Krijg virus niet van laptop af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Krijg virus niet van laptop af

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 11:58

Sinds een aantal dagen heb ik een probleem met de laptop. Zodra ik iets aan klik op internet, een topic bijvoorbeeld, opent hij tabbladen met reclames en heel veel pop-ups.
Heel irritant dus!
Ik heb er al 2 verschillende virus scans overheen gegooid en beide zeggen ze dat de laptop 'schoon' is, maar toch blijft het probleem. Ik heb alle downloads al verwijderd wat ik afgelopen 2 maanden gedownload zou hebben, maar nog steeds blijven die reclames en pop-ups komen.
Ook staan er woorden dik gedrukt waar je dan op kan klikken en nog meer reclames krijgt.
Ik vermoed dus ook dat het gewoon een virus is.
Heeft iemand nog tips voor mij?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: Krijg virus niet van laptop af

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:59

Ad Aware of MalwareBytes er overheen gooien en laten scannen. Het is namelijk malware.
Je hebt al bij extensies gekeken? En daar rare dingen weggehaald?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:01

Malwarebytes heb ik er al overheen gegooid, al 2 keer zelfs, maar dat heeft niet geholpen. Het is wel minder geworden, maar nog niet weg.
Extensies heb ik nog niet gekeken. Ga eventjes kijken waar ik dat kan vinden, ben niet zo goed in al dat laptop gebeuren :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:02

Alle gegevens op een externe harde schijf zetten en het hele ding formatteren en opnieuw installeren :Y)
Hoe vaak ik dat wel niet heb moeten doen vroeger..
Tegenwoordig gelukkig geen last meer van, sinds ik een mac heb.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:02

Virusscanner al laten zoeken in veilige modus?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:03

Bij mij zat het probleem in Chrome dus die eraf gegooid en opnieuw erop gezet. Toen was het weg...

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:04

Als je Google Chrome hebt, kun je het volgende proberen:

Je opent Chrome, daarna klik je op dat knopje helemaal rechts boven, met allemaal opties, dan op intstellingen. Dan klik je op uitbreidingen, en dan staat daar als het goed is het virus, dan klik je op uitschakelen. En dan moet je er geen last meer van hebben.

Als je op verwijderen klikt, komt het zodra je je laptop weer opstart terug, maar bij uitschakelen blijft hij gewoon weg.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:04

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 12:07

Ik heb bij extensies inderdaad wat gevonden, maar inmiddels ook al 2 keer op 'uitschakelen' gedrukt, maar hij gaat toch weer aan. Eens kijken of ik anders google chrome weer opnieuw kan installeren en of dat werkt.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:08

Bellatrix schreef:
Bij mij zat het probleem in Chrome dus die eraf gegooid en opnieuw erop gezet. Toen was het weg...

Dit had ik ook!
Op elke pagina stonden wel 100 woorden onderstreept die je kon aanklikken naar een ad... Gruwelijk irritant.
Gebruik nu IE (die 3 keer per jaar dat m'n laptop aanstaat)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:10

Ja, die malware had ik ook. :j IE vind ik niet fijn, loopt steeds vast dus Chrome eraf en opnieuw erop. Toen was het wel weg...het zat toen echt ín Chrome..

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:13

Dit is hoogstwaarschijnlijk adware. Dus een programma laten scannen die dat kan vinden. Welk programma dan kan ik je niet vertellen. Ik bezit een mac namelijk, overigens kan je daar ook gewoon virussen op krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 12:16

Ik had het ook altijd met google chrome. Chrome inderdaad verwijderen en opnieuw installeren. :j Tegenwoordig heb ik een mac en gebruik ik safari als browser, en heb ik ook nergens meer last van. Je kan ook Internet explorer of firefox gaan gebruiken eventueel?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:15

Ik raad je aan om ADWcleaner eenmalig te laten lopen (www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/), deze scant op browserinfecties en bepaalde locaties die je browsers kunnen aantasten met troep.

Zeer handig en het belangrijkste, zeer effectief!

PS: Wel even je systeem laten herstarten, doet ADWcleaner voor jou nadat je de gevonden resultaten op laat schonen, dus sla persoonlijke documenten op voordat je de scan uitvoert.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 11:18

Het is gelukt hoor, bedankt! :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:21

Ik ben overgestapt op Firefox. Nergens last meer van.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:28

janderegelaa schreef:

Dat denk je. ;)
Veel van deze troep wordt binnen gehaald door het klikken op advertenties of software wat meegeïnstalleerd wordt door blind op next,next next te klikken bij installaties. Dat je het niet in FF ziet wil dus zeker niet zeggen dat het niet aanwezig is op je PC, en dus minstens net zo schadelijk kan zijn als wanneer je IE11 of Chrome gebruikt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:57

Quad schreef:
janderegelaa schreef:

Dat denk je. ;)
Veel van deze troep wordt binnen gehaald door het klikken op advertenties of software wat meegeïnstalleerd wordt door blind op next,next next te klikken bij installaties. Dat je het niet in FF ziet wil dus zeker niet zeggen dat het niet aanwezig is op je PC, en dus minstens net zo schadelijk kan zijn als wanneer je IE11 of Chrome gebruikt.

Ik klik niet blind op next. Internet is sneller dan ooit en Firefox staat er al een tijdje op. Ik vind het lettertype van Chrome ook niet fijn maar dat is persoonlijk natuurlijk.