Dilemma relatie/vrijgezel/soulmate

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xGwennn_94

Dilemma relatie/vrijgezel/soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 01:48

Na lang twijfelen maak ik toch even een topic aan... Ik moet even mn ei kwijt.

Ik zit zelf al een hele tijd op een chat site. Nu ken ik iemand al heel lang.. zn 6 jaar al...een (jonge)man.
We kunnen het heel erg goed samen vinden en kunnen uren/dagen praten over van alles.
Hij woont helaas te ver weg wel gewoon in nederland maar hierdoor en omdat we het allebei druk hebben met werk elkaar nooit ontmoet.

Nu willen we dit wel gaan doen. Eigenlijk zou dat gebeuren op 1 januari maar omdat we allebei last hadden van een kater is het niet door gegaan. Alleen nu heb ik een probleem... Kan je iemand leuk vinden zonder die ooit gezien te hebben? Elke keer als ik met hem praat word ik gewoon onwijs vrolijk, en hij weet altijd mijn dag weer op te vrolijken is het niet via de chat dan is het wel via whatsapp.

Ik weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet en voel me tegelijke tijd ook heel slecht omdat ik een relatie heb die op klappen staat omdat mijn vriend geen werk heeft en er veel negatieve spanningen zijn. Ik werk gewoon thuis en we zitten dus 24/7 op elkaars lip. Hij gaat ook nooit naar vienden (ookal geef ik aan dat hij dit gewoon eens moet/kan doen) maar op een of andere manier doet hij dit niet. Ook is hij een beetje laks in werk zoeken wat mij enorm irriteert. Alleen wil ons wat we nu hebben niet op geven omdat ik wel van hem hou, hij heel lief is en altijd voor me klaar staat. Alleen de negatieve dingen worden steeds erger. En dat zou niet zo erg zijn als hij werk zou hebben denk ik. Praten heeft ook weinig zin omdat als we praten en dingen af spreken er van zijn kant weinig gebeurt... en ik me er dus niets fijn onder voel. We zijn nu 5 maanden samen en daarvoor is het ook al 2 keer uit gegaan.

De eerste keer omdat we heel lang vrienden waren en ik niet het idee had dat we echt een relatie hadden en de tweede keer omdat hij loog over zn ontslag van zn werk.

Ik zit nu in zn dilemma dat ik niet meer weet wat ik aan moet,

Moet ik door vechten voor deze relatie en hopen dat goed komt en met die jongen alsnog afspreken gewoon om hem te zien hoe hij in het echt is en gewoon vrienden zijn.
Of het uit maken en gewoon even lekker alleen zijn...

Is er iemand die me advies of raad kan geven? Jullie zouden me enorm helpen.

Balou_k

Re: Dilemma relatie/vrijgezel/soulmate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 01:51

Je kan zeker iemand leuk vinden ondanks dat je deze persoon nog nooit ontmoet heb. Althans dat is mijn ervaring!

Ik vind echter dat je eerst naar je huidige relatie moet kijken alvorens met deze jongen af te spreken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 01:57

Waarom zoekt men toch altijd naar problemen die er niet zijn?

Ik word ook blij van vriendinnen en bepaalde andere personen, betekend alleen nog niet dat ik een relatie met ze wil. Ik zou hem uberhaupt eerst maar eens in het echt ontmoeten. Maar dattie een jongen is betekend niet direct dat je alleen een relatie met hem kan hebben.

Imo staat je huidige relatie daar los van. De irritaties die je hebt moet je naar mijn idee ook tegen hem uitspreken. En als je er geen toekomst meer in ziet dan moet je het afbreken.

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 01:59

oei,
Ik denk dat je eerst maar es een eerlijk en goed gesprek met vriendlief moet aangaan. en als dat weinig zin heeft, dan is dat toch ook al een teken. Bovendien, moeten er 2 mensen vechten voor een relatie en als ik jou verhaal zo lees, is hij ook daar te laks voor...

Weet hij dat jij zoveel en leuk contact hebt met die andere persoon?
Contact mag altijd, maar ik zou afspreken niet heel netjes vinden als je al aan je gevoelens twijfelt, terwijl je nog een vriend hebt....
Dat is vragen om problemen.

