Ik zit er over na te denken om een zonnebank of zonnehemel aan te schaffen. Dit omdat ik van mijzelf altijd vrij wit ben en langzaam bruin. (huidtype 2, op het blonde haar na, ben namelijk heel donker
). En dan ben ik echt niet van plan om er 3x per week onder te liggen en poepbruin te worden. Maar gewoon voor een licht tintje.Nu zit ik informatie op te zoeken over hoe lang verantwoord is om onder en zonnebank te liggen, maar ik kan niets concreets vinden. Ook heb ik wat opgezocht over hoe erg die gezondheidsrisico's nu zijn. Want als het daadwerkelijk zo schadelijk is als sommige bronnen beweren, heb ik dit er ook weer niet voor over. Echter wordt er ook vaak genoeg beschreven dat het juist goed is om af en toe (lees 1 a 2 keer in de maand) even onder de zonnebank te gaan. Op dit moment ga ik 1 a 2 keer per jaar op vakantie naar een warm land en lig ik daar de hele week in de zon. Dit schijnt dan weer helemaal funest voor je huid te zijn.
Maar via google heb ik nog geen echt betrouwbare bron gevonden. Er staat vaak wel uit onderzoek is gebleken dat... Maar de uitkomsten zijn allemaal totaal verschillend. De ene zegt dat iemand die überhaupt ooit onder de zonnebank geweest is al 50% meer kans heeft op huidkanker. De ander zegt dat het de kans op huidkanker zelfs kan verminderen bij verantwoord gebruik.
Dus hoevaak gaan jullie onder de zonnebank? En heeft er iemand een goede en betrouwbare bron die verteld hoe het nou echt zit.