paard trapt camera kapot verzekering ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EJuniorJoost

paard trapt camera kapot verzekering ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 15:23

Ik baal als een stekker..

Had mijn camera in mijn rugtas ruim een meter van de buitenbak en ging even wat in stal doen..

Kom ik terug ligt mijn rugtas open in de bak mijn body en lens die erop zat kapot getrapt..

Weet iemand of dit vergoed word?

Tas lag dus dik 1 meter van de bakrand en zat dicht.. mij een raad hoe ze mijn body en lenzen eruit hebben kunnen trappen.....

Joscaa

Re: paard trapt camera kapot verzekering ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:27

Paarden hebben lange achterbenen hoor en kunnen ook heel creatief op een voorbeen schuin leunen om ver door het hek te komen.

Beetje dom, maar kan je het niet op je WA gooien dat het binnenhuis gebeurd is?

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:29

Oeps die wilden duidelijk niet op de foto.
Geen idee vraag het je verzekering zou ik zeggen. Moet je wel een buiten de deur verzekering hebben. Zijn het paarden van iemand anders kun je de eigenaars aansprakelijk stellen.
Laatst bijgewerkt door kitbits op 31-12-14 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:29

Vanuit welke verzekering zal dit vergoed moeten worden? Welke verzekeringen heb je lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:31

Je eigen WA verzekering vergoedt volgens mij alleen schade aan anderen. Als het door jouw paard gedaan is zal dit niet onder je WA vallen gok ik. Heb je geen buiten de deur of kostbaarheden verzekering?

ponyparadijs

Hmmmm moeilijk maar persoonlijk zou ik zeggen dat het je eigen schuld is.
Het verhaal wat je nu verteld is volgens mij geen verzekerings werk

Ir111

Joscaa schreef:

Dat is niet een 'beetje dom' maar 'een beetje boel frauduleus'.

Verzekeraar even bellen, valt zoiets niet onder je inboedelverzekering?

edit: dan moet je wel dat wel meeverzekerd hebben bedenk ik mij nu dmv een buitenshuisverzekering.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 31-12-14 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Hangt van je verzekering af, was het jouw eigen paard? Anders zou je de AVP van de eigenaar kunnen proberen. Mijn paard is een tijdje terug op m'n telefoon gaan staan en dat viel niet onder mijn inboedel of AVP, gelukkig bleek ik een pakket te hebben waarin een multimedia buitenshuis verzekering zat en daaruit werd het wel vergoed. Verzekering oplichten met verhalen die niet kloppen zou ik niet proberen, ze hebben vaak vrij goede schade-experts die heus wel het verschil zien tussen 'van de trap gevallen' en 'er is 600kg op gaan staan'.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 15:37

Het waren paarden van iemand anders

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:41

Ir111 schreef:
Joscaa schreef:

Dat is niet een 'beetje dom' maar 'een beetje boel frauduleus'.

Verzekeraar even bellen, valt zoiets niet onder je inboedelverzekering?

edit: dan moet je wel dat wel meeverzekerd hebben bedenk ik mij nu dmv een buitenshuisverzekering.

Ik wilde ook inboedelverzekering roepen, maar bedacht me toen dat wij inderdaad nog extra verzekerd zijn voor schade buitenshuis bij die verzekering. Ook voor stomme ongelukjes.

MyWishMax

EJuniorJoost schreef:

Dan de verzekering van de eigenaar aanspreken samen met de eigenaar. Wel kans dat de verzekering zegt dat het ook een gedeelte eigen schuld is.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 31-12-14 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Mies7

Dan kun je proberen of de verzekering van de eigenaar van de paarden het wil vergoeden. Eigenaar is aansprakelijk voor schade die het paard aanricht aan een ander/voorwerpen van een ander. Maar je hebt de camera zelf niet op een handige plek neergelegd...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:43

Oeps...

Ik denk niet dat een verzekering dit vergoed...
Kan je niet even bellen en de situatie voorleggen?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:49

Mies7 schreef:
Dan kun je proberen of de verzekering van de eigenaar van de paarden het wil vergoeden. Eigenaar is aansprakelijk voor schade die het paard aanricht aan een ander/voorwerpen van een ander. Maar je hebt de camera zelf niet op een handige plek neergelegd...

