Ik word er gestoord van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Ik word er gestoord van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 19:17

Hoi Bokkers,

Ik zit nog al met een probleem thuis.
Ik rijd 2 geweldige lieve nwr pony's waar ik ook mee start, en die behoorlijk wat talent ervoor hebben om hoger in de dressuur te komen.
Nou gaat het thuis niet zo lekker, mijn ouders staan er niet helemaal achter dat ik er 2 rijd, want ze vinden het teveel en blablabla.

Toen hadden ze ineens de regel verzonnen dat als ik een onvoldoende zou halen dat ik er met 1 moest stoppen.
Nou heb ik tijdens mijn pta stinkend hard mijn best gedaan voor de vakken waarvoor je kon leren, en daar heb ik gewoon een hoog cijfer voor. Nou is het probleem met Duits dat ik daar dus inderdaad een onvoldoende voor heb, maar daar kon je niet voor leren, alleen oefenen. In de les heb ik steeds keihard geoefend, en dat ging perfect, dat was een makkie voor me! De docent zei dus ook dat ik me geen zorgen hoefde te maken, en niet extra thuis hoefde te oefenen want ze vertrouwde erop dat het een dikke voldoende zou worden, nou niet dus.....

Mijn ouders hebben die onvoldoende (4.9) ook gezien, en ja hoor ik moet dus stoppen met 1 van mijn geliefde pony's. Ik baal er alleen zo van dat ze niet begrijpen dat je er niet voor kon leren, en wat mijn docent toen heeft gezegd, alsof ik er wat aan kan doen, niemand is toch perfect?! Ik kan er ook echt met mijn kop niet bij dat ze er zo moeilijk over doen, ik doe mijn best op school, haal eigenlijk nooit onvoeldoendes, op mijn stage zijn ze enorm tevreden met me, en ik kan goed met de leraren opschieten, en doe ook altijd goed mee in de les.

Misschien weten jullie er raad mee, en wat een goed voorstel zou zijn om alsnog door te kunnen gaan met mijn geliefde pony's? Ik ga hun namelijk echt niet opgeven, daarvoor geef ik te veel om ze.....

chocobroodje

Re: Ik word er gestoord van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:21

Ik zou vragen of je ouders contact willen opnemen met je docent. Als zij idd wil bevestigen dat je echt goed je best doet in de klas en met je huiswerk, dan zou ik als ouder daar wel gevoelig voor zijn.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 19:23

Dat heb ik inderdaad al voorgesteld, waarop ik terug kreeg: "het maakt me niet uit wat die docent zegt, je had gewoon zelf het initatief moeten nemen om te willen oefenen"

Ik heb het idee dat ze een tweede pony gewoon helemaal niks vinden, maar had dan van te voren al niet toe gestemd. Had dan gelijk gezegd dat ze dat niet willen hebben....

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:25

sannedeedee1 schreef:
...niemand is toch perfect?! Ik kan er ook echt met mijn kop niet bij dat ze er zo moeilijk over doen, ik doe mijn best op school, haal eigenlijk nooit onvoldoendes, op mijn stage zijn ze enorm tevreden met me, en ik kan goed met de leraren opschieten, en doe ook altijd goed mee in de les.

Misschien weten jullie er raad mee, en wat een goed voorstel zou zijn om alsnog door te kunnen gaan met mijn geliefde pony's? Ik ga hun namelijk echt niet opgeven, daarvoor geef ik te veel om ze.....

Misschien als je wat je in dit stukje naar ons hebt geschreven, met je ouders overlegt dat ze begrip voor je opbrengen. Zoals je het hier uitlegt is het best te begrijpen. Gewoon een goed gesprek aangaan en vragen of ze goed naar je willen luisteren. Is het zo dat je door die ene onvoldoende nu ook in de problemen komt met je studie, zoals niet over kunnen gaan of iets dergelijks?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:26

hoe oud ben je TS en voor hoeverre ben je dan ook afhankelijk van je ouders om die pony's te kunnen rijden?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 19:30

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Wat vervelend dat ze zo doen!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:03

Ik ben 16.

Het stomme is, er valt niet met mijn ouders te praten, ze worden dan alleen maar boos, en gaan alle negatieve dingen opnoemen (die ze altijd zo weten te benoemen) maar je hoort ze nooit over als ik weer een 8 of 9 op school heb gehaald....

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:10

Misschien moet je dat ook eens met ze bespreken, dat je vind dat ze meer aandacht schenken aan je lage dan hoge cijfers en dat je dit vervelend vind. Misschien als je het ze rustig uitlegt en erbij vertelt dat je er echt mee zit, ze zich anders op gaan stellen tegenover je.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:20

Ik heb het daar vaak genoeg over, dit is ook niet het enige waar ze zo in zijn.
Ze verwachten dat alles perfect gaat, en als ze een dagje geïriteerd zijn word alles op mij afgeschoven.... Gelukkig leer je daar mee leven, vandaar dat die pony's ook zo belangrijk zijn. :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 20:31

Lastig ts.

Wanneer wordt dit besproken? Wanneer er iemand boos is of als er wat is gebeurd.

Misschien op een goed moment gaan praten met je ouders

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 20:45

Dat is een goeie.
Het word inderdaad meestal besproken als er wat is, of als er iemand boos is.
Soms ook gewoon, alleen dan word het niet serieus genomen dat ik ergens mee zit.... :x