Ik heb altijd zo'n moeite met passende broeken te vinden. Ik ben klein maar heb best brede heupen. Ik zit precies tussen 34 en 36 in wat betekend dat ik soms een 34 wel pas en in de volgende winkel krijg ik de knoop niet dicht, maar moet ik een riem om maatje 36. Nu had ik van de week bij v en d een broek op breedte en lengtemaat die goed zat dus ik zoek ernaar op internet het was maat 30/32 en kwam ik bij een topic op bokt uit waar gezegd werd dat 30 gelijk staat aan 38, maar normaal pas ik 38 nooit dat is veel te wijd. Daarbij heb ik ook nog korte benen en draag ik gedwongen skinny's die er dan iets minder skinny uitzien omdat ze toch opvouwen rond de enkels omdat alle broeken te lang zijn. Ik zou weleens een leuke beetje wijd uitlopende broek willen vinden. Helaas is mijn budget ook niet erg groot en vind je die broeken met breedte en lengte vaak in de wat duurdere winkels. Overigens is inkorten wel een optie,maar vaak vind ik toch dat dit het model eruit haalt.
Wie herkent dit en zijn er tips voor goede betaalbare winkels? Vind het ook zo jammer dat ik hierdoor eigenlijk nooit wat via een webshop durf te bestellen.
Levitate
Geplaatst: 28-12-14 11:13
30/32 is toch echt 38. Maat 30 amerikaans is 38 Europees... Maar je kunt de lengtemaat wel veranderen (de 32 is de lengtemaat). Je hebt webshops (bvb esprit) waar je zelf de heupmaat en lengte kunt kiezen, misschien kun je daar kijken?
Maargoed, ik snap je leed, ik heb ook broeken hangen van maat 34 tot 40 (Europees ) en ze passen allemaal
Ik heb gemerkt dat het per model en merk ook erg kan verschillen. Ik had laatst online 3 broeken gekocht van 2 verschillende merken, beide maat 28/32 . 2 van het ene merk paste ik perfect. De 3e van een ander merk kon ik 2 vuisten bij mijn middel er tussen stoppen en zat te groot bij mijn benen. Mijn moeder heeft normaal maat 36/38 en die paste die broek perfect!
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-14 11:23
Zal is kijken op de website van esprit. Ik durf nu dus ook niet van deze breedtemaat uit te gaan omdat ik in winkels als c en a of h en m altijd tussen de 34 en 36 zit.
Ik denk dat je Europees en US maten door elkaar haalt TS. US 38 is iets heel anders (groter) dan Eu 38. Even opzoeken matentabel met Google.
Joysieee
Geplaatst: 28-12-14 11:31
Ik vind Only altijd een fijne broekeneinkel met lengtematen, volgensmij hebben ze ook lengtemaat 30 (misschien wat voor jou), en in de aanbieding vallen die broeken qua prijs best wel mee
Yessy
Geplaatst: 28-12-14 12:51
Helaas zijn de maten echt per merk en dan vaak nog per model anders. Van m'n favoriete merk en model heb ik maat 26/32, terwijl ik van andere modellen van hetzelfde merk echt 28/32 nodig heb en in het normale leven maat 36 heb. Kortom blijven passen is het enige wat je kan doen. Na jaren van frustratie ga ik nu naar de rode winkel, vertel wat ik zoek en dan gaan ze me net zolang broeken geven tot ik happy naar huis ga. