Windows 7 laptop blaast laatste adem uit..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Windows 7 laptop blaast laatste adem uit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 01:49

Hallo!
Al mijn hele leven werk ik met computers die Windows als besturingssysteem hebben. Thuis hebben we een computer kenner die altijd met de computers aan de slag kan als er iets scheelt. Nu heb ik 4 jaar terug een laptop aangekocht acer i5 processor. Deze begon al snel toetsen te verliezen, bleek een zwakke schakel in de toetsenborden. De nieuwe acers hebben dan ook een ander toetsenbord. 2 jaar terug begon ik problemen te krijgen met videokaart en de dag vandaag is mijn computer echt aan vervanging toe. Hij loopt traag. Na enkele keren terug naar de fabriek instellingen te zetten is hij ook niet verbeterd.
Nu wil ik een nieuwe kopen maar thuis is de computer kenner niet te vinden voor Windows 8. In april zou er een nieuwe en betere versie uitkomen Windows 9. Om zolang te wachten ga ik het niet meer uithouden. Wat ik ook merk ia dat de laptops erg gevoelig zijn aan beweging tijdens dat je er mee aan de slag bent. Opzich logisch als je de mechanica van de harde schijven bekijkt.
Nu heb ik een van mijn vrienden die met zijn apple jaaaaaaren doet zonder enige problemen. Die kan je ook overal meenemen en als ze draaien mag je er best mee bewegen.
Nu begin ik toch te twijfelen om een Apple aan te schaffen. Maar dan moet ik drivers installeren voor word en dergelijke. En onze computerkenner heeft geen ervaring met Apple.
Iemand die ook is overgestapt of meer tips kan geven in wat ik zoek?

Windows 8 vind ik helemaal niet wat ik zoek met dat online account die je moet aanmaken. Zo heeft Windows altijd alle controle over je programma's en dat wil ik helemaal niet. Dat idee maakt me helemaal paranoia :')

shilady

Re: Windows 7 laptop blaast laatste adem uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 02:44

had je toen je die problemen met de videokaart kreeg niet beter een beroep kunnen doen op je garantie ?

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 05:51

Of je koopt een laptop met Windows 8 en je computerkenner zet er Windows 7 op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:05

Ik heb ook járen met windows gewerkt.. Uiteindelijk eerst eens overgestapt naar Linux (Ubuntu) omdat windows steeds maar problemen bleef geven, en even later een IMac aangeschaft.. Wat een verademing! Het loopt gewoon heerlijk! Lekker snel, stabiel, gebruiksvriendelijk.. en je kan er gewoon windows 7 naast installeren voor de keer dat je nog een windows programma wil draaien. Maar ik kan het je zeker aanraden :) het is even wennen aan het nieuwe besturingsysteem, maar ik zou nooit meer terug willen!

Edit, ik weet niet wat je doet met Word, maar gewone verslagen enzo kun je ook prima met Pages maken, dat werkt véél beter dan Word (alleen iets minder uitgebreid, maar alle functies die ik ooit gebruik zitten er gewoon op)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 12:59

Windows 7 over windows 8 installeren ga ik zeker niet doen aangezien het basis besturingssysteem echt wel windows 8 blijft.
8nnemiek: kan je dan gewoon ook de windows programma's in principe installeren en gebruiken?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 13:00

shilady schreef:
had je toen je die problemen met de videokaart kreeg niet beter een beroep kunnen doen op je garantie ?

Ja eigenlijk wel maar aangezien ik mensen ken die met hun acer 6 maand al op een reparatie wachten en tussendoor geen pc hebben zag ik dat niet zitten :o

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:03

Ik kan alleen maar toevoegen dat ik windows 8 ook niet zou aanraden.
Mijn ouder hebben zo eentje gekocht, maar dat is een ramp. Absoluut niet handig.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:03

Hoezo moet je drivers voor word installeren op een mac? Ik heb een MacBook en ik heb gewoon word geïnstalleerd zonder dat ik wat extra's moest doen hoor.. Werkt prima.

Ik ben ook recent overgestapt naar een Mac en ik vind het heerlijk! Inderdaad niet het gezeur van een online account! Maar sommige dingen zijn wel wat lastiger (o.a. het fatsoenlijk aanmaken van fotoalbums e.d) maar als je je hier wat in verdiept (wat ik nog niet gedaan heb, geen tijd) dan werkt dat vast ook allemaal erg handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:07

Ik heb een apple met een SSD geheugen, deze is dus niet gevoelig voor beweging wanneer je hem aan heb staan.

Verder heb ik gewoon word, PP en excel kunnen installeren. Dat ging heel simpel eigenlijk het zelfde als met een windows pc.
Ik ben super tevreden met mijn apple en zou nooit meer anders willen!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 13:15

Kan je dan ook bv een programma hebben waar ik mijn mails kan bekijken (met verschillende accounts gekoppeld)? Genre windows live mail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:17

Volgens mij is windows live mail er ook voor Mac. En anders heb je Mail en Outlook ook nog :j Ik gebruik zelf word en outlook op mijn mac zonder extra drivers. Dat is een fabeltje wat windowsliefhebbers vaak gebruiken om mensen tegen te houden een mac te kopen. :j En zo zijn er ook apple fanatici die bang zijn dat apple gebruikers overstappen op windows en dan vanalles gaan roepen.

