T mobile; internetsnelheid zou omlaag moeten gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

T mobile; internetsnelheid zou omlaag moeten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 21:22

Hallo allemaal,

Ik heb sinds ongeveer 2 weken een iphone 5s met een abonnement van 500 mb. Toen we dit abonnement gingen afsluiten is ons verteld dat je niet bij betaalt, maar dat je internetsnelheid een stuk omlaag gaat als je al je mb's hebt opgemaakt.
Ik zat een week geleden op mijn kamer op youtube en toen kreeg ik ineens een sms dat ik nog maar 100 mb overhad, dit kwam omdat mijn telefoon zonder dat ik het wist van wifi op 4g was overgegaan. Hierdoor moest ik met 100mb doen en hier ben ik nu doorheen. Het enige vreemde is dat mijn internet nog steeds razendsnel bleef, terwijl ik in de t mobile app zag dat ik 0 mb overhad, en zelfs 2 uur daarna was het internet nog supersnel.

Ik maak me nu zorgen of er misschien wél kosten aan zitten? Het lijkt me niet normaal dat mijn internet nog steeds zo gigantisch snel is terwijl de vrouw in de winkel aangaf dat hij enorm traag zou worden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Groetjes,
Arc_En_Ciel

genja

Re: T mobile; internetsnelheid zou omlaag moeten gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:26

Even inloggen op my t-mobile kan je zien hoe het met je rekening is

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:26

Een vriendin van mij heeft T-mobile en had per ongeluk iets groots gedownload zonder wifi, waardoor ook haar bundel op was.. Maar haar internet is dusdanig langzaam geworden dat ze alleen nog maar kan whatsappen := Ik zou het gewoon even in de gaten houden, misschien duurt het even voordat het verwerkt is?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 21:36

Ja zou kunnen.. Ik vind het wel fijn en er staat nu ook '0' bij 'overige kosten', maar ik ben zo bang dat het alsnog veel geld gaat kosten..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:38

En anders gewoon even bellen! :)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:10

Zelf heb ik ook T-mobile, het duurt even voordat je internet langzamer wordt. (ook de melding duurt altijd even, dus krijg je niet precies op het zelfde moment als dat je verbruik op is)

Ik overschrijdt het limiet ook wel eens maar nooit extra kosten gehad (wel dat inderdaad na een dag mijn snelheid flink omlaag ging)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:43

Okee dankjulliewel! :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:47

je kan ook mb's bij kopen bij t-mobile, is nog altijd goedkoper dan over je bundel heen gaan :)
volgends mij was 100 mb €2,50 en 500 mb 5 euro ofzo :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:47

Ik ga vaak over mijn abonnement heen, omdat ik het er eigenlijk niet mee red. Mijn internet blijft inderdaad nog steeds razendsnel (wat overigens heel fijn is) en als ik heel veel meer ga gebruiken wordt het pas langzamer. Nooit extra kosten gehad :) . Ik vind het heel fijn dat je gewoon zonder extra kosten kunt blijven internetten hihi

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:48

Ben je nadat je die sms kreeg weer met WIFI gaan verbinden? Als dat zo is, dan klopt het dat je internetsnelheid snel blijft, aangezien je dan van de WIFI snelheid gebruik maakt en niet die van 4g/3g/etc.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:52

RoosTinker schreef:
je kan ook mb's bij kopen bij t-mobile, is nog altijd goedkoper dan over je bundel heen gaan :)
volgends mij was 100 mb €2,50 en 500 mb 5 euro ofzo :)

Bij T-mobile kun je geen extra kosten maken, mb's bijkopen is alleen zodat je internetsnelheid gelijk blijft :)

Viktor238 schreef:
Ik ga vaak over mijn abonnement heen, omdat ik het er eigenlijk niet mee red. Mijn internet blijft inderdaad nog steeds razendsnel (wat overigens heel fijn is) en als ik heel veel meer ga gebruiken wordt het pas langzamer. Nooit extra kosten gehad :) . Ik vind het heel fijn dat je gewoon zonder extra kosten kunt blijven internetten hihi

Zit je ook bij T-mobile of heb je een andere provider? :)

Niobe schreef:
Ben je nadat je die sms kreeg weer met WIFI gaan verbinden? Als dat zo is, dan klopt het dat je internetsnelheid snel blijft, aangezien je dan van de WIFI snelheid gebruik maakt en niet die van 4g/3g/etc.

Nee, dat snap ik :P Ik zat wel op 3g en 4g ja :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:55

Oke, je wil niet weten hoeveel mensen dat verband niet snappen, dus ik dacht ik gooi 'm er even in :')

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:30

T-mobile ook! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:38

Ik heb ook T-mobile en ga regelmatig over m'n bundel heen. Ze mogen wettelijk gezien geen extra kosten in rekening brengen als jij niet hebt aangegeven dat je weer sneller internet wilt. Na een tijdje wordt het inderdaad wel aanzienlijk trager, als ik over m'n bundel heen zit kan ik echt alleen nog maar whatsappen op 4G, en foto's laden gaat dan ook niet van harte. Facebook hoef ik niet eens te proberen :=

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 17:06

Niobe schreef:
Oke, je wil niet weten hoeveel mensen dat verband niet snappen, dus ik dacht ik gooi 'm er even in :')

Hahaha klopt, bedankt iig :)

Mijn internetsnelheid is nu wel omlaag gegaan (helaas pindakaas :+ ), en voor zover ik weet zijn er geen extra kosten in rekening gebracht.

Bedankt allemaal!