Ontzettend veel problemen van een ander

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Odatje

Ontzettend veel problemen van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 15:44

Beste bokkers,

Of de titel zo klopt, weet ik eigenlijk ook niet maar goed.

Ik kan hier nu een heel verhaal ga neer typen, maar het liefst wil ik via de weg iemand vinden die een soort gelijke situatie heeft meegemaakt en mij daarin misschien tips kan geven of helpen.

Ik heb nu een dikke 2 jaar een relatie met mijn vriend. Gaat allemaal goed, we houden van elkaar, vertrouwen elkaar door een door.
Mijn vriend heeft door een rotte thuis situatie, erg vee problemen ook uit zijn verleden, maar hij zelf eigenlijk niks aan kan doen. Deze problemen, worden ook mijn problemen. Ik ben de enige voor hem waar die bij terecht kan, en zijn verhaal kan doen. Nu ben ik uit mezelf een ontzettend zorgzaam persoon, dus helpen wil ik hem altijd.
Ik merk nu aan mezelf dat dit zijn tol begint te eisen bij mij.

Het verhaal is veel langer, en heb het nu even in de notendop verteld. Is er niemand die zich herkent in zo'n situatie, die mij misschien kan helpen hierin?

Mag via PB!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:46

Nah meid.

Dit is misschien gevalletje makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer er niet jouw probleem van te maken! Je kan een luisterend oor bieden, maar zorg niet dat jij er ook wakker van ligt!
Misschien is een psycholoog voor je vriend een idee? Soms is het ook fijn om met iemand te praten die er helemaal buiten staat en hem adviezen kan geven.

Sterkte en succes!

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 15:49

Ess_Ramona schreef:
Nah meid.

Dit is misschien gevalletje makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer er niet jouw probleem van te maken! Je kan een luisterend oor bieden, maar zorg niet dat jij er ook wakker van ligt!
Misschien is een psycholoog voor je vriend een idee? Soms is het ook fijn om met iemand te praten die er helemaal buiten staat en hem adviezen kan geven.

Sterkte en succes!

Bedankt!
Hij loopt al bij een psycholoog, waar hij wel erg veel baat bij heeft gelukkig!
Hierdoor is hij ook erg positief veranderd.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:41

Grenzen aangeven. En niet alles jou probleem maken. Je hoeft geen hulpverlener te zijn, die heeft hij al.

Makkelijk gezegd, maar daar komt het op neer...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:49

Odatje schreef:
Is er niemand die zich herkent in zo'n situatie, die mij misschien kan helpen hierin?

:wave:

Ook ik wil niet het hele verhaal zo openbaar zetten, maar je mag mij pb'en :j Ik herken de situatie precies: een vriend met veel problemen waar hij niets aan kan doen, waarbij ik vaak de enige was bij wie hij het echt kwijt kon en waarin ik (inderdaad uit zorgzaamheid/liefde voor hem) hem graag wilde helpen, maar het op een gegeven moment simpelweg niet meer trok.

Mijn relatie is overigens sinds 1,5 week uit, maar wel om een totaal andere reden en uiteindelijk heb ik er wel redelijk mee leren omgaan, dus dat geef ik graag door :)