Vanaf welke leeftijd hakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

No_Fears

Vanaf welke leeftijd hakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 17:57

Hoi! :)

Ik heb vrijdag nieuwe schoenen gekocht in de opruiming, met hak. Superblij mee natuurlijk, maar nu krijg ik van een paar mensen te horen dat ze de hak te hoog vinden, en ik ben 13. Vanaf welke leeftijd vinden jullie dat kunnen? De hak is ongeveer 4 à 5 centimeter hoog. Ik doe ze niet vaak aan, ik heb ze gekocht voor feestjes en dat soort dingen.

Alvast bedankt!

ElineCath

Re: Vanaf welke leeftijd hakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:58

Vind dat makkelijk kunnen hoor! Niets van aantrekken wat zij zeggen, gewoon aandoen als jij dat leuk vind.

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:59

Mijn moeder vond wel dat ik van de basisschool af moest zijn en daar ben ik het om eerlijk te zijn wel mee eens :j maar jij bent al, gezien je leeftijd, van de bassischool af dus vind ik het ook prima kunnen hoor :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:59

Kan prima hoor, helemaal als het voor speciale gelegenheden is. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:00

Toevallig zag ik laatst foto's terug van mijn eerste heilige communie, welke leeftijd zal het zijn, een jaar of 8? Daar zag ik een klasgenootje die daar kleine hakjes aanhad! Stond prachtig bij haar jurkje ook. Ik vind dat hakken echt niet leeftijdsgebonden zijn, ze moeten gewoon bij de outfit passen, maar dat lijkt me vanzelfsprekend :). Als jij er blij mee bent moet je ze lekker aandoen!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:00

4/5 centimeter kan zeker prima met die leeftijd! Ik ken er genoeg van die leeftijd die al op zeker 10 cm lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:01

Ik heb mijn eerste paar hoge (9cm) hakken gekocht toen ik 13 a 14 was voor een feestje.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:01

Okee gelukkig, bedankt!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:02

Ts het heeft er denk ik mee te maken dat je in de groei bent. Ik mocht van mijn moeder toen ik een jaar of 14 was gewoon hakken aan maar ze was altijd wel zuinig op me.. Ik zou er mee opletten, je wilt geen rare ruggroei krijgen omdat je altijd op hakken loopt. Maar als je zo een keer met een feestje een paar uur op hakken rond banjert wordt je daar echt niet slechter van hoor.

en 4 á 5 centimeter.. Ik neem aan dat het geen naaldhakken zijn :P

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:02

Ik had laatst ook hakken van 7 centimeter gekocht (ook voor feestjes) en ik ben 14 (een een half :D) en ze vonden het allemaal heel normaal toen ik ze aanhad

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:05

Het zijn blokjes die van dik naar iets dunner lopen zegmaar, zeker geen naaldhakken :)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:11

Persoonlijk vind ik hakken (En dan heb ik het over vanaf zo'n 7/8 cm en voor dagelijks gebruik) kunnen vanaf dat je volgroeid bent in de lengte. Van wegen rugklachten op vroege leeftijd. Kunnen is niet helemaal het goeie woord eigenlijk, want iedereen moet dat gewoon zelf weten,maar ik weet het even niet beter te verwoorden ;)

Maar een hak van 4/5 cm, voor af en toe vind ik helemaal leuk hoor, voor een 13 jarige!!

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:14

Ik werd rond die leeftijd (13/14) een schoenenwinkel uitgejaagd omdat ik niet naar hakken mocht kijken voor mijn leeftijd.
Ik kreeg commentaar van een vrouw die daar werkte dat ik naar andere schoenen moest kijken.
(ik keek naar ballerina's met een mini hak!!)
Ik ging niet meteen weg ... ze keek me gewoon weg en ze zei nog iets anders maar dat weet ik niet meer.

Dus toen ben ik met mn ma naar de baas gestapt en hebben we excuses gekregen + korting op schoenen.

Een 4/5 cm hak moet gewoon kunnen...voor feestjes idd :o

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:14

Sababber schreef:
Ts het heeft er denk ik mee te maken dat je in de groei bent. Ik mocht van mijn moeder toen ik een jaar of 14 was gewoon hakken aan maar ze was altijd wel zuinig op me.. Ik zou er mee opletten, je wilt geen rare ruggroei krijgen omdat je altijd op hakken loopt. Maar als je zo een keer met een feestje een paar uur op hakken rond banjert wordt je daar echt niet slechter van hoor.

en 4 á 5 centimeter.. Ik neem aan dat het geen naaldhakken zijn :P

Mee eens, ik heb hier zelf een cursus over gehad, is inderdaad belangrijk dat als je voeten nog groeien je geen hakken draagt in verband met vergroeien.
Je bent nu 13, 4 a 5 centimeter en alleen voor feestjes moet gerust kunnen hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:22

4/5 cm is niks, van die hoogte heb je helemaal geen besef dat je op hakken loopt.

