bigone schreef:Je zegt dat hij geen ondersteuning meer krijgt maar Zweden heeft toch ook een vangnet voor mensen met lichamelijke problemen ?? En zoals meerdere zeggen, Nederlandse taal is belangrijk om te spreken en verstaan. Jullie zijn al langer van plan om samen iets op te bouwen dus eigenlijk snap ik niet dat hij nog niet redelijk Nederlands spreekt.
Dat was eigenlijk ook, zonder al te hard te klinken, ook mijn eerste idee; als hij de Nederlandse taal niet beheerst is het in veel gevallen inderdaad onwijs moeilijk om dan hier een baan te zoeken die fysiek niet zwaar is.
Ik denk inderdaad dat ie dan nog het beste kans van slagen heeft bij callcenters of klantenservices.
Dat hij dus bij bedrijven als Albert Heijn et cetera dus niet aangenomen wordt is op zich niet heel vreemd; het is best lastig om iemand ergens neer te kunnen zetten wanneer deze persoon geen Nederlands spreekt.
Als hij ervaring heeft in de IT, is het dan een idee om inderdaad een eigen bedrijf op te gaan zetten zoals anderen ook al voorstelden? Niet dat de IT een makkelijke branche is om nu nog mee te beginnen en klanten mee te werven maar het zou in ieder geval een begin kunnen zijn. Toch zou ik er (eigenlijk) wel op gaan aansporen om éérst de Nederlandse taal te gaan leren alvorens zich hier in NL te kunnen of willen vestigen, simpelweg omdat het toch best handig is om de taal van het land waar je wilt wonen te beheersen..