Vraag energieverbruik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraag energieverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:31

Hoi allen,

Ik even een vraag over het verbruiken van energie:
Wij, een vriendin en ik, wonen samen in een nieuwbouw rijtjes huis. Wij hebben de hoekwoning toegewezen gekregen.
Het is, zoals gezegd, een nieuwbouwwoning, die energiezuinig zou moeten zijn. Nu zien wij dat we binnen 5 dagen reeds 120 kWh hebben verbruikt terwijl we niet eens thuis zijn!

Er staan geen lampen aan etcetera. Wat wel aanstaat is de koelkast/vriezer en de magnetron stekker zit in het stopcontact. De tv halen we altijd van de stand-by af, als we niet tbuis zijn.
Ook staat de vloerverwarming altijd aan, dat is onze enige warmtebron in huis. Deze staat echter alleen beneden aan en in de badkamer. Altijd op dezelfde temperatuur, zodat er niet te hard hoeft te worden gewerkt het huis warm te krijgen. We hebben geen gas, alleen elektriciteit.
Help, hoe kan het ooit 120 kWh in 5 dagen zijn terwijl we er niet zijn?

Anoniem

Re: Vraag energieverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:34

Buren geen "groentetuin"

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:34

LZP >> HTT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:36

Morganlefay schreef:
Buren geen "groentetuin"

Geen idee, die wonen er pas een maandje. Het is nu voor het eerst dat we het verbruik af kunnen lezen per dag. Op sommige dagen waarop we niet thuis zijn verbruiken we 30 kWh. Dat is toch niet normaal!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:38

Hebben jullie elektrische vloerverwarming?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:41

Brainless schreef:
Hebben jullie elektrische vloerverwarming?

Als het goed is loopt dat via de warmtepomp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:43

Ander optie alles uitzetten en daarna als de meter stilstaat alles weer een voor een aanzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:45

Morganlefay schreef:
Ander optie alles uitzetten en daarna als de meter stilstaat alles weer een voor een aanzetten.

Bedoel je alle stoppen verzetten of alle apparaten uitzetten? De warmtepomp bijv kunnen wij niet handmatig stilzetten geloof ik.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:51

Ik denk dat het icm met je vloerverwarming niet zo'n gek verbruik is, of heb ik dat mis?
Laatst bijgewerkt door Allejandro op 30-12-14 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:53

Allejandro schreef:
Ik denk dat het icm met je vloerverwarming niet zo'n gek verbruik is, of heb ik dat mis?

Het zou heel energiezuinig moeten zijn.
Als wij de Anna inzicht app bekijken verbruiken wij bijna 30 kWh per 5 dagen meer dan anderen, terwijl wij dus niet eens thuis zijn. Dwz er brandt geen licht, er is geen tv aan, er wordt niet gewassen etcetera.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:54

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:54

Een warmtepomp kost niet zoveel per uur.

Het kan ook zijn dat je tijdelijk veel hebt verbruikt door het opstarten van oa de koelkast/vriezer.
Ook kan het zijn dat je de begin stand niet goed hebt genoteerd (die staat nooit op 0, ook niet bij een nieuwbouw woning!).

Je kunt bv een paar dagen elke dag op dezelfde tijd even de stand noteren, dan kun je zien wat het nu gaat doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:55

Allejandro schreef:
http://www.warmtepomp-info.nl/rekenen/

Hier staat iets over de kwh verbruik van warmtepompen, dat is best hoog. Maar daarintegen verbruik je geen gas :)

Dat is als ts helemaal geen andere warm water aanvoer heeft (cv/boiler).
Maar daarnaast kost een boiler best wel veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:56

Brainless schreef:
Een warmtepomp kost niet zoveel per uur.

Het kan ook zijn dat je tijdelijk veel hebt verbruikt door het opstarten van oa de koelkast/vriezer.
Ook kan het zijn dat je de begin stand niet goed hebt genoteerd (die staat nooit op 0, ook niet bij een nieuwbouw woning!).

Je kunt bv een paar dagen elke dag op dezelfde tijd even de stand noteren, dan kun je zien wat het nu gaat doen.

Het gaat echt om de afgelopen week. We zitten al langer (2 mnd) in de woning, dus het kan niet het opstarten van apparaten zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-12-14 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:56

Maar ze verteld toch ook dat ze geen gas heeft en de vloerverwarming dus hun enige warmtebron is?