Nieuw glas in terrarium laten zetten. Hoe en wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuw glas in terrarium laten zetten. Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:42

Hallo allemaal,
Ik heb een terrarium, alleen het glas is niet zoals het moet zijn. Het is eigenlijk ook geen glas, maar plastic. Er zitten super veel krassen op, dus het is absoluut niet mooi meer. Daarnaast zit er een hele spleet tussen de verbinden van het 'rails' en de rest waar aan het hangt. Daardoor moet ik het steeds weer aan elkaar plakken met plakband, anders gaat er veel warmte verloren. Daarnaast is zit het 'glas' ook niet aan heel de voorkant maar alleen in het midden. Dus je ziet niet heel het terrrarium van de binnenkant, want aan de bovenkant en onderkant van de voorkant zit er dus gewoon hout voor. Hierbij de foto's voor de duidelijkheid:
http://i1116.photobucket.com/albums/k56 ... df234a.png

Nu heb ik hier wat lijntjes getekend van hij het precies zit. Ik wil namelijk de hele voorkant van glas hebben, wel als het ware 2 stukken, want het moet kunnen schuiven. Het glas wat ik nodig heb zal zo'n 116 cm bij 39 cm zijn. Maar hoe doen we dat? Zou je dan deel 1(bovenkant en onderkant) eruit kunnen halen, en deel 2(het rails) dan naar beneden kunnen plaatsen? En dan het glas erin? Mijn vader is wel handig, dus zou dat te doen zijn? En daarnaast, waar kan je glas kopen? Hoeveel zal dat ongeveer kosten?
http://i1116.photobucket.com/albums/k56 ... c1a6df.png

SharonIndezz

Re: Nieuw glas in terrarium laten zetten. Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:51

als het goed is kun je ruitjes er zo in en uit tillen... tenminste bij mijn terrariums..

mysa
correspondent/vertaler

Re: Nieuw glas in terrarium laten zetten. Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:20

Het glas kostte ons bij de lokale glashandel ong 20-25 euro voor ong. 40x35. Speciaal dik glas op een bepaalde manier gesneden zodat de randen niet scherp zijn.