Studenten bijbaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Studenten bijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 22:58

Ik word inmiddels wel een beetje gek :')
Na in totaal 1,5 jaar bij 2 verschillende AH filialen te hebben gewerkt, (in juni 2014 geen contractverlenging gehad), heb ik geen werk meer sinds toen.
Echt ik solliciteer OVERAL!!, mijn cv en sollicitatiebrieven laten nakijken etc.
Maar ik word gewoon niet uitgenodigd voor een gesprek.

Aantal keer telefonische gesprekken gehad en ze zouden me dan een mail sturen over locatie, tijd etc van het gesprek. Mail is dus nooit binnengekomen, niet in spam nergens. En ze belden dan op met een anoniem nummer. Vervolgens zoekende naar een nummer op een website, bellen. ''Sorry wij weten nergens van af en kunnen je niet verder helpen als je geen naam weet.'' Nee ik ben geen held in het onthouden van namen. :7

Ik ben eerstejaars student HRM en merk dat ik de maand niet rondkom met alleen stufi en zakgeld. En ik wil ook gewoon erg graag werken om te kunnen sparen voor leuke tripjes etc.

Wat moet ik nou?! En wie kampt met hetzelfde probleem?!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:00

Jaa! Hier hetzelfde. Ze reageren gewoon niet meer, verschrikkelijk irritant. Probeer het eens bij fundraisers, zoals Pepperminds, Credo, etc. Dat doe ik nu dus ook bij gebrek aan beter.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:00

Poetsen in de thuiszorg?

Bij de mcdonalds dan?

Anoniem

Re: Studenten bijbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:05

@BaileyMix; ik vind promotiewerk écht niet leuk := , zelf loop ik altijd met een enorme boog om deze mensen heen :')

@vuurneon, poetsen in de thuiszorg dat lijkt me oprecht wel iets! :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:07

Al eens op de site van NS Retail gekeken? Ze zoeken vaak mensen voor op de stations :j
Mijn vriend had daar als student binnen no time een baan

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:10

Promotiewerk moet je misschien gewoon een keer proberen joh! Als je een beetje een grote bek hebt kan dat superleuk zijn, zeker als je af en toe 100 op een dag pakt. Ik doe het zelf ook, maar de winter valt me zwaar tegen. Dus misschien dat ik een winterstop doe en een paar avonden in een kroeg ga werken, ga nog even kijken :)

Bij wat voor baantjes solliciteer je dan? Kun je niet beter langsgaan in winkels ofzo voor een zaterdag baantje?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:10

Thuiszorg is idd erg dankbaar werk, en verdient ook best leuk.
Al eens aan een ochtendkrantenwijk gedacht?
En ik weet niet hoe goed je was in middelbare schoolvakken, maar bijles geven is misschien een optie? (kan bijvoorbeeld via studentsplus, dan krijg je echt makkelijk veel leerlingen en verdient goed)
Verder: horeca (restuarant, cafe), bioscoop, hotel. Hou ook altijd de campus detarchering van je eigen universiteit in de gaten.

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:13

Oh zie in je profiel dat je 17 bent... Dan valt de kroeg en Pepperminds al af :(

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:15

Mac donald's??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:15

44Myrthe44 schreef:
Thuiszorg is idd erg dankbaar werk, en verdient ook best leuk.
Al eens aan een ochtendkrantenwijk gedacht?
En ik weet niet hoe goed je was in middelbare schoolvakken, maar bijles geven is misschien een optie? (kan bijvoorbeeld via studentsplus, dan krijg je echt makkelijk veel leerlingen en verdient goed)
Verder: horeca (restuarant, cafe), bioscoop, hotel. Hou ook altijd de campus detarchering van je eigen universiteit in de gaten.

moet er vaak niet een bepaalde opleiding worden genoten voor thuiszorg werk?

Bijles geven lijkt me niet al te best, ik ben exact op een 5,5 geslaagd en had met veel moeite.. Stond zelf wekelijks paraat om bijles te krijgen van 3 verschillende scholieren. Al zijn er wel enkele vakken waar ik wel erg goed in was!

LauraSaskia schreef:
Promotiewerk moet je misschien gewoon een keer proberen joh! Als je een beetje een grote bek hebt kan dat superleuk zijn, zeker als je af en toe 100 op een dag pakt. Ik doe het zelf ook, maar de winter valt me zwaar tegen. Dus misschien dat ik een winterstop doe en een paar avonden in een kroeg ga werken, ga nog even kijken :)

Bij wat voor baantjes solliciteer je dan? Kun je niet beter langsgaan in winkels ofzo voor een zaterdag baantje?

Grote bek heb ik zeker wel af en toe :') .