Je moet iig zelf de keuze maken, maar voor een mac is eigenlijk alles wat je voor windows hebt ook te krijgen, behalve de meeste virussen ;)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:21

Als ik jou was zou ik en apple aanschaffen, heb 4 jaar geleden 1 gekocht en doet het nog prima! Nog nooit problemen mee gehad. Heb altijd problemen met windows gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:25

2a54z6e45r6r schreef:
Kan je dan ook bv een programma hebben waar ik mijn mails kan bekijken (met verschillende accounts gekoppeld)? Genre windows live mail.

Ja ik heb in de mail die standaard geïnstalleerd is 2 gmail accounts gekoppeld zitten en een hotmail account dus dat kan allemaal!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:04

2a54z6e45r6r schreef:
Windows 7 over windows 8 installeren ga ik zeker niet doen aangezien het basis besturingssysteem echt wel windows 8 blijft.

Waarover heb je het hier precies? Zover ik weet kan je een bestaand besturingssysteem er altijd afgooien. Als je je schijf formatteert is het gewoon weg en dan zet je erop wat je wil. Zo heb ik op mijn eerste laptop bv een XP geïnstalleerd terwijl er voorheen Vista opstond. Dat kan gewoon.

Toevallig heb ik net een nieuwe laptop met W8 en hoewel het zeker mijn favoriete besturingssysteem niet is valt het al bij al ook wel weer mee. Je hóeft bv ook geen account aan te maken dat online is gekoppeld. Het kan maar het is geen verplichting. Ik heb nu eentje die er los van staat omdat ik ook niet wil dat microsoft alles van me weet.
Startbalk e.d. kan je ook nog steeds gebruiken als je een klein tooltje installeert (een vriendin van me heeft dit en dit oogt heel erg als windows 7 maar in een nieuw jasje).
Ik heb met de laptop nog niet veel gewerkt maar tot nu toe bevalt het geheel eigenlijk wel, al is een nieuwe laptop en zeker een nieuw besturingssysteem altijd even wennen.

Het is natuurlijk volledig eigen keuze wat je neemt en als je liever vervangt door mac dan moet je dat kiezen. Alleen is wat hier momenteel wordt gezegd over Windows 8 ook niet helemaal correct.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:12

Je kan ook een windows kopen met een SSD, dan heb je dus ook geen harde schijf.. Daarnaast, ik kan gewoon bewegen met mijn laptop zonder problemen hoor? En mijne is inmiddels alweer 3 jaar oud.. Alleen mousepad is vervangen, voor de rest werkt ie nog vlekkenloos.
Acer is daarnaast ook niet een al te best merk. Je kan beter naar Asus of HP kijken zover ik weet. Apple is ook niet alles, hoor regelmatig apple's die vastlopen of gewoon uitvallen. (terwijl de meeste apple fans nu heel hard gaan roepen dat dat niet kan).

En windows 8 valt best mee, het draait lichter als windows 7 en je computer is er ook veel sneller mee opgestart. Je kan eventueel ook windows 8 eraf laten gooien en windows 7 er op zetten als je een niuewe koopt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:22

2a54z6e45r6r schreef:
8nnemiek: kan je dan gewoon ook de windows programma's in principe installeren en gebruiken?

Nee hoor.
Als je Windows 8 eraf gooit en Windows 7 installeert, zit er niks meer van Windows 8 op (ook niet op de achtergrond).

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 19:25

Ik had begrepen dat het bij windows 8 niet meer ging (maar ik ken niet veel van pc's :p ).
Bedankt voor de verhelderende uitleg!
Welke merken Windows PC's hebben dan een SSD?
En zouden jullie wachten voor windows negen of gewoon met acht beginnen dan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:50

In elke pc kan een SSD geplaatst worden (volgens mijn man de nerd..).

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:58

Meestal hoort een SSD niet per sé bij het merk maar bij de prijsklasse. Misschien kan je eerst even zoeken op internet welk type je zou willen (en welke een SSD heeft) en dit dan ergens anders aankopen. Voor zover ik weet (alvast excuses als ik het fout heb) vind je een SSD momenteel vooral in high performance laptops. Laptops voor gewon internetgebruik e.d. heb ik er minder van gezien.

@ Brainless: Klopt, maar dan vervalt je garantie ook omdat je hem hebt opengedaan. TS zal dan zelf moeten inschatten of ze die garantie toch echt nodig zou hebben indien er iets fout mee is.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 19:58

Mijn laptop is prijs categorie 900 euro ongeveer denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:03

Ik heb een 2e hands macbook van Leapp, hij was al van 2009 dat ik heb kocht maar mijn god, wat een verademing. Nooit meer anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:06

Het grootste pluspunt van mac: Het doet het gewoon. _O_
Dat is voor windows gewoon al te moeilijk. :(:)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:09

Het hangt meer van andere dingen af hoe goed je laptop is dan alleen het merk ;)

Voor mij juist nooit meer een macbook :) Eerlijk is eerlijk, het ding werkt super, maar ik heb 2x problemen gehad met mijn harde schijf en alles kwijt (van veel dingen wel een backup natuurlijk, maar de 2e keer was ik het wel zat).

Qua besturingssysteem is mac even wennen, goed te doen, niets mis mee... Het enige nadeel vind ik dan: Apple.. Je betaalt voor het merk :S

Heb nu een Dell (met SSD) en dat werkt ideaal, 2 jaar oud nu, werkt nog steeds super snel, nooit problemen mee gehad...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:10

Ik heb een Acer Chromebook.
Werkt ook met een SSD.
Heerlijk stil. Wordt niet warm en heeft een playstore zoals Android.
Er zit gewoon Word op.
Start op binnen 3 sec.
Ideaal en in zeer veel verschillende prijsklasses.
Overigens werkt dit niet zoals Windows, het is even wennen.