Afgelopen week kregen mijn ouders een brief dat mijn verzekering per 1 januari weer voor een jaar verlengd wordt. Juist, mijn ouders. Mijn auto staat nog op hun naam. Door drukte hebben we dit nog niet omgezet (zou vanaf mijn 24e, nou dat ben ik nu al een paar maanden).
Wel heb ik het meerdere keren uitgerekend.
Wij zijn met alle auto's verzekerd bij Univé, de rest van onze verzekeringen loopt daar ook. Plus dat ze ook pechhulp in het pakket stoppen. Zo kost mijn verzekering nu bij elkaar zo'n 20 euro. Ik heb een Peugeot 206 GTI uit 2001.
Vorig jaar had ik een Ford Ka uit 1999, toen ik mijn premie bij Univé uitrekende was het op mijn 23e 30 euro en bij mijn 24e (nog steeds 0 jaar schadevrij) nog maar 25 euro.
Diezelfde berekening heb ik losgelaten op mijn huidige auto, die me op mijn 23e 45 euro zou gaan kosten per maand en op mijn 24e nog maar 29 euro.
Overigens enkel WA, geen casco.
Dit jaar de berekening weer gaan doen, gaat het me bijna 60 euro kosten! Terwijl het bij Klik & Go maar 34 kost en ik er dan los ANWB bij wil doen. Scheelt me ruim 10 euro per maand, zelfs na mijn 24e.
Maar nu vraag ik me af, hoe zit dit nu precies? Ik kan mijn verzekering wel gaan omzetten vandaag, maar dan staat de verzekering nog steeds bij mijn ouders geparkeerd.
Is het niet zo dat wanneer ik mijn auto op mijn naam zet, het niet uit maakt dat ik nog elders verzekerd ben? Dat mijn ouders gewoon Unive kunnen opzeggen en ik elders kan laten verzekeren?
Hoop dat iemand me kan helpen, naast beantwoorden van mijn vraag zijn alle tips omtrent het verzekeren welkom!

Met autos is dat wat eenvoudiger zeiden ze.