Nu solliciteer ik veel naar restaurantjes, kledingwinkels, bakkerijtjes, bijenkorf, v&d..
Zelfs nog een keer bij de AH geprobeerd, maar nee 0 reacties. _O-

xSwanHeart schreef:
Al eens op de site van NS Retail gekeken? Ze zoeken vaak mensen voor op de stations :j
Mijn vriend had daar als student binnen no time een baan

ja zeker gedaan, wilde toen graag bij julia's oid solliciteren. Helaas ben ik in het weekend altijd zo hard aan de studie en daardoor kon ik niet door met de sollicitatieprocedure.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:17

Hier ook! Wel 2 gesprekken gehad sinds augustus, maar niks meer van gehoord :n Baal echt, want ik heb het geld zo hard nodig. Vind het vreselijk dat m'n ouders alles voor me moeten betalen.
Laatst bijgewerkt door Amira_ op 29-12-14 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:19

Amira_ schreef:
Hier ook! Wel 2 gesprekken gehad sinds augustus, maar niks meer van gehoord :n Baal echt, want ik heb het geld zo hard nodig. Vind het vreselijk dat m'n ouders alles voor me moeten betalen.

Precies dit!!!

Ze zeggen dat ze het niet erg vinden om me het geld te geven maar ik voel me er zo naar door..
Ik wil mn eigen verdiende geld kunnen uitgeven..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:20

Inderdaad, en ook sparen voor leuke uitjes etc.

Solliciteer je alleen via internet of ga je ook winkels binnen om te vragen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:20

Ik heb na januari ook geen werk meer (3 tijdelijke contracten gehad), woon op het platteland en ben 18. Solliciteer wel veel, maar wordt ook overal afgewezen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:22

@Amira, beide!! In de winkels krijg ik dan 9 van de 10 keer te horen ''Dit kan je online doen!''
Ja leuk en aardig maar dan krijg ik al helemaal geen reacties.

@Destination, denk dat het ook de leeftijd is. Ik word in januari 18 en dan ben je al een stuk duurder dan iemand van 15..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:23

Ja, precies :D
Supermarkten en drogisterijen zijn wij sowieso te duur, voor mij is Groningen bijna een half uur met de auto en dat wordt me toch echt te gek voor een bijbaan. Mag het nog zo leuk op mijn CV staan, ik verdien er niks aan, want mijn loon zou dan opgaan aan benzinekosten.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:24

_Dominique schreef:
@Amira, beide!! In de winkels krijg ik dan 9 van de 10 keer te horen ''Dit kan je online doen!''
Ja leuk en aardig maar dan krijg ik al helemaal geen reacties.

@Destination, denk dat het ook de leeftijd is. Ik word in januari 18 en dan ben je al een stuk duurder dan iemand van 15..

Precies dat ja ! -O- Terwijl je vaak leest dat het meer nut heeft om in winkels langs te gaan.
Ik weet nu ook echt niet meer waar ik moet solliciteren, voor mn gevoel heb ik alle winkels in de omgeving al gehad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:29

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:34

heb je de HEMA geprobeerd? Jumbo? andere supermarkten? en bouwmarkten die hebben ook mensen achter de kassa nodig.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:41

je hebt 2x de optie mac Donalds genegeerd?
daar nemen ze wel oudere mensen aan terwijl je het in de supermarkt wel kan vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:43

Omdat het werk bij de mc Donalds me niks lijkt. Ik ben momenteel erg hard bezig met afvallen en daar gaat werken bij de mac me niet bepaald bij helpen :=

Overigens, we hebben er hier in de buurt 2 filialen in absoluut GEEN fijne buurten, dus ik laat deze optie liever aan mij voorbij gaan. :j

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:45

Ik herken je verhaal héél erg :P. Had ook overal gesolliciteerd, maar nergens aangenomen. Al eens bij schoenenwinkels geprobeerd? Werk nu uiteindelijk bij Oil & Vinegar. Dat was wel de laatste winkel waarvan ik dacht aangenomen te worden, wel ontzettend leuk :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:50

Al gedacht aan de afwas bij een restaurant? Ik heb niet alles doorgelezen, dus kan zijn dat ie al voorbij is gevlogen :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:52

Schoonmaakbedrijven benaderen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:05

Thuiszorg (of zorginstelling) en opleiding? Ben je gek; als jij kan poetsen, kun jij werken :D en als je niet kan poetsen, dan kan het je zo geleerd worden. T is nou niet bepaald hogere wiskunde :=

Verdient ook aardig :j ik vond en vind het echt een ideale bijbaan. Bij ons worden ook gerust nog 30+ aangenomen voor invalwerk.