Dierenoppas aan huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Dierenoppas aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 16:26

Hoop dat het hier goed staat,anders mag het wel verplaatst worden :)

Vanaf heden wil ik me gaan aanbieden als dierenoppas aan huis.
Voor vakanties, weekendjes weg of met de hond tussen de middag een wandeling maken. Maakt niet uit welke dagen/weekenden....ik ben altijd wel thuis.
Eventueel kunnen enkele konijnen (met eigen hok) bij ons in de tuin gestald worden (mits ze dan wel ingeent zijn ivm meerdere dieren)
Kan voor de kleine knaagdieren/konijnen/honden en katten (geen reptielen :o )
Ik ben 36 en heb ruim ervaring met de dieren (ook katten die daibetes hebben)en heb daar ook mijn opleiding in gehad.

Maar.....
waar ik tegen aanloop...
wat ga/kan ik daarvoor vragen??

Mss dat jullie me kunnen helpen om een prijsindicatie te geven wat jullie er voor over zouden hebben.
Het gaat dan om

1- Dieren verzorgen aan huis tijdens vakantie (konijn/knaagdier/vissen en kat)- geen honden!
En daarbij dus alles wat daarbij hoort (verschonen,voeren,kammen enz)

2- Dieren tijdens vakantie bij mij opvangen ,denk dan alleen aan konijnen.
Deze moeten dan wel ingeent zijn. Evt heb ik voer en zaagsel hiervoor thuis staan.

3- de konijnen die dan bij mij thuis zitten en speciaal dieet hebben.

4- eventueel voor mensen de hond uitlaten, denk dan aan een wandeling van ongeveer 20-30 min.

Ik ben van plan om dit alleen te doen in mijn eigen dorp.
Ben woonachtig in de flevopolder, een dorp verderop is alweer zo'n 10 min rijden en anders kost het me gewoon teveel aan benzine :o

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie antwoorden :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:33

nientje78 schreef:
1- Dieren verzorgen aan huis tijdens vakantie (konijn/knaagdier/vissen en kat)- geen honden!
En daarbij dus alles wat daarbij hoort (verschonen,voeren,kammen enz)

Mag ik vragen waarom je in vakanties geen honden wilt doen?
Dit is niet aanvallend maar gewoon een vraag.

Mocht ik op vakantie zijn en mijn hond niet meenemen, zou ik toch het liefst gaan voor 1 oppas, die dan alles doet.
Anders moet je hond dus naar een pension/opvang en heb je 2x de kosten.

Kan me voorstellen dat het misschien met tijd te maken heeft? Dat een hond 2/3x op een dag moet.
Een konijn en kat redden zich natuurlijk wel als je die 1x per dag komt voeren.

KimD

Re: Dierenoppas aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:40

Een kat naar een buitenshuis oppas? Arm dier... baasjes lekker op vakantie, kat lam van de stress...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:41

Ik denk dat je blij mag zijn als je mensen vindt in de omgeving die iemand zoeken. Ik pas geregeld op, maar dan altijd bij de mensen thuis. Bij de één krijg ik 75 euro per week en dan hoef ik alleen maar 2 katten eten te geven in de ochtend en avond, maar wel in hun huis zitten. Daarnaast pas ik op bij de buren, op hun 2 honden. Dan wandel ik dus 3 keer per dag 45 min. per wandeling met de honden. Maar omdat het dichterbij zit kan ik wel ook onze hond uitlaten. (gaat om 2 grote honden) daar krijg ik 100 euro per week en zit ik ook in huis. Tevens hebben zij een kat die ik eten geef en naar buiten en binnen gooi. Daarnaast heb ik een aantal keer bij iemand anders opgepast op een herdershond. Met die hond hoeft niet gewandeld te worden maar een aantal keer per dag gebald op eigen terrein. Daar krijg ik ongeveer €50,00 per week. Voor deze mensen is het belangrijk dat er ook gelijk op hun huis gepast wordt en dat het dier niet uit zijn vertrouwde omgeving wordt gehaald.

