Momenteel doe ik 1e jaar geneeskunde in Leiden, vorig jaar ben ik ook gestart met het 1e jaar, maar heb halverwege heet jaar besloten om van de zogeheten 1-feb-regeling gebruik te maken vanwege persoonlijke redenen (je stopt voor februari en krijgt het volgende jaar een nieuwe start zonder opnieuw te hoeven inloten). Maar ik ben nu weer bij mijn struikelblok aangekomen, en heb de herkansing waarschijnlijk weer niet gehaald (3 fouten te veel). Dit was voor mij wel even het punt om te beslissen of de studie gewoonweg niet te zwaar is (met veel geluk was ik ingeloot), aangezien ik de rest van de blokken ook geen achten of negens scoor, maar met ontzettend hard werken met geluk een zesje.
Conclusie: ik zit erover na te denken om te switchen van studie.
Wat nu? De geneeskunde richting trekt mij ontzettend en vind ik ook echt leuk, dus ik kwam bij een aantal opties:
- biofarmaceutische wetenschappen (leiden)
- biomedische wetenschappen (leiden)
- tandheelkunde (amsterdam)
- gezondheid en leven (amsterdam)
- gezondheidswetenschappen (amsterdam)
- farmacie (utrecht)
- European public health (maastricht)
Veel van deze studies hebben loting/decentrale selectie, wat betekend dat ik me voor 15 januari moet inschrijven, dus mijn vraag, kan iemand me wat vertellen over de inhoud van bovengenoemde studies? Of een studie waar ik zelf nog niet op gestuit ben?
alvast bedankt