Wie weet kan bokt mij een eindje verder op weg helpen.
Om een lang verhaal kort te houden. Ik ben en wordt christelijk opgevoed, hierom worden er dus ook altijd rokjes gedragen. Nu ben ik hier alleen al van klein kind af aan tegen aan het dwarsbomen. Ik voelde mij totaal niet prettig in een rok. Mijn moeder was er altijd fel op tegen dat ik broeken ging dragen en dit is er dus ook nooit van gekomen.
Nu ben ik 18 en ik loop thuis altijd in mijn trainingsbroek, op het werk in de broek van mijn uniform en verder altijd in een broek bij de paarden en de laatste tijd tijdens het pakken van een kroegje/terrasje verlaat ik ook het huis in een broek. Mijn moeder zegt hier niets over, door dingen die zich een tijdje geleden voor gedaan hebben met mijn broer heeft zij geen behoefte om een 'strijd' hierover aan te gaan. Ondanks dat ik weet dat zij het niet fijn vind, heb ik voor mezelf besloten dat ik gewoon kleding aan wil hebben waar ik mij goed in voel en niet waar ze mij thuis het liefst in zien lopen. De rokjes die ik draag zijn van die stretchrokjes met een panty eronder, maar dit ben ik zat. Het is altijd een zwart rokje, met hierop een zwart jasje of een vestje of een leren jasje... Het is leuk al ga je naar een feestje en ook op de zondag zal ik mij gewoon aan de regels houden en bij verjaardagen etc. maar ik voel mij er gewoon niet lekker bij om altijd met het zelfde thuis te komen na het shoppen. Een stretch rokje en een jasje. Andere rokjes vind ik te lang, te netjes, gewoon niets voor mij.
Maar waar ik nu dus eigenlijk dit topic voor openen wil, is omdat ik mij af vroeg of meer mensen dit herkennen ? Ik zit nu echt op zo'n punt dat ik mijn kledingstijl dus totaal om wil gooien, wat ik enorm lastig vind. Ik weet gewoon niet goed hoe en wat te combineren, wat staat mij wel, wat staat mij niet, kan dit en kan dat... Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Soms zie ik meiden lopen waarvan ik denk; ja ! Die stijl is mijn stijl, dat vind ik geweldig. Vervolgens ga ik shoppen en kom ik gewoon weer met een jasje of iets simpels thuis en heb nu alleen nog maar een grijze, zwarte en crême kleurige broek.
Laatst heb ik deze laarsjes gekocht:

Hierbij stel ik mij dan een mooie lichte spijkerbroek voor met een mooi licht topje en iets van een bruin lederen jasje. Maar als ik er naar op zoek gaan kan ik niets passends vinden...
Ik ben helemaal weg van de lichtere, natuurlijke tintjes. Ik houd absoluut niet van plaatjes op shirts etc. Een truitje met een printje of een fel gekleurd iets vind ik dan wel weer leuk.
Wat kun je het jezelf moeilijk maken wat betreft kleding... Ik ben gewoon niet opgegroeid met broeken en weet me hier dus eigenlijk ook helemaal niet zo goed raad mee.

EDIT*
Ohja, in de zomer ben ik trouwens wel fan van leuke jurkjes!
Zoiets?

Ik draag ook vaak rokken, en er is echt voor ieder type kledingstijl wel een leuke rok te vinden