WIFI Iphone 4s

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimdeGroot94

WIFI Iphone 4s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 11:01

Helloooo medebokkers,

Ineens doet mijn wifi van mijn iphone 4s het niet meer.. Het schuifje om de wifi aan te zetten is grijs geworden..

Dit is voor mij erg vervelend omdat ik geen 3G heb en dus weinig heb aan een telefoon zonder wifi. Ik heb al op internet gezocht, updates uitgevoerd, fabrieksinstellingen teruggezet etc, maar het probleem blijft..

Heeft iemand enig idee wat de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt!

Choiix

Re: WIFI Iphone 4s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:17

Kort verhaal: baseband chip reflowen.

Lang verhaal: heb je garantie? ;)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:32

Choiix schreef:
Kort verhaal: baseband chip reflowen.

Lang verhaal: heb je garantie? ;)

Kort verhaal: geeeen idee waar je het over hebt

Nog een kort verhaal: geen garantie.. heb m tweedehands

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:39

Ontzettend herkenbaar verhaal helaas.. :x Ik heb het ook heel vaak aan de hand gehad met m'n 4S. Niks van de tips op internet werken. Het enige dat werkt is de telefoon inleveren en laten maken.
Echter ging de wifi bij mij een paar dagen na reparatie wederom kapot en dit herhaalde zich 3x. Nu heb ik na de derde keer een gloednieuwe 4s gekregen. Na drie keer geven ze je vaak een nieuwe telefoon, is voor hun goedkoper, dan telkens repareren.
Maar je moet er helaas wel eerst een paar keer je telefoon voor kwijt zijn.. Maar ik moet zeggen dat de reparatie bij mij wel vrij snel ging! Maar dit is denk ik ook afhankelijk van de provider waar je bij zit denk ik. Want je moet hem wel inleveren bij de provider waar je abonnement loopt, Apple zelf kan er niks mee.
Succes!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:42

Is vaak een probleem met het moederbord, conclusie: kan niet gefixed worden....

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:51

Joyce_R schreef:
Ontzettend herkenbaar verhaal helaas.. :x Ik heb het ook heel vaak aan de hand gehad met m'n 4S. Niks van de tips op internet werken. Het enige dat werkt is de telefoon inleveren en laten maken.
Echter ging de wifi bij mij een paar dagen na reparatie wederom kapot en dit herhaalde zich 3x. Nu heb ik na de derde keer een gloednieuwe 4s gekregen. Na drie keer geven ze je vaak een nieuwe telefoon, is voor hun goedkoper, dan telkens repareren.
Maar je moet er helaas wel eerst een paar keer je telefoon voor kwijt zijn.. Maar ik moet zeggen dat de reparatie bij mij wel vrij snel ging! Maar dit is denk ik ook afhankelijk van de provider waar je bij zit denk ik. Want je moet hem wel inleveren bij de provider waar je abonnement loopt, Apple zelf kan er niks mee.
Succes!

Ik heb dus geen abonnement.. Dus ik ben bang dat het dan niks zal worden..

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:56

Anders misschien wel even bij Apple zelf binnen lopen? Want ik dacht wel dat ze het naar de fabriek van Apple stuurde, via de provider.
Heb je nog garantie?
Het is sowieso te maken :D

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:57

Ook geen garantie nee! Dat is dan denk ik de beste optie ja!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:00

Ah geen garantie is wel balen..
Maar wie niet waagt, wie niet wint zeg ik maar altijd :D Succes!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:02

Als je een beetje lef hebt kun je dit proberen. Het heeft bij mij echt gewerkt, dus het is geen vage internetmythe ofzo.
Even denken hoe ik het vorige keer deed hoor. Ik had mijn mobiel op de rand van de tafel gelegd met het oordopjes gat naar mij gericht en daar heb ik warme lucht ingeblazen met een föhn. Net zo lang tot hij aangaf dat hij te warm was om te gebruiken. Dan geeft hij een melding met zo'n driehoek met daarin een uitroepteken en dan dat hij oververhit is en af moet koelen. Snel de föhn weg en dan de iPhone uitzetten (voorzichtig, heet!) en hem af laten koelen. Zodra hij weer een normale temperatuur heeft start je hem weer op.

Als je geluk hebt doet hij het weer, zoals ik had na de 2e keer föhnen (na 1e keer heeft hij het 3 maand gedaan, na de 2e keer nooit weer problemen gehad). Dit probleem komt helaas vaker voor bij de iPhone 4s. Waarschijnlijk doet je bluetooth het ook niet. ;)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 17:04

PeerAppel schreef:
Als je een beetje lef hebt kun je dit proberen. Het heeft bij mij echt gewerkt, dus het is geen vage internetmythe ofzo.
Even denken hoe ik het vorige keer deed hoor. Ik had mijn mobiel op de rand van de tafel gelegd met het oordopjes gat naar mij gericht en daar heb ik warme lucht ingeblazen met een föhn. Net zo lang tot hij aangaf dat hij te warm was om te gebruiken. Dan geeft hij een melding met zo'n driehoek met daarin een uitroepteken en dan dat hij oververhit is en af moet koelen. Snel de föhn weg en dan de iPhone uitzetten (voorzichtig, heet!) en hem af laten koelen. Zodra hij weer een normale temperatuur heeft start je hem weer op.

Als je geluk hebt doet hij het weer, zoals ik had na de 2e keer föhnen (na 1e keer heeft hij het 3 maand gedaan, na de 2e keer nooit weer problemen gehad). Dit probleem komt helaas vaker voor bij de iPhone 4s. Waarschijnlijk doet je bluetooth het ook niet. ;)

Het klinkt wel vaag haha! Maar als je het niet probeert weet je het nooit! Ik ga het gewoon proberen!

Edit; moet je m dan eerst aanzetten en sim erin enzo? Lijkt me wel toch?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:08

Ja, denk niet dat het heel veel uitmaakt hoor.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 17:09

Ik weet niet of je anders evengoed melding krijgt dat ie te warm zal worden? Ik doe wel gewoon met!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:13

Zou het voor de zekerheid doen inderdaad. :j

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:14

Mijn vriend heeft dit ook regelmatig. Bij hem werkt dat verwarmen met de föhn ook altijd. Alleen haalt hij dan de achterkant er af, dan föhnen, snel af laten koelen, dan weer in elkaar zetten en dan doet ie het gewoon weer.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:17

Even naar de apple store toe. zij kunnen zien hoe oud het toestel is. Op alle toestelling zit volgens mij 1/2 jaar garantie. Als het goed is en je nog garantie heb maken ze het gratis voor je;)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:27

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 18:25

NIET MET DE FÖHN!

Echt, zoek iemand met een rework station. De geioniseerde lucht daaruit molt je telefoon 6 van de 10x.

Enige goede reparatie is reflow. Is gewoon goed te repareren met de juiste tools :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 18:29

Ik heb t inmiddels wel met de föhn gedaan.. oeps! Nouja ik zie wel wat ervan terecht komt!

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 19:02

Hij leeft wel weer hoor!