Buitenkatten, konijnen en knaagdieren worden toch vaak gratis verzorgd door helpende buren, ik denk dat je daar dan ook niet veel geld voor kan vragen. Denk aan 2 euro per dag oid.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:45

Ik krijg overigens ieder jaar een konijn & cavia op vakantie. Ik krijg €8,- per dag.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:49

LZP >> STW

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 17:00

Maaaarije schreef:

Als mensen bijv 2 weken op vakantie gaan, ga ik er niet vanuit dat deze hond de hele dag thuis blijft zitten en dat er dan dus iemand komt om het beestje 4x per dag uit te laten.
Het gaat er bij mij meer om mensen die aan het werk zijn en overdag geen tijd hebben.
Dat ik niet zoveel honden wil doen heeft idd met de tijd te maken, 2 zou dan wel gaan lukken.
Heb ik verder geen dieren,dan is 3 ook nog een optie.
maar we hebben hier in het dorp, bij mij in de straat zelfs, al 2 uitlaatservices zitten die al veel honden doen.

Ik kan hier thuis bijv wel 1 hond opvangen,die ik dan zelf alle aandacht kan geven.
Niet meerdere,want dan word het gewoon te gek......dan kan ik beter een pension beginnen :=

Citaat:
Een konijn en kat redden zich natuurlijk wel als je die 1x per dag komt voeren.

Dat was dus ook mijn idee, plus dat er gelijk wel iemand is die het huis wat in de gaten houd en de beesten.

Xjosee; hier op de dierenhoek op FB zie ik al regelmatig oproepjes voorbij komen van mensen.
Bedankt voor de prijzen :)

KimD schreef:
Een kat naar een buitenshuis oppas? Arm dier... baasjes lekker op vakantie, kat lam van de stress...

Waar zie jij staan dat ik katten bij mij thuis wil opvangen?
Bij oppas aan huis bedoel ik bij de mensen thuis zodat de dieren juist niet uit hun vertrouwde omgeving worden gehaald.
Dus juist geen stress ;)
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 05-01-15 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:03

nientje78 schreef:
Maaaarije schreef:

Als mensen bijv 2 weken op vakantie gaan, ga ik er niet vanuit dat deze hond de hele dag thuis blijft zitten en dat er dan dus iemand komt om het beestje 4x per dag uit te laten.
Het gaat er bij mij meer om mensen die aan het werk zijn en overdag geen tijd hebben.

Ik kan hier thuis bijv wel 1 hond opvangen,die ik dan zelf alle aandacht kan geven.
Niet meerdere,want dan word het gewoon te gek......dan kan ik beter een pension beginnen :=

Dan is het duidelijk inderdaad :j
Misschien dat je dit evt wel voor een weekendje weg zou kunnen doen bijvoorbeeld.

Persoonlijk zou ik ook kijken wat mensen zelf graag willen. Dus in elk geval vermelden dat er in overleg meerdere dingen mogelijk zijn. Op die manier is je doelgroep wel gelijk groter :)

Edit: zie dat er iets niet helemaal goed gegaan is :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:46

Sorry, maar hoeveel inwoners met huisdieren telt jouw dorp. Oftewel:hoeveel potentiële klanten? En dan zijn er vast al heel veel bij die hun vakanties onderling regelen Door bij elkaar op te passen. Kortom:zit er überhaupt brood in als je alleen in je eigen dorp blijft? Lijkt mij verstandig als je je horizon al bij voorbaat verbreed.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:30

Meer dan jij wss denkt ;)
en ik hoef er geen brood mee te verdienen, maar wil wat doen met mijn vrije tijd.

Inmiddels heb ik heel wat ideeen opgedaan en dingen opgezocht.
Ben vandaag begonnen een website-je in elkaar te zetten.