Sowieso moet je misschien voor je zelf na gaan of het je echt nog wel om jou vriend als persoon gaat of alleen om dat liefde/aandacht die hij aan je geeft. Als het je eigenlijk nog om het laatste gaat zou dat voor mij een duidelijke reden zijn om er een punt achter te zetten.

En kom op je bent twintig,

Als er nu al zoveel irritaties en spanningen zijn.... is hij echt de persoon waarmee je 'oud' wilt worden, waarmee je altijd al huisje boompje beestje hebt gezien?

Niet een hand vol maar een land vol!
Als je maar wel blijft praten!

Succes met je beslissing!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 02:04

Ik hoef ook zeker niets met hem gewoon als vrienden.

Ja dat doen we continu maar vervolgens word er niets mee gedaan helaas.

@Floemii, mijn moeder zegt ook al meer jongens als kerktorens.

Alleen ergens ben ik ook bang. komt meer door mijn eerdere relatie. Hij woont bij ons in omdat hij thuis er uit gezet is. En hij zegt dat hij hier echt niet meer terug naar gaat en zegt ook als uit zou gaan dat hij op straat gaat zwerven waardoor ik meteen een brok in me keel krijg en weer ga twijfelen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 02:15

Dat is chantage TS en je moet hem heel duidelijk maken dat je daar niet op zit te wachten. Tot zover mijn reactie op het gaan zwerven van je vriend.

Of je verliefd kan zijn op iemand die je nooit ontmoet hebt maar wel al heel lang kent op internet? Geen idee.
Toen ik jong(er) was had ik wel een hele goede chatvriend en puber als ik was dacht ik dat ik verliefd op hem was. Wij afgesproken om elkaar te ontmoeten... Het was verschrikkelijk. Hij paste gewoon zo niet bij mijn energie! Ik irriteerde me vanaf de eerste seconde aan hem. Zijn geur was niet goed, zijn kleding was niet goed, zijn houding was niet goed en zijn karakter was niet goed.

Wat heb ik gehuild! Want behalve dat de ontmoeting verschrikkelijk was (niks gebeurd hoor, het was gewoon niet oké voor mijn gevoel). Was ik ook nog eens mijn 'steun' kwijt.
Nee zonder iemand ontmoet te hebben kun je niet verliefd zijn op iemand is mijn mening.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:56

Wat maak je het jezelf moeilijk. Lees je bericht zelf eens door. Als je na vijf maanden zo in een relatie zit en het is al twee keer uit gegaan en het voelt meer als vriendschap dan is het toch overduidelijk dat je daar zowel jezelf als je vriend niet gelukkig meee maakt.

En wat betreft dat internet figuur. Tja, ik ben van mening dat je daar niks van kan verwachten. Kan net zo goed een engerd zijn of iemand die qua karakter, uiterlijk etc helemaal niet bij je past. Dat zie je niet door internet. En eerlijk? Als je al zes jaar praat, elkaar nooit gezien hebt dan moet je er ook niks van verwachten. Dan is het gewoon leuk kletsen voor het moment, leuke avond/dagvulling maar meer ook niet.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:24

Als je niet gelukkig bent in je relatie, kun je het beter uitmaken. Daar maak je jezelf en je vriend uiteindelijk gelukkiger mee.

En een ander leuk vinden die je nog nooit in het echt hebt gezien kan inderdaad. Ik heb het zelf ook ooit gehad met een jongen, superlief, superleuk. Ik was echt een beetje verliefd (dacht ik), maar je kent alleen een bepaald deel van iemand, of het persoonlijk ook klikt, weet je niet. Eenmaal afgesproken, en het was echt helemaal niks :') Alsnog superlieve jongen, knappe jongen maar nee, het was gewoon niks :')
Dus daarmee zou ik zeggen: don't get your hopes op too high. Het kan heel anders zijn dan je verwacht.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:29

Echt schandalig vind ik het. Je had hem dus op 1 januari willen zien terwijl jij nog een relatie hebt en je het over 'hem leuk vinden' hebt?

Heb het lef om eerst je oude schoenen de prullenbak in te mieteren voordat je überhaupt overweegt om een webshop te bekijken of er nieuwe schoenen zijn die je leuk vindt.

Niet eerlijk tegenover je huidige vriend, ook al is de relatie nog zo slecht.