Geesten en paranormale dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 00:45

Ten eerste kijk aub niet naar mijn leeftijd. Die doet er even niet toe want wat ik hier allemaal zeg is geen voorbeelding.

Hallo allemaal!! Ik weet dat hier de meningen sterk over verdeeld zijn maar ik ben vooral benieuwd naar jullie reacties en vraagjes. Ik ben er namelijk achter gekomen dat er een geest is die mij overal volgt en die geest is iemand waar ik een hele goede band mee had. Hij is heel soms op foto's te zien als een orb (een meestal witte circel. Ze vinden meestal plaats op verdrietige situaties of juist feestenlijke situaties)
Het is mijn beschermengel. Soms lijkt her alsof hij me een soort tips geeft en als ik die volg dat dan alles allemaal heel goed gaat. Dat is heel fijn. Ik geef hem ook aandacht door aan hem te denken. Als ik niet genoeg aandacht geef laat die dat wel merken. Dan gaat die in mijn aura zitten. Dat overkomt iedereen wel eens hoor. Dat een geest in je aura gaat zitten. Dat is niet erg. Je voelt je dan zonder reden vaak ineens slap of minder machtig of verdrietig ofzo. Of je hebt net iets meegemaakt en komt ineens een een vreselijk diepe dip te zitten. Dan kruipen geesten in je aura omdat ze eventjes weer willen voelen hoe het is om in een lichaam te zitten. Als ik aan hem denk dan gaat hij meestal gauw genoeg weg. Zo niet dan is het een andere geest of de pubertijd. Het is echt heel fijn om een beschermengel te hebben. Ik kan geesten soms ook zien of voelen. Iedereen kan dat inprincipe maar de ene is er gevoeliger voor dan de andere. Ga eens naar een huis waar veel mensen zijn gestorven of naar een kerkhof of een kerk. Meestal is het daar best koud. Dat is een soort energieveld waar allemaal geesten zijn. Niet erg want als je geesten met respect behandeld (wat je meestal onbewust doet) doen ze helemaal niets. Maar ik zie ze als een soort waas achtig iets. Hoe donkerder hoe bozer. Soms werkt het door ze aandacht te geven dat ze blij worden. Soms juist niet en dan moet ik even de ruimte verlaten. Daarna zijn ze meestal weer een beetje blijer. Soms kruipen ze ook wel eens in mijn aura. Dan vind ik minder lief maar dat maakt de geesten daarna wel weer blij.

Oke nu jullie. Geloven jullie in geesten?? Of heb je het idee dat je vaak met geesten te maken hebt. Sommige mensen hebben bijvoorbeeld wel eens dat ze zich aangekeken voelen terwijl ze alleen zijn. Dat is vaak een nieuwschierige geest. Die doet verder niks (ik voel mezelf ook aangekeken) dus dat is goed. Zijn er vreemde gevallen of wil je weten hoe je met een geest moet omgaan?? Geef een reactie hieronder. Of een pbtje als je liever prive wilt want ik kan je wel wen beetje helpen. Niet alles maar veel wel. Owjaa je kunt zelfs aan huisdieren merken dat er geesten zijn. Ze willen bijvoorbeeld niet in een bepaalde ruimte komen of ze staren naar iets wat je niet kunt zien. Huisdieren hebben scherpere zintuigen dus vergis je niet.

Anoniem

Re: Geesten en paranormale dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:49

Ik durf het niet te lezen gezien het tijdstip en dat ik alleen thuis ben. :')

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:50

_Dominique schreef:

Precies dit :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:50

Nou ja, ik ben niet zo'n geesten-type en de deur open en dicht, dat soort dingen, maar ik geloof zeker dat als je jezelf niet gemakkelijk voelt en een aanwezigheid voelt, je daar best over na kunt denken en gewoon kunt denken; dit is mijn stekkie en degene die hier eventueel ook is, moet weg.

edit; anders geformuleerd
Laatst bijgewerkt door Chiave op 30-12-14 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:01

Ik geloof zeker in bepaalde dingen. Maar ik geloof ook dat er personen zijn die psychisch in de war zijn en wat extra hulp kunnen gebruiken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:04

Oke heb de OP gelezen.

Dat het op een kerkhof vaak koud is komt gewoon door het weer toch. :')

Nee ik geloof wel in geesten, maar wat jij beschrijft 'het in je aura zitten', dat gaat me boven mn pet uit. Ik heb wel het gevoel dat er aanwezigheid is. Vaak naast mijn bedje ofzo, en als dat niet fijn aan voelt zeg ik gewoon hardop ''wilt u alstublieft weggaan ik wil slapen''. Het werkt, verklaar me voor gek of niet. _O-

Ouders geloven er ook in. Dat we in huis alleen maar goede geesten hebben en geen slechte.
Overleden opa's en oma's enzo.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:06

Misschien bestaan ze wel misschien niet. Ik heb er nooit eentje ontmoet. Wel rare dromen gehad dat ik uit bed stapte en mezelf daarna zag liggen in bed, mijn reactie: woehoe. Wou altijd wel eens uit mijn lichaam treden en ging dus door de deur om een uitstapje te gaan doen :D maar werd 'teruggezogen' naar mijn lichaam waardoor ik wakker schoot. Had er spijt van dat die droom niet langer duurde had leuk kunnen worden.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:11

