iPhone laadt niet op.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

iPhone laadt niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:47

Hoi Bokt,

ik heb een iPhone 5 en als ik deze aan de oplader leg, maakt hij dat zoemende geluidje en zegt hij dat hij oplaadt. Helaas loopt de batterij niet voller en als ik de telefoon gebruik neemt het percentage zelfs af.

Ik heb helaas geen garantie meer bij Apple en er zit al een nieuwe batterij in omdat hij zo snel leeg was, deze batterij heeft echter geen effect gehad.

Ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad, tot ik vanmorgen wakker werd met 64% terwijl ik hem met 20% aan de lader heb gelegd. Ik heb een ander snoer geprobeerd, een ander stekkerblokje, heb hem aan 2 verschillende laptops gehangen en heb zo'n batterijhoesje geprobeerd. Niks helpt.

Kan ik hier zelf iets aan doen? Ik heb zo'n reset geprobeerd (homebutton en lockbutton) maar dat heeft niet geholpen. Ik heb de telefoon aan en uit gezet, dat heeft niet geholpen.

Ik ga vanavond een backup maken en de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen maar ik ben bang dat als dit niet helpt, hij daardoor leeg is en ik dus geen telefoon meer heb.

Help?

_helga_

Re: iPhone laadt niet op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:56

Ik zou naar een reparatie winkeltje gaan die kunnen het meestal wel maken en is niet zo duur.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:36

Heb je nog wel een goed snoer?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:38

Laad je de Iphone op met een origineel Apple snoertje?

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:39

Misschien maakt je snoer geen goed contact met je Iphone, je kunt daar volgens mij in de telefoon winkel zo'n spray voor kopen. Die zorgt er dan voor dat het contact tussen de twee ijzertjes beter wordt. Ik zou daar even naar vragen, misschien doen ze het zelfs wel voor niks :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:41

Dock connector zal kapot zijn of een los contactje hebben. Is vrij moeilijk om dit zelf te vervangen aangezien ie helemaal onderop zit. Een los contactje is wel makkelijk te zien en te maken(het zijn allemaal kleine stekkertjes), maar dan moet je wel schroevendraaiers hebben ervoor. Ik zou even controleren op losse contacten en anders laten maken bij een winkel.

Verder kan het ook nog wel helpen om met pers lucht de ingang schoon te maken.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:50

De snoertjes van apple zijn vrij zwakke snoertjes. Zit snel een kabelbreukje in waardoor hij slecht oplaad. Ik zou een compleet ander snoertje + lader proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:53

Het is geen kabelprobleem want ik heb het met 5 verschillende snoeren geprobeerd.

Zou het helpen om hem volledig te resetten en een backup terug te zetten? Ik heb de dock connector pas nog laten vervangen... -O- God damn.

Hij maakt overigens nog wel contact met itunes, hij laadt alleen niet op. Het duurt wel langer voor hij leeg is als hij aan een stroompunt hangt maar loopt wel leeg als ik hem gebruik.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-01-15 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:59

Danique schreef:
Het is geen kabelprobleem want ik heb het met 5 verschillende snoeren geprobeerd.

Zou het helpen om hem volledig te resetten en een backup terug te zetten? Ik heb de dock connector pas nog laten vervangen... -O- God damn.

Denk niet dat dat werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:24

Begin langzaam wanhopig te worden...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:28

Aan je computer gaat ook niet?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:31

Ik heb dit ook gehad met m'n iphone 4.
Dock station laten vervangen en nog niet opladen. Bleek achteraf ook een los weerstandje te zijn op het moederbord te zijn.
Hebben ze toen opnieuw vastgelijmd. Hebben ze toen vergeleken met een nieuw moederbord van een andere iphone*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:34

Nee, aan de computer laadt hij niet. Hij maakt wel contact met iTunes maar geeft niet aan dat hij aan het opladen is op de computer, op de telefoon zelf zegt hij wel dat hij aan het opladen is.

Dus er moet een nieuw moederboord in...? -O-

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:39

Nee bij mij hebben ze hem alleen vergeleken en het weerstandje weer vast gezet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:56

Wat heeft dat gekost?

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:00

Ik heb niks betaald omdat het in de garantie viel van het maken van het dock station :)

*maar ik ben m'n telefoon ook 2 maanden kwijt geweest omdat ze niet wisten wat het was.
Achteraf met vergelijken was het binnen een paar uur opgelost :) .
Succes en ik hoop dat dit het is :) *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:06

Ja... Ik heb dus geen garantie meer :+ Nergens.

Ik rijd morgen wel even langs zo'n technomeneer....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 10:57

Back-up terugzetten helpt nooit aangezien je dan de fout terug zou zetten via de Back-up. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:44

Ik heb er een nieuwe batterij in laten zetten. Hij is nog steeds snel leeg dus ik gok dat dat gewoon in de telefoon zit, haar hij laadt weer op!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:06

Klinkt toch als een defecte dock connector. Mijn vriend had dit ook met zijn 5. Heb er een nieuwe ingezet en ding laadt weer als een tierelier.