USB- wandcontactdoos / stopcontact

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

USB- wandcontactdoos / stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 22:34

Ik ben op iets nieuw gestoten . De USB herladen voor in de muur . Net een stopcontact maar moderner.

Gezien dat in Europa alle kabels op USB moeten kunnen sinds 2014 lijkt het mij wel nuttig deze in huis te installeren .
Toch heb ik men twijfels hierover omdat ik vragen heb bij de werking

Normaal zit er een transformator in het stopcontact die de wisselstroom omzet naar gelijkstroom en een kleinere wattage.
Waar zit deze dan ?
Moet dat ding dan niet heel groot zijn om in de muur te plaatsen of kan dat in een gewoontontact .
En hoeveel extra draden zouden er gebruikt moeten worden .

Momenteel lees ik in het Nederlands op andere sites evenwaardige vragen maar minder goede antwoorden .
Zijn er bokkers mee bekend ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:02

Ik ben wel stopcontacten tegengekomen die een usb aansluiting schuin er naast of er onder hadden. Ideaal inderdaad. En ze kunnen die dingen tegenwoordig al heel klein maken, dus dat zal vast in een normale doos passen :)

Edit, dit soort dingen dus: http://www.elektrototaalmarkt.nl/inform ... aders.aspx

_Bonte_

Re: USB- wandcontactdoos / stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 23:39

Ja die zag ik dus ook . Ook die dat er een beetje uitstaken en aan de zijkant in te pluggen waren . Dit valt optisch wel wat tegen

Quad

Re: USB- wandcontactdoos / stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 01:00

Ik raad je aan om gewoon even naar de speciaalzaak gaan, daar kan je precies de informatie opvragen die je nodig hebt, specifiek voor jouw situatie.