Creatieve Therapie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wipher

Creatieve Therapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 12:38

Hoi allemaal!

Volgend jaar wil ik graag creatieve therapie gaan studeren (beeldend). Ik zit nu in mijn laatste jaar VWO en maak mijn profielwerkstuk over creatieve therapie. Ik vroeg me af of er hier bokkers zijn die CT volgen? :)

Ook ben ik erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen ermee! Zijn er hier mensen die misschien hun werk met mij willen delen? (Als in: een foto ervan maken en vertellen wat de opdracht etc was)

Ik heb zelf 2.5 jaar creatieve gehad, vond het altijd een heel fijne afleiding tussen alle verbale therapie door en ik heb er denk ik ook echt wel wat aan gehad.

Ik hoop dat jullie me een beetje vooruit willen helpen ~! :)

Fantabulouss

Re: Creatieve Therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:14

Een vriendin van me heeft het gestudeerd ...enige wat ik weet is dat er na het afstuderen erg weinig tot geen werk in te vinden is :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:20

Leuke therapie, wel jammer dat het vrijwel overal wegbezuinigd wordt... Zou ik wel goed over nadenken :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:21

Ik heb creatieve therapie gehad toen ik 16 was. Ik zat intern ivm een aantal 'traumatische' ervaringen.
Manisch depressief geweest enzovoorts. Praatte niet over mezelf en ging niet meer naar school.

Hierdoor 7 maanden intern gezeten waar ik dagelijks therapieën kreeg.

Muziek therapie en met mijn vader en moeder apart creatieve therapie.. Om op deze manier beter te leren communiceren met mijn ouders en dan vooral met mijn vader!

Werkte erg goed moet ik zeggen! Heb nog steeds een schilderij thuis hiervan!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:56

Mws -> stw

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 22:53

Dit topic heb ik niet geopend met het idee om vragen of antwoorden te krijgen over de opleiding tot creatief therapeut. Dit gaat puur over ervaringen van anderen eigenlijk. Maakt niet zo veel uit dat het verplaatst is, maar ik denk dat het misschien niet helemaal duidelijk was wat precies mijn vraag was.