Denk dat je weinig kans maakt. De verzekering van de eigenaar zal het er waarschijnlijk op gaat gooien dat de TS haar tas zelf verkeerd heb neergezet en je alsnog zelf er voor opdraait.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:54

Denk dat het handig is wanneer duidelijk is van wie het paard in kwestie is. Ik neem aan van topicstartster zelf. Maar dat is nu niet duidelijk. En welke verzekering ze heeft afgesloten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:56

kitbits schreef:
Denk dat het handig is wanneer duidelijk is van wie het paard in kwestie is. Ik neem aan van topicstartster zelf. Maar dat is nu niet duidelijk. En welke verzekering ze heeft afgesloten.

EJuniorJoost schreef:

Nu de verzekering nog. :D

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:02

Je tas met dure fotospullen buiten laten liggen, ongeacht waar, terwijl je zelf in de stal bent, is sowieso al geen slimme actie.
Denk dat er geen verzekering is die op basis hiervan iets uit zal betalen...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:26

MarChak schreef:
Je tas met dure fotospullen buiten laten liggen, ongeacht waar, terwijl je zelf in de stal bent, is sowieso al geen slimme actie.
Denk dat er geen verzekering is die op basis hiervan iets uit zal betalen...

Mijn idee

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:46

Ja goh dat het dom is weet ik nu wel... We zijn het al aan het regelen met de verzekering van de eigenaar

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:51

MyWishMax schreef:
EJuniorJoost schreef:

Dan de verzekering van de eigenaar aanspreken samen met de eigenaar. Wel kans dat de verzekering zegt dat het ook een gedeelte eigen schuld is.

Die eigenaar wist toch niet eens dat daar een camera lag? En dan wel zo zijn premie omhoog jagen? Eigen schuld dikke bult, leer ervan.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:55

je premie gaat niet perse omhoog hoor..
Mijn hond heeft de nieuwe gordijnen gemold van een vriendin, die zijn keurig vergoed maar aanmijn premie veranderd er niets.
maakt niet dat je tas onbeheerd achterlaten een twijfelpunt is of het wel of niet vergoed wordt...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:56

Gewoon verzekering aansprakelijk stellen van de ander (WA verzekering)

Deze zomer heeft een ander paard een aantal happen uit mijn auto genomen, 600 euro schade. Heeft de verzekering netjes betaald.

En ja........je kunt zeggen van 'had je de auto daar niet moeten parkeren etc', maar wie verwacht er nu dat een paard zijn langnek gaat gebruiken om hapjes uit een auto te nemen?

Dus.......niet geschoten is altijd mis. Verzekering van de ander benaderen, kost hen niks en bespaart jouw een hoop geld.
Succes!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:58

Ik heb soortgelijk ooit gehad met mijn telefoon. Paard van een ander stond vast, ik had m'n jas ook aan het schot hangen met m'n telefoon erin. Even weggelopen en in die tussentijd heeft hij m'n jas gepakt en is toen op mijn telefoon gaan staan.

Dit is wel netjes vergoed via de WA van de eigenaar..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:59

EJuniorJoost schreef:
Ja goh dat het dom is weet ik nu wel... We zijn het al aan het regelen met de verzekering van de eigenaar

Zeker als het iemand is die al jaaaren geen ongelukje geclaimd heeft heb je goed kans dat de verzekering (een deel van) de schade vergoed. Gewoon in goed overleg met de eigenaar van de paarden een claim in dienen met de ware toedracht. Nee heb je, ja kun je krijgen. Zover ik weet is er bij een AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren) geen no-claim gebeuren zoals bij een autoverzekering.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:07

Joscaa schreef:
Paarden hebben lange achterbenen hoor en kunnen ook heel creatief op een voorbeen schuin leunen om ver door het hek te komen.

inboedel denk ik?

Normaal dient de WA van de eigenaar van het paard te vergoeden. Echter het paard stond op een plek waar het mag en kan staan. het binnen 'binnen hengel afstand' achterlaten van je spullen valt denk ik niet onder de vergoeding. Bij een poetsplaats zou dit wel eens anders kunnen zijn, maar bij een bakrand weet ik het niet zeker.