Ik heb geen idee wat ik met dit topic wil bereiken.. Misschien zijn er wel meer die niets met oud&nieuw hebben..
Maar ik maak dit topic aan om even mijn verhaal kwijt te kunnen

Vandaag dus oudjaarsdag.. In het dorp hiernaast zijn ze aan het 'knallen', dus carbidschieten.
Die knallen hoor je niet heel luid, dus ik stapte vrolijk rond half 12 het bed uit met het idee om zo even wandelen met mijn verzorgpony.
Toen onder wat gegeten terwijl de deurbel gaat. Mijn pa loopt erheen en houdt het gesprek met wat jeugd. wat blijkt, mijn pa werd gevraagd of er in ons land mag worden geknald. Na wat afspraken zijn ze naar dat land vertrokken.
Mijn verzorgpaarden staan op ongeveer 5 minuutjes fietsen, dus mijn hele plan in de war. Met dit mooie weer niet wandelen, want geen idee hoe Dilly reageert en ik wil geen risico nemen! Natuurlijk heb ik nog niet verteld dat ik een redelijke angst voor knallen heb. Vroeger als klein kind die angst waarschijnlijk gekregen met een oud&nieuw-feest met vuurwerk.
Zegt mijn pa doodleuk: 'dan ga je toch in plaats van de paardjes naar het knallen kijken?' Tranen in mijn ogen en op de bank gaan zitten.. Als er iets is waar ik niet tegen kan!
Dus no way dat ik naar het knallen ga.
En dan vanavond.. Oud en Nieuw feest in het dorp, en laat die tent nu in de buurt van ons staan! Dus tot laat in de nacht zal ik muziek horen, en misschien is er ook vuurwerk.. En als dat er is, is echt mijn hele dag verpest..
Het liefst sluit ik me op in huis, met een bak chocola op schoot. De tv aan en zakdoekjes in de aanslag. Wachtend op 2015!
Meer die dit herkennen?
Straks denk even naar mijn verzorgpaardjes. De pony maar even poetsen en misschien de bak in.
De paarden laat ik lekker staan, wil geen ongelukken omdat ik 'bang' ben door het knallen en hun daardoor schrikken.
Wie gaat er nog meer balend 2015 in?
Bedankt voor het lezen.
X

Vanochtend nog eventjes gereden en ik was banger voor het vuurwerk dan mijn [sensibele] verzorgpony haha. Vooral de weg terug naar huis [heen was ik gebracht].... Ik heb nog NOOIT zo hard gefietst. Maar het gaat eigenlijk elk jaar ietsjes beter, net zelfs wat kleine vuurwerk dingetjes durven afsteken van mijn zusje