help mij en mijn laptop!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

help mij en mijn laptop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 17:52

sinds de laptop van mijn ouders is gecrasht gebruikt mijn vader mijn laptop.
nu is het punt dat hij niets van laptops snapt, rustig virussen binnenhaalt en hij niet snapt hoe het allemaal kan.

ik weet niet wat hij heeft uitgespookt maar mijn laptop is helemaal van het padje. google chrome word steeds afgesloten en dan word mijn adblock verwijderd. vrijwel alles waar ik op klik blijkt malllware te zijn en heeft nog 345 virussen mee.
adblock kan ik niet meer opnieuw downloaden, ik krijg dan een foutmelding van het internet.
ik kan niets bij downloads vinden wat anders is dan anders (wat mn pa had gedownload heb ik er al afgeknikerd). chrome heb ik al opnieuw gedownload maar dat heeft niks opgeleverd.
het anitivirus systeem is ook ineens verdwenen.
op het moment download ik firefox (wat geen problemen levert tot nu toe) dus daar ga ik maar op verder.

(mallware komt volgensmij van softcoup?)

xHaithi

Re: help mij en mijn laptop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 02:15

Als het je nog lukt om het te downloaden, download Malwarebytes en laat die er eens op los. Ook is het handig om Adw Cleaner eens te gebruiken. Je computer herkent dit niet als je hem aanzet maar dit is een ongelooflijk goed programmaatje.

Ook raad ik aan je internet zo min mogelijk aan te laten, zeker tijdens deze processen, om het probleem niet nog groter te maken. Als je laptop al zo ver is als nu kan het best zijn dat er geregeld dingen worden geïnstalleerd waarvan je niet doorhebt dat ze op je computer worden gezet.

Als dit het niet oplost weet ik het ook niet. Wat ik doorgaans doe als mijn laptop werkelijk zo krom is als wat, is gewoon windows herinstalleren. Dit heb ik bij mijn oma zelfs ooit móeten doen want daar was voor mij op dat moment geen beginnen meer aan. Alles dat je aanklikte was fout of wilde niet openen, en als ik zeg alles, dan bedoel ik ook echt alles.