SD Card, alleen plek voor foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

SD Card, alleen plek voor foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 00:21

Hoi,

Vanmiddag heb ik een SD card voor mijn mobiel gekocht, met 16 GB. Dit omdat mijn mobiel zelf altijd zo snel vol is en ik geen apps, muziek kan downloaden, en heel weinig foto's kan maken.

Toen werd mij aanbevelen een SD kaartje te halen, dus heb ik dat gedaan. Nu heb ik hem in mijn mobiel (Samsung Galaxy S4) gedaan, maar het enige wat ik kan doen is foto's maken, verder krijg ik nog steeds meldingen dat mijn geheugen vol zit, kan geen spraak berichten op Whatsapp versturen, geen foto's meer maken via Whatsapp, geen apps meer downloaden en ook geen muziek op mijn mobiel meer zetten. Omdat hij nog steeds meld dat mijn mobiel gewoon vol is.

Ik dacht eerlijk gezegd, dat een SD kaart mij hierbij zou kunnen helpen? Of hoort dit zo? Word er namelijk een beetje gek van, kan helemaal niks meer met mijn mobiel. Sta echt op het punt een nieuwe te halen, haha.

Kwanyin

Re: SD Card, alleen plek voor foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:25

Heb je je muziek en apps (die gaan, bij mij kan ik niet alle apps omzetten) wel omgezet naar je SD kaart? Je moet ze er natuurlijk wel eerst naar verplaatsen anders werkt het niet.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:27

Heb je je kaart geformatteerd op je mobiel? Geen idee of het op de samsung kan maar op mijn alcatel kan ik wel formatteren, dat is vaak wat je in het begin het beste kan doen met geheugenkaartjes. Daarnaast heb je de instellingen wel goed staan? Dus waar je mobiel automatisch de bestanden op zet, daarnaast zou je handmatig apps naar de geheugenkaart moeten kunnen brengen (sommige apps willen niet op je geheugenkaart)

En anders zou ik zeggen doe een bezoekje aan een telefoon zaak :D Die willen je vast en zeker helpen!

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 00:35

Hoe doe ik dat omzetten? Heb er niet zo heel veel verstand van :').

Edit: Volgens mij, heb ik het een beetje door. Ik kan mijn apps, die ik nu heb omzetten naar de SD kaart. Maar als ik gewoon iets download, kan het dan niet rechtstreeks naar mijn SD kaart gaan?

Kwanyin

Re: SD Card, alleen plek voor foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:48

Ik heb zelf geen Samsung, maar ik kan mijn apps bij hun algemene gegevens laten verplaatsen naar mijn SD. Muziek en foto's kan ik er ook naar kopiëren. Voor de laatsten is het het makkelijkste om even aan te sluiten op een computer. Dan krijg ik twee schijven, mijn intern geheugen en mijn kaart. En dan moet ik maar gewoon de map met foto's/video's/muziek openen en alles knippen naar mijn geheugenkaart. Ik gok dat het bij een Samsung apparaat niet veel zal verschillen :) .