Autoverzekering, schuld bewijzen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 12:22

wat heb je op het schadeformulier gezet?? hebben jullie hem samen gevuld en hebben jullie hem ook beide getekend??

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 12:50

We hebben alleen onze gegevens, dus naam + adres, verzekeringsmaatschappij ingevuld. De rest vullen we zelf in en ik zet dus ook geen handtekening op hun schadeformulier omdat onze verklaringen niet met elkaar overeenkomen.

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 14:08

Van de aanrijding kan jouw verzekeringsmaatschappij via een centraal bureau de politierapportage opvragen welke is opgemaakt bij deze aanrijding. Mocht dit om de een of andere reden niet zijn gebeurd dat zullen zij contact met de tp gekomen politieagenten. De politie doe echter geen uitspraken over de schuldige partij. Dat mogen zij nl. niet.
Jouw verzekeringsmaatschappij gaat voor jouw dus aan de slag, daar betaal je ze ook voor. Wat je als extra ondersteuning zou kunnen doen is getuigen zoeken. Mogelijk dat de bewoners aldaar heea gezien hebben.
Het is zeker de moeite waard om daar eens even aan de deur te gaan.
Hopelijk heb je er wat aan. Een ondersteunend schrijven helpt ok nog wel eens. Bijv. het verhaal wat je hier op bokt verteld, dat de man wilde wegrijden (verlaten plaats na ongeval is een misdrijf) wordt zeer serieus naar gekeken. Hopelijk heb je er iets aan.

(euhh ilindra...had je al gezegd..ach beter te veel dan te weinig!
Zeg gezien je profiel... ik ben reserveruiter geweest in mijn vorige regio. Heb dit jaar meegedaan met de NK in Nunspeet, was je er ook? Mijn oom is tevens hondengeleider in Leeuwarden)

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 14:38

Hij wilde niet wegrijden, we waren beiden al uitgestapt aan het wachten op de politie, toen de man zei dat ik deze keer mazzel had en hij maar naar huis ging en het erbij liet zitten. Naar mijn idee vond hij het gewoon jammer dat hij mij niet van zijn gelijk kon overtuigen en gewoon wist dat hij fout zat, vandaar dat ik hem tegenhield.

Volgens de politie had aanbellen bij mensen geen zin omdat zij meestal maar de helft zien en de rest erbij verzinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 15:45

flair schreef:
Het probleem is dat aan de schade niet te zien is van welke kant we kwamen, de verzekering kan er niet achterkomen wie er eerder op de weg was.

Maar wel een voordeel is dat de man ervandoor wilde gaan en ik hem tegenhield.

ja maar je heb toch politie erbij gehaald en een schade formulier ingevult en de situatie getekent??

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 15:59

Ja, maar dan nog was er niet te zien wie de schuldige nou is. Of meneer al op de weg reed en de parkeerplaats had verlaten voor ik daar reed (wat hij zegt) of stond hij nog te wachten op mijn voorganger zoals ik zeg (zoals het was)

Het feit blijft dat we naast elkaar stonden, ik met rechts van me een rij geparkeerde auto's en hij met rechts van hem een stoep, niemand kan bewijzen dat hij nog bij de uitrit stond toen ik de weg op kwam ook de politie kon er niks van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 16:10

vervelend hoor Flair ik ben heel benieuwd wat de rechter hiervan gaat bakken, maar het feit dat jij van rechts komt geld volgens mij altijd.

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 12:27

ik zou me er niet al te druk over maken. als ik het zo zie is er veel in je voordeel

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:31

Ik kan je verhaal niet helemaal volgen, maar als hij vanaf een uitrit komt, zit hij altijd fout. Misschien kun je nog foto's maken van de situatie, dat is over het algemeen duidelijker dan een tekening.

lies

Berichten: 9631
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 13:41

Ik snap de situatie ook niet helemaal, maar het lijkt idd dat jij geen schuld hebt.
Iig succes. Ik heb bijna 4 maanden op mijn geld moeten wachten, terwijl in mijn (on)geval erg duidelijk was wie schuldig was. Toch deed de verzekering van de tegenpartij ontzettend moeilijk Frusty
Uiteindelijk heb ik het geld vorige week gekregen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:23