Ik geloof er ook wel een beetje in. Maar ik vind het zoooo eng. Zelfs al zou het mijn opa of oma zijn, liever niet zeg. Ik hoef je niet midden in de nacht naast mijn bed. Ook geen levende mensen die plotseling naast mijn bed staan overigens. :+

Laatst had ik zo iets vreemds. Ik woon in een studenten 1 kamer appartement en ik viel bijna in slaap in mijn bed en ineens uit het niets ging de tv aan. Hele nacht niet geslapen. Ik ben er toch een beetje bijgelovig in denk ik. Maar ik vind het helemaal niks. xD

Maar waarom zouden doden rondhangen op een kerkhof? Het enige dat er ligt is hun lichaam, vaak zijn ze daar juist toch niet lijkt me? :)

Leuk dat ze er zijn maar ik hoef ze niet te zien of te horen.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:14

Hoi, ik geloof zeker dat er meer is.
En ook dat je na je dood niet helemaal weg bent.
Dat bepaalde geesten nog hier zijn.
En iedereen heeft een beschermengel of meerdere.
Wat heel belangrijk is voor jouw zeker gezien je jonge leeftijd is hele goede begeleiding.
Een geest mag nooit ongevraagd in jouw aura gaan zitten.
Zeker als hij van jouw energie snoept.
Hier is het belangrijk om duidelijk jouw grenzen aan te geven.
Zeker als je hier meer mee wilt.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:15

Lauratje_88 schreef:
Misschien bestaan ze wel misschien niet. Ik heb er nooit eentje ontmoet. Wel rare dromen gehad dat ik uit bed stapte en mezelf daarna zag liggen in bed, mijn reactie: woehoe. Wou altijd wel eens uit mijn lichaam treden en ging dus door de deur om een uitstapje te gaan doen :D maar werd 'teruggezogen' naar mijn lichaam waardoor ik wakker schoot. Had er spijt van dat die droom niet langer duurde had leuk kunnen worden.

Dit noemen ze uittreden.
Je moet het zien alsof je ergens anders een taak te doen hebt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:16

Ja ik geloof erin ondanks dat ik ze nooit gezien heb, maar wel wat meegemaakt wat dat betreft.

Toen een geliefde overleed heb ik aan de geest als het ware gevraagd om aan mn linker oor te trekken als diegene aanwezig was. Daarna was ik het min of meer vergeten. Half jaar erna wordt er plotseling aan mijn linker oor getrokken. In principe ging ik uit van een propje. Nergens te bekennen. Had mijn buurvrouw gevraagd of ze aan me oor zat, op een grappende manier. Nee ook niet. En ik voelde het echt. Toen bedacht ik mijn vraag en het werd mij duidelijk.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:19

_Dominique schreef:

Ik durf ook niet :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 01:37

_Dominique schreef:
Oke heb de OP gelezen.

Dat het op een kerkhof vaak koud is komt gewoon door het weer toch. :')

Nee ik geloof wel in geesten, maar wat jij beschrijft 'het in je aura zitten', dat gaat me boven mn pet uit. Ik heb wel het gevoel dat er aanwezigheid is. Vaak naast mijn bedje ofzo, en als dat niet fijn aan voelt zeg ik gewoon hardop ''wilt u alstublieft weggaan ik wil slapen''. Het werkt, verklaar me voor gek of niet. _O-

Ouders geloven er ook in. Dat we in huis alleen maar goede geesten hebben en geen slechte.
Overleden opa's en oma's enzo.

Ja precies dat heb ik als er een geest in mijn aura zit. Ik ben op dat gebied het goede aas want ik heb veel energie waar de geesten van kunnen snoepen. Maar dat maakt mij niet uit want ik weet hoe ik ermee moet omgaan. Ten slotte is dat bij iedereen.

De mensen die bang zijn, dat hoeft niet. Het verhaal van dat je in bed ligt en ineens de tv aanspringt ja dat is hoogswaarscheinlijk een geest maar die wil alleen aandacht. Het klinkt gek maar geesten leven. Sommige geesten denken zelfs dat ze nog een echt mens zijn. Er zijn veel geesten die ook het licht niet kunnen vinden. Het is allemaal heel verschillend maar nee je hoeft echt niet bang te zijn. Al ben ik het zelf soms ook. Zoals dit moment XD. Her voelt net alsof er een geest tegen me aan ligt te Zweten bij mijn been want daar heb ik het heel erg warm. Dat is best eng. Maar ik negeer dat dan en ga leuke dingen doen. Ik kan er heel goed mee omgaan dus maak je over mij geen zorgen

O en die kou op het kerkhof. Ga maar eens in de zomer het kerkhof op. Zeker dat je eens iets van een koude trek voelt. Day zijn geesten

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:39

Jazeker, ik geloof absoluut dat er meer is. Ik voel me heel vaak aangekeken, en ik denk er ook best eens over na, maar gelukkig zie ik geen geesten ofzo, ik raak al in paniek als ik alleen thuis ben en ik allemaal rare geluiden hoor enzo. Ik heb een keer zoiets meegemaakt, met geesten en stemmen enzo, maar dat zet ik later misschien nog wel in het topic. Maar ik geloof er absoluut wel in! :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:40

Jessica24 schreef:
Lauratje_88 schreef:

Dit noemen ze uittreden.
Je moet het zien alsof je ergens anders een taak te doen hebt.

