Verjaardag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anoukie88

Verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 09:17

Volgende week ben ik jarig en ik geef in het weekend 2 dagen de verjaardag voor familie. Nou vind ik het altijd wel leuk om zelf taarten te bakken/maken. Maar volgende week niet heel veel tijd voor een uitgebreide "heel Holland bakt" sessie. Daarnaast wordt het vaak hetzelfde (monchou en appeltaart). Ontzettend lekker maar ik wil wel eens wat anders. Ook heb ik al eens een italiaanse chocoladetaart gemaakt. Heel lekker maar best heel veel tijd en werk. Hebben jullie nog ideeën voor een lekkere, niet te moeilijke en niet al te aparte smaak taart? Het gaat er niet om dat het een kunstwerk moet worden maar het gaat om de smaak.

Daarnaast ideeën voor traktatie op het werk zijn ook van harte welkom. Ik zat te denken in de vorm van cake of eenvoudige taart.

Narita

Re: Verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:19

Heb laatst voor een vriendin een oreotaart gemaakt. Is heel goed bevallen en niet veel werk. :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:24

Zoiets is vrij simpel en erg lekker. Je kunt de ganache als tussenlaag gebruiken maar ook een andere vulling (of 2)
Afbeelding

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 09:27

Hebben jullie hier ook recepten van of een linkje naar het recept.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:35

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 09:39

Het is inmiddels alweer een tijd geleden dat ik er 1 gemaakt heb, maar ik denk dat ik dit recept toen heb gebruikt:

http://www.deleukstetaarten.nl/recepten ... en/ganache

Taart bakken volgens recept, door midden snijden en vullen (jam, ganache, of andere vulling) en dan afgieten met de Ganache.

anoukie88 schreef:
Hebben jullie hier ook recepten van of een linkje naar het recept.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 09:42

MarliesV, die ziet er lekker uit. En zowel kwark als appeltaart wordt altijd gewaardeerd dus hoef je niet kiezen :o

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:02

Nou ik zou zeggen begin er niet aan _O-
Ik maak ook altijd taarten als ik jarig ben... meestal dus monchou, appel en iets anders.... ooit keer 3 apartere gemaakt en kreeg gelijk te horen: "vind gewone monchoutaart toch lekkerder dan deze cheesecake hoor" :')

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:38

Worteltaart! :9 Even googlen op worteltaart met banaan, recept van allerhande.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:48

Ik ben dit weekend jarig en ga deze maken: http://www.koopmans.com/recept/bokkenpootjestaart/
Niet veel werk en erg lekker. Ik doe hem alleen zonder advocaat..
Daarnaast maak ik ook vaak halve taarten. Heb een aantal mini springvormen. Dus dit jaar waarschijnlijk een grote bokkenpootjes, een kleine kwark bosvruchten, een kleine monchou en een kleine appeltaart. Allemaal gewoon uit een pakje van koopmans/ dr. oetker.. Meestal maakte ik ook nog een mooie fondant taart, maar daar heb ik dit jaar geen tijd meer voor.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 17:55

Superlekker en heel snel gemaakt: de doordeweekse brownie van Nigella! Ik gooi er ook altijd wat brokken witte en melkchocolade doorheen. Binnen 15 min staat ie in de oven!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:25

Voor op je werk arretjescake! Eenvoudig, snel te maken en erg lekker. Bovendien heb je genoeg aan een dun plakje

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 18:48

San4nie, daar zat ik ook naar te kijken maar vond het jammer van de advocaat. Maar zonder is natuurlijk ook mogelijk.
Benangelique, die arretjescake komt nooit aan op het werk :9 ;)