Maar pas wel op, (hoge) hakken zijn slecht voor je heupen en rug. Dus draag ze niet al te vaak (vooral omdat je nog in de groei bent).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:30

Een hak(je) van 4 cm kan weinig kwaad, hoewel ik ze niet iedereen dag zou aantrekken op jouw leeftijd. Je bent nog aan het groeien, dit betekent dat je botten, spieren en pezen zich nog aan het ontwikkelen zijn. Wanneer je tijdens je groei altijd op een iets hogere hak loopt, loop je het risico dat de spieren in je kuit en je achillespees korter blijven dan eigenlijk zou moeten.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:33

Ja hoor, vind ik prima kunnen! Ik kreeg afgelopen zomer mijn eerste paar hakken, en ik ben 14.
Ik draag ze alleen bijna nooit want ze zijn 16 cm. Ik vind ze opzich leuk staan bij sommige outfits, maar dat komt denk ik grotendeels omdat ik er (niet door make-up, dat draag ik amper) ouder uit schijn te zien dan ik eigenlijk ben. Maargoed, de mensen die ik ken weten natuurlijk dat ik 14 ben, en voor mijn leeftijd vind ik ze wel erg hoog (en om in het dagelijks leven te dragen nogal ordinair, hoewel het totaal geen ordinaire schoenen zijn, het is een dikke hak met een lichtroze open schoen).

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:38

badeendje schreef:
Toevallig zag ik laatst foto's terug van mijn eerste heilige communie, welke leeftijd zal het zijn, een jaar of 8? Daar zag ik een klasgenootje die daar kleine hakjes aanhad! Stond prachtig bij haar jurkje ook. Ik vind dat hakken echt niet leeftijdsgebonden zijn, ze moeten gewoon bij de outfit passen, maar dat lijkt me vanzelfsprekend :). Als jij er blij mee bent moet je ze lekker aandoen!

Oei, meen je dit? Uit jouw woorden maak ik op dat jij je outfit belangrijker vindt dan het behoud van je lichaam. Hogere hakken op te jonge leeftijd zijn echt funest voor je rug en heupen, simpelweg omdat je dan nog in de groei zit en je je lichaam in een bepaalde houding drukt door de verhoging.

Mijn dochter is nu 11. Ze duikt regelmatig mijn schoenenkast in op jacht naar passende schoenen, en wil graag hakken. Ze mag van mij hakken van 2-3 cm, maar meer nog echt niet. Eerst groeien.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:41

Bedankt allemaal! Ik ga ze idd op feestjes enzo aandoen, misschien een keer naar school maar zeker niet dagelijks :j

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:44

Haha,

Ik ben ook 13, en loop meestal 2 a 3 x in de 2 weken op hakken..
Maar die zijn dan 13 cm en plateu van 4 :o

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:51

Ik heb op mijn 14e een hele periode elke dag op hakken van 7 cm gelopen. er was zo'n schooldokterachtig persoon langs geweest en ik had te horen gekregen dat ik niet meer dan 2 cm zou groeien (ik was 1.60). Dat vond ik te klein en ben daarom een hele tijd hakken gaan dragen. Maargoed, ik was dus al zo goed als uitgegroeid.

4 à 5 cm moet goed te doen zijn op kouw leeftijd, al heb ik me nooit verdiept in hou dat effect heeft op je groei...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:03

kleinvosje schreef:
badeendje schreef:

Oei, meen je dit? Uit jouw woorden maak ik op dat jij je outfit belangrijker vindt dan het behoud van je lichaam. Hogere hakken op te jonge leeftijd zijn echt funest voor je rug en heupen, simpelweg omdat je dan nog in de groei zit en je je lichaam in een bepaalde houding drukt door de verhoging.

Mijn dochter is nu 11. Ze duikt regelmatig mijn schoenenkast in op jacht naar passende schoenen, en wil graag hakken. Ze mag van mij hakken van 2-3 cm, maar meer nog echt niet. Eerst groeien.

Helemaal niet zelfs! Dit was nl. bij een eerste heilige communie dwz een belangrijk feestje voor de desbetreffende familie. TS heeft het ook over het dragen op feestjes, dus vandaar. Overigens had ik zelf geen flauw benul dat het dragen van hakken groeiproblemen kon veroorzaken, maar het klinkt eigenlijk wel heel logisch. Ik denk dat we elkaar niet helemaal begrepen hebben.