Of gewoon een lucide droom? Dat heeft 90% van de mens weleens :j

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:49

Ik geloof in reincarnatie. Maar ook daar kunnen dingen in mis gaan in mijn optiek. Zo zijn er mensen die zich dingen herinneren uit een vorig leven! Dat hoort natuurlijk niet, dan is er een foutje geweest bij het "resetten". Ik wil hierbij zeggen dat dit mijn Persoonlijke geloof en mening is. Dus ja geesten... Het zou kunnen dat het zielen zijn die nog niet bereid zijn zich te "resetten". Mensen met speciale "powers" kunnen die zielen overtuigen maar soms heeft het gewoon iets meer tijd nodig. er zijn veel hororverhalen rond geesten maar ik geloof dat de meeste ( net als de levende mensen) gewoon redelijk en zelfs aardig/vriendelijk zijn. Enkele uitzonderingen natuurlijk. Maar niks om bang voor te zijn.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:16

Ik heb hier de hele avond met met vriend over zitten praten, ik ken hem pas net, en zag bij onze Date ineens een man in mijn ooghoek staan, toen ik keek verdweep hij, maar het scheen een bekende te zijn, dat was de eerste keer dat iemand zag, ik heb wel een paar voorspellende nachtmerries gehad, als het goed is krijg ik deze niet meer, tenzij ik me er voor open stel maar ik zit er niet op te wachten.

Ik twijfel nog of ik echt wil leren omgaan hiermee of dat ik me er voor wil gaan afsluiten.
morgen ga ik met mijn vriend praten en een keuze maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:23

Manda schreef:
Ik geloof zeker in bepaalde dingen. Maar ik geloof ook dat er personen zijn die psychisch in de war zijn en wat extra hulp kunnen gebruiken....

Of gewoon een hele brede fantasie hebben. Ik geloof wel dat er iets is... Maar wat dat iets is kom ik wel achter wanneer ik dood ben

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:32

Manda schreef:

Ook niet iedereen krijgt de gave, en sommige mensen hebben deze gave wel zonder dat ze het weten!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:35

aan de ene kant geloof ik zeker in geesten, najah ik geloof erin dat er energieën zijn, of dat nou geesten zijn aliëns, demonen of weet ik veel. ik geloof dat er iets is.

ik heb al mijn hele leven voorspellende dromen gehad, leuke en minder leuke, en die zijn tot nu toe allemaal uitgekomen.
als iemand wilt weten wat die dromen zijn geweest mag diegene daar een pb over sturen, zet ze liever niet helemaal bloot op internet.

aan de andere kant: de hersenen zijn een bijzonder iets, zo kun je bijvoorbeeld door stroomstoten dingen waarnemen die er niet zijn, verschillende dingen proeven, voelen, ruiken.

dus aan de andere kant denk ik ook dat onze hersenen ons flink in de maling kunnen, dus ik zal er denk ik nooit 100% in geloven

NuvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:42

Sommige mensen komen er inderdaad achter als ze dood zijn en andere mensen niet.

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:43

Wist je trouwens dat er zelfs een speciale school bestaat voor paranormaalbegaafde kinderen? Daar leren ze met hun gave en powers om te gaan en daarnaast krijgen ze ook gewoon les en extra psychologische ondersteuning omdat het niet altijd makkelijk is natuurlijk. Vroeger noemde ik dat altijd spottend de zweinstein van Nederland maar ben er wel een beetje op terug gekomen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:44

Ik geloof niets van het soort fenomenen die door de TS beschreven worden.
Levendige fantasie in mijn opinie.

NuvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:56

Dan hebben er wel veel mensen een levendige fantasie. Ik ben er ook eentje die het wel voelt, weliswaar ongewild maar toch(of ik heb een wel heel levendige fantasie). Vriendinnen van mij hebben het ook gezien en gemerkt als ze bij me waren.

Ik zie ze niet maar ik hoor ze, voel ze en als ik dan nog niet reageer gaan ze zich ook uitsloven om aandacht te krijgen. Nu ik het hier typ eigenlijk best komisch :+ Zo ervaar ik dat op die momenten alleen niet, dan is het niet zo komisch. -O-

Tegenwoordig probeer ik me er meer voor af te sluiten en gaat dat toch redelijk, gelukkig!

Rowenah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 02:59

@Nuvel gelukkig dat het je redelijk goed afgaat op deze manier! Als je je gave zou trainen zou je ze misschien kunnen gaan zien. Maar als je dat inderdaad niet wil zou ik zeker zo doorgaan!