgroep is, kan je op bol.com een zakboekje voor het bloedgroep dieet kopen. Hierin staan lijsten met voedingsmiddelen die je wel en niet moet eten..
Er is ook een informatie boek en kookboek van! :)

Cyella: Jij mag het onzin vinden! Prima! Maar ik heb vele malen geprobeerd af te vallen, maar elke keer ging er 1-2kg af. Hoe ik het ook vol hield, het ging niet verder. Ik ben bij verschillende diëtistes geweest, maar elke keer lukte het weer niet. Aantal malen bloed laten prikken, ook nooit wat uit gekomen.. Crashdieten heb ik ooit 1x gedaan, nooit weer!
En nu blijft mijn gewicht wel langzaam zakken, dus voor mij werkt het wel. En daar ben ik super blij mee! :)
Een officiële bron heb ik niet, maar die hoef ik ook niet. Voor mij werkt het, dus vind ik het prima en voel mij stukken beter! :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:42

Maar is het meer een dieet om gezonder te leven of heeft het ook echt te maken met afvallen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:44

Misschien moet je dan aangeven welke producten je in het bijzonder niet mag of wil want de voorbeeld producten zijn producten die gewoon niet in een gezond recept passen, en niet bijzonder i.m.o.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:52

anne_bento schreef:
Misschien moet je dan aangeven welke producten je in het bijzonder niet mag of wil want de voorbeeld producten zijn producten die gewoon niet in een gezond recept passen, en niet bijzonder i.m.o.

Kan je me hiervan een onderbouwing geven? :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 17:55

Barbabientje: in eerste instantie om
gezonderleven..

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:40

_Denise_ schreef:
anne_bento schreef:

Kan je me hiervan een onderbouwing geven? :)

Van wat precies?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 21:16

anne_bento schreef:
Van wat precies?

Van dit stuk:

Citaat:
Misschien moet je dan aangeven welke producten je in het bijzonder niet mag of wil want de voorbeeld producten zijn producten die gewoon niet in een gezond recept passen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:26

Ik heb niet heel veel zin om alles over te typen. Via Google is erg veel te vinden. Verder verwijs ik naar het Voedselzandloper boek :-) daar wordt alles goed onderbouwd!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:44

Barbabientje schreef:
Mag ik vragen hoe dat precies werkt naar je bloedgroep eten? Wat het nut enzo ervan is? Ben er namelijk helemaal niet mee bekend, maar klinkt wel interessant!

http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=330

Het gaat mij niet om het afvallen. Ik merk zelf dat ik bepaalde voedingsmiddelen niet goed verdraag. En wie weet is het bloedgroepen "dieet" voor mij een middel om erachter te komen wat wel of niet goed bij mijn lijf past.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:49

www.oerkrachtvoedingsadvies.nl om mee te beginnen.
voor de rest zoeken op paleo of oervoeding. Dit is overigens geen doorsnee dieet maar een levensstijl (vind ik) . Ben je meteen geraffineerde suikers vrij aan het eten.

Hier zitten geen: gluten (als je wel tegen spelt kan dan zou ik dat wel doen voor de afwisseling), suikers, gewone aardappels en koemelk producten in.
Succes!