Dat gevoel bekruipt me nu ik het papierwerk aan het opruimen ben.
Ik loop hierbij tegen een paar dingen aan:
1. Algemene papieren zoals betalingen van bijvoorbeeld de stroomleverancier, ziekenfonds, abonnementen etc. Wat bewaar je wel en wat bewaar je niet?
Voorgaande jaren bewaarde ik alles netjes in mappen zodat ik een goed overzicht had wat betaald was en niet. Maar inmiddels gaat het merendeel via automatische incasso of betaal je via internet en krijg je dus geen schriftelijke gegevens meer.
Daarbij is het nodig om dergelijke papieren te bewaren?
Wat is nu echt van belang om te bewaren, of in ieder geval enige tijd te bewaren bijvoorbeeld voor de belastringen?
Papieren van rekeningen kunnen toch eigenlijk weg als ze betaald zijn? Dat kun je toch terughalen via telebankieren?
2. Papieren van de kinderen?
Zoals tekeningen, werkboekjes, toetsen etc. van school maar ook die ze elders maken.
Wat bewaar je wel en niet?
Kijk rapporten, foto's, hele mooie tekeningen e.d. lijkt me duidelijk maar wat bewaar je van schoolspullen?
Ik heb snel de neiging om te veel te bewaren omdat ik van mezelf eigenlijk helemaal niks heb en het lijkt me voor de kinderen leuk als ze straks wel een map hebben met schoolspullen van vroeger. Maar ja als ik zo doorga kunnen ze straks 18 mappen meenemen als ze uit huis gaan
3. Wat doe je met garantiebonnen en instructieboekjes?
Ik doe al die bonnen in een map, maar vind het zo'n zooitje worden.
Ik wilde eigenlijk eens alles netjes inscannen ofzo en dan in een map op de computer zetten.
4. Tijdschriften
Bepaalde tijdschriften gooi ik weg maar sommige vind ik weer zonde zoals de national geographic of de kek mama.
Ik ben momenteel flink aan het opruimen en wil veel meer orde aanbrengen maar heb net effe goede ideetjes en een schop onder mijn kont nodig
, dus help!!! 
(ja dat krijg je als je te weggooi-erig bent)
Wat je hier zelf handig in vind