gezocht: joystick als muis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DKayleigh

gezocht: joystick als muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:20

goedemiddag,

ik zit op school samen (Ergotherapie) met mijn groep, en ik zoek al enkele uren naar een joystick die als muis gebruikt kan worden... Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik doel niet op de 'anir' joymuis. Dit is namelijk een muis in de vorm van een joystick, die je tóch als een gewone muis over de tafel moet bewegen.
Ik zoek echt een joystick die je vast kunt maken aan de tafel met knoppen erop.

Ik vind wel bv. de logitech extreme pro 3d (oid) , met 12 knoppen, voor op de pc. Maar dit is geloof ik een gaming joystick.

Anyway, iemand ervaring/ideeën?

Groetjes, DKayleigh :D

Destination

Re: gezocht: joystick als muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:48

Mijn zus heeft zo'n joystick, een soort hendel die je heen en weer beweegt en een aantal knoppen inderdaad. Wat wil je precies weten?

Hutcherson

Re: gezocht: joystick als muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 19:53

Ik studeer ook ergotherapie maar heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat je een trackball muis hebt. dan beweeg je de muis door met je duim een bal in de muis te verrollen. dus die hoef je niet te verplaatsen op het bureau. Trackballmuis Orbit Optical heet ie.Logitech heeft ze ook. Misschien meot je eens googlen op hulpmiddelen voor RSI klachten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:03

RoyceMack schreef:
Ik studeer ook ergotherapie maar heb hier eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat je een trackball muis hebt. dan beweeg je de muis door met je duim een bal in de muis te verrollen. dus die hoef je niet te verplaatsen op het bureau. Trackballmuis Orbit Optical heet ie.Logitech heeft ze ook. Misschien meot je eens googlen op hulpmiddelen voor RSI klachten.

Als ze degenen bedoelt die ik denk dat ze bedoelt worden ze voornamelijk gebruikt bij mensen met een zeer slechte handfunctie (denk aan spasme) en dan werkt het bewegen van een bal met je duim niet.