Geheugen telefoon doet raar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Geheugen telefoon doet raar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 15:07

Ik heb een samsung y pro duos. Ben er na al die jaren nog steeds heel blij mee. Maar sinds gisteren is er iets geks aan de hand. Ik keek op me telefoon en zomaar waren de icoontjes van whatsapp en de playstore verdwenen. Beetje verder kijkend waren er meer apps verdwenen.

Dus terug gezet naar fabrieksinstellingen. En vervolgens opnieuw whatsapp gedownload. Dropbox ging ook nog. Maar bij Buienalarm zat me geheugen vol. Nu heb ik maar een geheugen van 160 mb en google-play-service vroeg 70mb. Dus heb ik daarvan de gegevens gewist. Daarna liep ie wel weer op, maar bleef stilstaan op 50mb.
Echter, nu zegt me telefoon nog steeds dat ie vol is en dat het apparaatgeheugen maar 130mb is.

Beetje doorpielen, aan en uit enzo, toch nog een keer fabrieksinstellingen. Wisselend loopt de aparaatgeheugen tussen de 120 en 160 mb. Play service gebruikt wisselend tussen de 40 en 80mb steeds.

Iemand een idee wat het probleem is? Is het nog fixbaar of moet ik me telefoon naar de telefoontjes hemel sturen?
(Dat zou me zeer verdriet doen, duel sims met toetsenbord op android zijn zeldzaam)

Quad

Re: Geheugen telefoon doet raar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:38

Ik vermoed op het eerste gezicht een defecte sd kaart, verder is de Play services nodig voor juist gebruik van Google applicaties.

Dual sim telefoons zijn helemaal niet zeldzaam, wel op de Nederlandse markt maar buiten Nederland goed te vinden.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:40

Ik had het zelfde probleem en mijn telefoon is helaas vervangen nu. Maar bij mij hielp een extra geheugen kaartje goed (SD) en als je die al hebt zou hij defect kunnen zijn. Is bij mij ook geberud :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 18:44

Defect intern geheugen dus? Ik weet dat play-service nodig is voor google applicaties, maar waarom wisselt ie dan zo in geheugen gebruik?

Dual sims zijn inderdaad niet zeldzaam, maar wel met een volledig qwerty toetsenbord.

Hannah: Er zit een geheugenkaartje in. Maar de apps en muziek die daarop staan zijn nog prima te gebruiken en m'n computer kan het kaartje ook gewoon lezen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:05

Maar waarom zou je nog kiezen voor een qwerty toetsenbord?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 19:10

Omdat dat heerlijk snel typt? Omdat ik dan in de winter me handschoenen niet uit hoef te doen?

Die scherm-toetsenbordjes zijn een enorme frustratie voor me. De helft van de tijd reageren die krengen niet op me vingers. Kan je het pennetje niet vinden en dan ben ik 5 minuten verder voor een berichtje wat ik in 30 seconden had kunnen typen.

Noem het gek, die kleine toetsjes werken super voor me. Ik weet dat veel mensen er niet zo over denken, maar ik wel. Geef met liefde een groot scherm op voor een klein toetsenbordje.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:24

Ik ben er van overtuigd dat een schermtoetsenbord sneller typt dan toetsen, maar als je het gewend bent is het lastig te veranderen.

Je zou voor nu eerst de telefoon eens proberen te resetten naar fabrieksinstellingen, zo is die weer als nieuw. Als hij daarna nog problemen geeft dan is er wat anders aan de hand.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 19:32

Ga ik dat nog een keer proberen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:46

Bij mij gebruikt Play Services 85MB dus jouw verbruik is niet raar. Je kan kijken of je apps kan verplaatsen anders is het spijtig genoeg de gebruikte data van apps die alle ruimte opeisen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 19:58

Zou kunnen hoor dat dat normaal is. Heb hem net terug gezet op fabrieksinstellingen. Kreeg van de provider een sms´je om dataverbinding in te stellen... Geeft ie al aan dat ie vol zit.

Nu zegt ie ook dat er nog maar 98mb geheugen in zit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:02

Klinkt als een fout in de software. Heb je al eens een hard reset gedaan? Dus niet terugzetten naar instelling maar hem opstarten vanuit het rout menu.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 20:10

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal even google hoe dat moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:12

Op youtube staan voor vrijwel elke telefoon wel filmpjes hoe je dat doen moet :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 00:27

Hard reset ging een beetje mis. Dus vandaag met me telefoon naar de plaatselijke telefoon-ontsloper. Hij heeft hem wel weer aan de praat gekregen. Maar hij denkt dat er iets is is met de hardware van de telefoon. Gezien de leeftijd van de telefoon rade hij geen reparatie aan maar een nieuwe.

Helaas ;(

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:30