De situatie was zo: Ik nam een bocht rechts een straat in met nog een auto voor me, daar zag ik een auto (waarmee ik de aanrijding had) op het punt staan om een parkeerplaats te verlaten (uitrit dus) hij stond al met 1 wiel op de weg op het punt om rechts te draaien maar bleef daar staan om de auto (vlak) voor me erlangs te laten aangezien deze voorrang had. Nog voordat ik erlangs kon rijden achter mijn voorganger aan reed meneer de weg op en wilde langs mij rijden wat dus niet past in die straat, ik stond ondertussen al stil en hij raakte mijn spiegel en de auto's schaafden met de zijkanten langs elkaar. Hij zat dus fout gezien ik al op de weg reed voor hij de uitrit had verlaten, als ik de bocht nog niet door was geweest (wat hij beweert) had hij voorrang gehad gezien ik de obstakels rechts van me had. (geparkeerde auto's)

Het probleem is dus dat we geen getuigen hebben, meneer beweert dat hij al op de weg was voor ik de bocht door kwam, wat al niet kan volgens de politie gezien het punt van de aanrijding. Hoe weet ik dan te vertellen waar hij precies vandaan kwam en dat hij mijn voorganger wel netjes langs liet gaan. Volgens hem kwam ik ver na mijn voorganger de bocht door, dat terwijl ik achter hem stilstond te wachten voor ik de bocht kon nemen, ik reed er dus vlak achter.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:31

OOoo... hij was een tegenligger als ik het goed begrijp.
Heb je een rechtbijstandsverzekering?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:53

Nee heb ik niet.
Hij was in eerste instantie geen tegenligger, hij stond in een uitrit maar maakte zichzelf tegenligger op een weg waar geen 2 auto's kunnen passeren.

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:24

Grrr heel vervelend Flair. Ik heb ook eens zo'n stomme aanrijding gehad met één of andere bingo-muts. Ik draaide een parkeervak in, en zij bleek daar ook te willen staan, en reed dus achteruit hetzelfde vak in, hoppa tegen mijn auto ! Ik heb het ook zelf uit moeten zoeken omdat ik alleen een WA-verzekering had. Je kunt als het nodig is dus zlef ook om het politierapport vragen...gewoon effe bellen.. In mijn geval heeft het niks geholpen, omdat die sukkel van een agent het verhaal niet helemaal juist had opgeschreven. Ik heb uiteindelijk dus niks gekregen, maar als ik jou was zou ik zeker een poging doen hoor..al was het maar uit principe Knipoog

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 02:16

[/quote](euhh ilindra...had je al gezegd..ach beter te veel dan te weinig!
Zeg gezien je profiel... ik ben reserveruiter geweest in mijn vorige regio. Heb dit jaar meegedaan met de NK in Nunspeet, was je er ook? Mijn oom is tevens hondengeleider in Leeuwarden)[/quote]

Volgens mij kunnen we bijna een politie topic starten...

Heelk vervelend deze situatie, ik neem aan dat dit wel naar behoren wordt opgelost. In ieder geval duidelijk op papier zetten hoe of wat en laat de verzekering t maar voor je uitzoeken..

Veel succes

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 02:16

Ik snap niet hoe ik quote moet doen!!! aaaarrrrrhhhhh!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:02

sabineG schreef:
Ik snap niet hoe ik quote moet doen!!! aaaarrrrrhhhhh!!!


Gewoon op het quote knopje in het betreffende bericht klikken, en dan evt het teveel aan tekst weg halen, je eigen bericht eronder zetten en op OK drukken.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:46

Muts.....!! Hoe krijg je het voor elkaar om na 1 week al brokken te hebben, das haast NOG kanslozer dan 3 x zakken..... Tong uitsteken

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 17:53

Als jij jouw kant hebt ingevuld zoekt de verzekring dat wel uit hoor. Ik heb het ook gehad, maar dan met mijn scooter. Ik heb gewoon het schadeformulier ingevuld en opgestuurd.
Als jij al op die weg reed was hij fout. Helemaal als aan zijn kant obstakels waren waardoor hij jou toch al voorrang had moeten verlenen (ook al had hij al op de weg gereden).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 11:58

Obstakels waren aan mijn kant, maar hij reed nog niet op de weg.

Ik heb nogmaals met de politieagent die de situatie bekeken had gesproken en volgens hem sta ik in mijn gelijk, dus ik heb dat gelukkig al mee.