Buitenlandse stage

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:27

Dit jaar september moet ik 5 maanden op stage. Vanaf week 1 dit schooljaar ben ik al bezig informatie te verzamelen, contacten te krijgen, noem maar op. Veel gesprekken met school gehad of dit wel echt is wat ik wil aangezien ik het liefst naar Nieuw [***] of Canada zou gaan. De docenten zijn razend enthousiast, vinden het iets voor mij en zeggen dat het ook echt een toegevoegde waarde zou hebben om in het buitenland stage te lopen.

Nu heb ik alleen het volgende probleem. Ik heb al een heleboel bedrijven gemaild, maar van geen een heb ik een positief bericht terug gehad. Wat ik heb begrepen is dat het in bijvoorbeeld Nieuw [***] niet echt 'normaal' is om stage te lopen en bedrijven die dit wel doen, regelen hun stages vaak via (dure) stagebureaus.
Daar komt ook bij dat ik een vrij onbekende studie doe: [***] [***], ook wel safety and security management.
Ondertussen heb ik al een back up plan gemaakt voor het geval dat het mij niet lukt om een buitenlandse stage te vinden.

Maar ik ben benieuwd naar bokkers die in het buitenland stage hebben gelopen. Hoe kwamen jullie aan die stage en hoe beviel het?
En mocht er een bokker zijn die mij misschien kan helpen, pb mij aub :)

Anoniem

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 14:06

Ik heb onlangs zelf een topic geopend over een stage in het buitenland:
[STW] Stage in het buitenland

Misschien staat hier wat informatie in. Ook kun je in het centrale stage uitwisseltopic een oproepje plaatsen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:18

Hmm, jammer zeg. Blijven doorzoeken! Ik heb mijn stageadres in Nieuw-Zeeland ook pas na 5 maanden zoeken gevonden.
Heb je al kleine bedrijfjes gemaild? Mijn ervaring is dat deze sneller openstaan voor stagiares dan grote bedrijven waar je moet wachten op een stagevacature.

Wat betreft stagebureau's, nooit aan beginnen. Tenzij je een geldboom hebt. ;)
Voor hun diensten vragen ze vaak belachelijk hoge bedragen. Ik heb ook alles zelf geregeld en dat was prima te doen. Je moet het wel even allemaal goed uitzoeken.

Ben je in Nederland bekend met safety&security bedrijven die misschien connecties hebben met een bedrijf in het buitenland?
Zoek in canadeese/nieuw-zeelandse online telefoonboeken naar safety&security bedrijven. Maak een standaard mail en verstuurd deze naar al deze bedrijven. Niet geschoten is altijd mis!

Mail naar andere scholen die een soortgelijke studie aanbieden. Misschien hebben zij buitenlandse adressen waar hun studenten stage hebben gelopen.

Nog een tip, zoek via internet sowieso niet in het Nederlands maar in het Engels. :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:02

Wordt die studie (of iets soortgelijks) ook in het buitenland gegeven? Anders kun je misschien een school contacteren die de studie ook aanbied en via hun netwerk een stage vinden? Zo is een vriendin van mij aan een stage gekomen iig.
Zij studeerde sociaal werk en wou ook graag op buitenlandse stage (in Afrika), maar dat wordt daar dus ook allemaal door dure stagebureaus e.d. geregeld. Zij heeft dus een heleboel scholen aangeschreven die ook sociaal werk aanboden daar en kon uiteindelijk via een school in Zuid-Afrika stage lopen bij een ziekenhuis daar in de buurt. Enige verplichting die daarvoor terug kwam was dat ze een paar keer op die school wat opdrachten moest doen, zoals bespreken voor de leerlingen daar wat nu de verschillen zijn in werkveld tussen daar en in België e.d. maar als je daardoor bijna 1000 euro aan een stagebureau kan uitsparen is dat ook de moeite niet natuurlijk.
Nu is dat misschien met een opleiding als sociaal werk iets makkelijker dan met wat jij doet, maar misschien lukt het ook :)

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:39

Mijn buitenlandse stage kwam per toeval op mijn pad. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om stage te lopen in het buitenland. maar toen ik gevraagd werdt hoefde ik niet lang na te denken natuurlijk.
Ik ben in Suriname geweest en het was echt super leuk en leerzaam!
Blijf zoeken het is echt een kans van je leven!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 18:08

Dankjulliewel voor de tips!
Ik blijf zeker zoeken ja, maar de moed begint me toch wel in de schoenen te zakken. Heb namelijk al zoveel bedrijven gemaild..
Maar ik ga inderdaad eens kijken in online telefoonboeken.
Of mijn studie in het buitenland wordt gegeven weet ik niet. Wel in België maar daar ligt het niveau een heel stuk lager dan hier in Nederland..

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:11

Kan je niet eens informeren bij Nederlandse bedrijven die ook dochter- of zusterbedrijven hebben in het buitenland? Mss is het dan voor hen minder een "ver van mijn bed" show en kunnen ze je wel met iemand in contact brengen en referenties meegeven.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:20

Ik ben een half jaar in Duitsland geweest en ga waarschijnlijk vanaf januari een half jaar naar Afrika :D

Ben je nog steeds aan het zoeken?
Heb je al aan school gevraagd of ze eventueel connecties hebben? Iets van een internationaliseringspersoon ofzo (zoiets hebben ze bij ons geloof ik).

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:25

Integrale veiligheid! Leuke studie.. Heb je het al via school zelf geprobeerd? Die kunnen je vaak ook een stapje verder helpen met de contacten die zij hebben. Heb je ook andere landen als back-up geprobeerd..?

Met integrale veiligheid kan je ook kijken om via het Ministerie van Veiligheid een stage te krijgen in het buitenland, heel interessant!

Ik weet toevallig dat je ook in Washington stage kan lopen met deze studie.