glasvezel van telfort, op meerdere tv kijken zonder kastje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tuittuit

glasvezel van telfort, op meerdere tv kijken zonder kastje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 11:03

Ik zit te denken om over te stappen naar telfort, zit nu bij UPC maar mijn korting verloopt eind deze maand en de korting die ze me aanbieden slaat nergens op. Nu hebben wij 2 kastjes in huis en op de andere 2 tv's in huis niet, omdat je via kabel dit niet nodig hebt en toch tv kan kijken.
Nu kan je bij telfort via de glasvezel ook zonder kastje kijken staat er op de website , dat je gewoon je coax kabel op het modem kan aansluiten en dat inprinciepe het modem sterk genoeg zou moeten wezen om hier zo tv mee te moeten kunnen kijken maar er kan wel kwaliteits verlies zijn, nu is mijn vraag wie heeft dit en kan mij vertellen of dit wel goed te kijken is ???
Via de kabel zonder kastje heb je ook altijd wat minder kwaliteit maar niet storend.

Quad

Re: glasvezel van telfort, op meerdere tv kijken zonder kastje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:13

Bij Telfort kan je via glasvezel zowel digitale TV (Heb je een settopbox voor nodig) als analoge TV, wanneer je digitale TV neemt krijg je dat laatste er bij.

Als je 2 TV's wilt bedienen met de coax dan kan je vanaf de FTU (glasvezelmodem) een coax leggen die je bijvoorbeeld direct in het begin split of op een later punt. Kwaliteitsverlies is mogelijk, zeker wanneer je 2 of meerdere TV's gaat gebruiken daarom kan je een coax versterker er tussen plaatsen in plaats van een splitter.

Ik heb deze dingen vaak aangelegd, en in de meeste gevallen heb je prima signaal.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:30

Ik mag hopen dat je vanaf de NT bedoelt ;) Vanaf de FTU heeft een kabel trekken weinig zin, aangezien je toch echt eerst langs de RF-module in de NT moet.

Overigens heeft Telfort vanaf vandaag een nieuw aanbod waarbij het nog niet geheel duidelijk is of hierbij het nieuwe KPN glasvezel platform (dus zonder analoge/DVB-C televisie) of het huidige (dus met Glashart Media DVB-C/analoog en interactieve TV via de Amino's) gebruikt wordt. Vraag dit dus eerst na voordat je een bestelling plaatst!!

Het signaal vanuit zo'n NT is over het algemeen harder dan wat UPC levert (80dB ipv zo'n 65-70dB). Als je goede kabels hebt in huis kan je in principe zo je kabel omprikken en merk je er verder niets van :)

Overigens, je hebt via DVB-C (de kabel dus) bij Telfort (áls je dat krijgt bij de nieuwe pakketten) NPO1/2/3 in HD, de rest is SD en daarmee inderdaad van mindere kwaliteit. Alleen bij UPC krijg je ook alleen NPO1/2/3 in HD zonder smartcard en de rest in SD dus als het goed is ga jij van een kwaliteitsverschil niets merken :)

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 21:12

Choiix schreef:
Overigens heeft Telfort vanaf vandaag een nieuw aanbod waarbij het nog niet geheel duidelijk is of hierbij het nieuwe KPN glasvezel platform (dus zonder analoge/DVB-C televisie) of het huidige (dus met Glashart Media DVB-C/analoog en interactieve TV via de Amino's) gebruikt wordt. Vraag dit dus eerst na voordat je een bestelling plaatst!!

Ik zat te denken om het gewoon via internet te bestellen ipv telefonisch aanvragen, omdat bovenstaande wel op de website staat mag ik er wel vanuit gaan dat dit zo is en als ze veranderen moeten ze dit aanpassen, maar goed ik heb zelf op de klantenservice desk gewerkt bij telfort alleen toen hadden ze nog geen glasvezel dus ik weet wat voor kleine lettertjes er kunnen wezen :D

Dus eigenlijk is je advies telefonisch bestellen zodat je dit gelijk kan navragen.
Want dat nieuwe aanbod waar jij het over hebt staat dit dan op hun website ?? dan heb ik dit zeker niet gezien of gesnapt :o ow vanaf vandaag zij je :o ga even kijken

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:25

Ha, een ex-Teleportboulevard medewerker? ;)

Ik zou echt even bellen en doorvragen naar de nieuwe propositie vanaf gisteren. Belangrijk hierbij is of het KPN platform of het Glashart platform wordt gebruikt voor TV. Alleen bij de laatste krijg je DVB-C.

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 13:59

Choiix schreef:

Ik zou echt even bellen en doorvragen naar de nieuwe propositie vanaf gisteren. Belangrijk hierbij is of het KPN platform of het Glashart platform wordt gebruikt voor TV. Alleen bij de laatste krijg je DVB-C.

Ga ik dat vandaag of morgen even doen, thanks voor je reactie.
Nu is het aan mij om die medewerker 10 X dezelfde vraag te stellen omdat ze meestal niet goed op de hoogte zijn van de nieuwe ontwikkelingen :-)

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 15:01

Choiix schreef:

Je hebt gelijk, sinds de nieuwe propositie kan er niet meer analoog geleverd worden dus dan moet ik op alle tv's een kasje nemen :( , ze heeft nog voor me gevraagd of ik de oude aanbieding nog kon krijgen maar dit kan niet meer, sh*t heb ik weer :(

Aangezien jij er wel verstand van hebt vroeg ik mij af of je misschien een provider weet die wel nog beide geeft zodat je niet verplicht op alle tv's een kasje te nemen, want ik vind dat overbodig en zonde van mijn geld, dan kan ik nog beter bij upc blijven, voor gemiddeld 47 euro in de maand inclusief 2 kastjes en opnemen erbij (47 euro is verrekend met mijn korting op 1 contract jaar)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:18

Knew it ;)

Dat wordt steeds minder... Tweak leverde het maar heeft nu z'n eigen platform, Solcon had het maar ook die hebben nu een eigen platform, Lijbrandt en XMS hadden het maar zijn over naar Telfort, je zou Vodafone eens kunnen bellen. Die hebben een aparte overeenkomst met Glashart media, maar ook daarvan weet ik niet in hoeverre zij het nog leveren, want die hebben net Wisper ingelijfd waarbij ook een hoop gesloopt is...

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 00:44

Choiix schreef:
Knew it ;)

Dat wordt steeds minder... Tweak leverde het maar heeft nu z'n eigen platform, Solcon had het maar ook die hebben nu een eigen platform, Lijbrandt en XMS hadden het maar zijn over naar Telfort, je zou Vodafone eens kunnen bellen. Die hebben een aparte overeenkomst met Glashart media, maar ook daarvan weet ik niet in hoeverre zij het nog leveren, want die hebben net Wisper ingelijfd waarbij ook een hoop gesloopt is...

Thanks heb net even op de website gekeken en kan het niet zo vinden , zal ze van de week even bellen.
Het zijn ook zulke gluipers, als ik alleen internet en tv zou nemen ben ik duurder uit dan als ik er bellen bij neem voor 2.50 en dat je per min. Betaalt (wij bellen toch niet) dan krijg ik 160 meer korting dus die 2.50 kan dan lang en breed uit. Alleen eenmalige aansluitingskorting maar weet dat je daar ook wel wat mee kan doen ;-)

Heel erg bedankt :-)