Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
studiemiep schreef:op de ambulance komen de die hard VPK terecht, dat wil zeggen de dames en heren die toch meer dan gemiddeld in hun mars hebben.
(met een MBO-V word de weg nog langer). Enige weg is via HBO-V en dan jezelf en je kwaliteiten bewijzen. Operatie assistent is geen verpleegkundige dus je komt er never nooit niet mee op de ambulance. (mist de verpleegkundige handelingen, big registratie).
Wat is de reden dat ze al meerdere opleidingen is gestart en nooit afgemaakt (en wat waren deze opleidingen dan?)
Daarnaast voor duale trajecten zoeken ze toch wel de betere uit, iemand die al meerdere malen een HBO studie begonnen en niet afgemaakt...valt daar voor mij niet onder. (1x een verkeerde keuze maken ala...of bijzondere omstandigheden die goed verklaarbaar zijn bv sterfte van dierbare) ook daar kan ik allemaal inkomen en begrip voor hebben. ..
Dan zou ik liever een zeer gemotiveerde 18 jarige aannemen voor zo'n duaal traject.
bruintje123 schreef:Ik begrijp dat ze in Eindhoven de kans kreeg maar het door de afstand niet deed?
Dat geeft mij meteen haar motivatie aan.
Genoeg mensen uit het zuiden die in Groningen gaan studeren omdat daar de studie zit die past bij hun.
Dus waarom vanuit het noorden dan niet naar Eindhoven.
Motivatie hier dus net zo laag als bij haar eerdere niet afgemaakte studies.
MyHorseGirl schreef:bruintje123 schreef:Ik begrijp dat ze in Eindhoven de kans kreeg maar het door de afstand niet deed?
Dat geeft mij meteen haar motivatie aan.
Genoeg mensen uit het zuiden die in Groningen gaan studeren omdat daar de studie zit die past bij hun.
Dus waarom vanuit het noorden dan niet naar Eindhoven.
Motivatie hier dus net zo laag als bij haar eerdere niet afgemaakte studies.
Precies mijn gedachte. Je moet verder kijken dan je neus lang is. Lukt het niet in je eigen omgeving? Dan ga je verder kijken. Als je zo beperkt bent, dan wordt het gewoon heel lastig, zeker ook als je kijkt naar haar studieverleden. Als je zelf zo iemand op sollicitatie krijgt die door de afstand twijfelt en ook zo veel opleidingen is begonnen maar niet heeft afgerond en je hebt daarna iemand die 'jong' is, super gemotiveerd, bereid is ver te reizen, dan is de keuze heel simpel. Je moet er wel wat voor over hebben, het komt je niet zo maar aanwaaien. Zeker als zij de opleiding voor je betalen, als je dan weer stopt dan zitten zij daar mee.
Gillbo schreef:Het is nu ook niet de tijd om een leerling plek te zoeken maar ze kan al wel vast een open solli sturen naar diverse ziekenhuizen
https://www.radboudumc.nl/Onderwijs/Zor ... kunde.aspx
Wat is haar vooropleiding?
Ik zal het aan haar doorgeven. Flowq schreef:amandananana schreef:Medisch Hulpverlening? Is ook een opleiding, weet alleen niet precies waar het allemaal zit.
In Nijmegen en Utrecht
Dat is zeker een optie, ga je na 2 jaar gelijk leren tot ambu verpleegkundige. Er zitten wel waren maren aan, en het is wel een hogeschool
Flowq schreef:Dat heb ik zeker wel;) heb er zelfs gesprekken met ambulance personeel over gehad...
Ik zei toch ook dat er wat 'maren' aan de opleiding zitten.
Maar toch start de opleiding elk jaar opnieuw met hele enthousiaste studenten
Eens dat je beter HBO-v kan gaan doen uiteraard