Welke uitvaart verzekering? Waar opletten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Welke uitvaart verzekering? Waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 20:21

Hallo,

Ik moet nog steeds een uitvaart verzekering afsluiten.
Gemiddelde uitvaart kost toch al snel 7000 euro of meer.

Je kan vaak kiezen tussen natura- en de kapitaalverzekering.

Ik lees ook over een kapitaal verzekering dat er staat:
verzekerde bedrag door inflatie niet meer toereikend is

Dat betekend dat het geld weg is of verminderd kan zijn als je eenmaal overlijd?

Ik zie premie betaling van 30 jaar of tot je 65 bent.
Komt dan geld vrij na 30 jaar of zo? Of dat hoef je niet meer te betalen?
Waar hebben jullie allemaal opgelet?

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 01-01-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Welke uitvaart verzekering? Waar opletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:24

Je kunt ook zelf sparen en dat bedrag apart zetten. Eerst kijken wat je later wil, hoeveel toeters en bellen en dan elke maand geld apart leggen. Klinkt hard zoals ik het nu zeg maar als je verwacht binnenkort te overlijden is het natuurlijk veel goedkoper om er wel een af te sluiten. Maar ik vind bedragen, vooral als je wat ouder bent nogal hoog en kun je ook zelf maandelijks geld apart zetten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 20:27

Helaas een zwager aan een auto ongeluk verloren en ik weet dat zijn begrafenis richting de 10.000 euro ging en hij niet verzekerd was....

Je kan inderdaad sparen maar dan moet je het echt apart zetten voor je uitvaart en niet bv een auto kopen of iets anders.
Denk dat het bij mij niet werkt.
Heb namelijk ook een nieuwe auto nodig en je weet nooit wanneer je tijd is....daar ben ik nu wel achter.

Wil een uitvaart verzekering.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:30

Je kunt ook geld wegzetten op een rekening waar je pas na een x aantal jaar of na overlijden bijkan, je erfgenamen dan.
En stel dat jij om wat voor reden 7000 euro nodig hebt voor een noodgeval, dan is het handig dat je er zelf ooit nog bij kan, dan maar een goedkopere kist.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:45

Een uitvaart kan ook prima voor € 2000,00 Het is maar net wat voor toeters en bellen je er bij wilt. Wat wel duidelijk is dat een uitvaartverzekering enorm veel geld kost. normaal gesproken wordt je gewoon oud en dan moet je eens uitrekenen wat je dan aan premie betaald. Kortom niet doen en gewoon wat geld opzij zetten. Is ms wat raar gezegd, maar kom je nu plots te overlijden dan heb je vast wel wat bezittingen een paard of auto of wat ook maar van waarde die je familie weer kan verkopen om je uitvaart van te betalen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:56

Vanwege inflatie ontoereikend wil niet zeggen dat er minder geld vrijkomt. Het wil zeggen dat uitvaarten duurder kunnen worden. Vroegah kon je jezelf voor 100 gulden onder de grond krijgen en dat gaat nu niet meer lukken. :D

Premiebetaling is bij kapitaalverzekeringen vaak tijdelijk. Je betaalt een bepaalde periode en de verzekering zelf loopt levenslang. Het geld komt dan nog niet vrij, maar pas bij je overlijden.

pillow schreef:
Wat wel duidelijk is dat een uitvaartverzekering enorm veel geld kost. normaal gesproken wordt je gewoon oud en dan moet je eens uitrekenen wat je dan aan premie betaald.

Als ik nu een verzekering afsluit betaal ik minder dan het verzekerde bedrag, maar ik ben een twintiger. Een snel rekensommetje leert me dat de maatschappij de premie die ik inleg gedurende de looptijd bijna verdubbelt. ;)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 16:23

verzekerde bedrag door inflatie niet meer toereikend is

Dit zegt simpelweg dat als jij nu een kapitaalverzekering van 9000euro afsluit die niet indexeert, dit wellicht door inflatie in de toekomst niet meer voldoende is.

Een uitvaart voor 2000 euro vind ik heel knap, gezien de grafrechten ansich soms al 2000 euro zijn :j

Let bij het afsluiten van de verzekering vooral of het aansluit bij de wensen die je hebt. Gegeven is een gemiddelde uitvaart rond de 7-10.000 euro, crematie rond de 7000 en begrafenis 10.000,-
Wat ik aanraad is een kapitaalverzekering af te sluiten, omdat dit direct zal worden uitgekeerd bij overlijden, je (althans, je nabestaanden) zit(ten) niet vast aan een uitvaartonderneming en hebben geen gedoe van insturen van uitvaartnota's en dergelijke :)