volgorde spachtelputz nieuwe keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

volgorde spachtelputz nieuwe keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 10:43

Hallo allemaal,

In ons nieuwe huis willen we beneden alles met spachtelputz laten doen. Nu moet er ook een nieuwe keuken in en de oude moet er nog uit. Nu moet volgens mij ook de muur heel waterpas zijn voor een keuken. Kan dit als er spachtelputz op de muren zit? De achterwand van de keuken willen we dan weer betegelen kan dat ook over spachterlputz heen? We zouden dat deel misschien strak kunnen laten stucen, maar als dan de maten van de keuken net anders worden zie je een groot verschil tussen het gestuucte en dat van spachtelputz. Kan iemand me op weg helpen?

Chubby

Re: volgorde spachtelputz nieuwe keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 10:49

Je keuken kan gewoon tegen een "lelijke" muur geplaatst worden, daarna volgt het tegelen en als laatste het afwerken van de muren. Plak wel alles goed af voor de stucadoor komt, ze kijken zelf meestal niet zo nauw ;)

Shiloh

Re: volgorde spachtelputz nieuwe keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:11

Ik heb mijn hele huis laten spachtelputzen, en de muur waar de keuken tegen aan moest gewoon glad laten strijken zonder spachtelputz. Een beetje stucer moet beide netjes kunnen.

Het uithalen van de oude keuken, en met name het aftikken van de oude tegels, gaf een hel lelijke onregelmatige muur, die echt gladgestreken moest worden.

Geen idee in welke regio je zit, maar mocht dat beetje bij mij in de buurt zitten kan ik je doorverwijzen naar degene die het bij mij gedaan heeft. Die heeft echt super netjes werk gedaan voor een hele schappelijke prijs. 160m2 plus de keuken voor zo'n 1800 euro totaal.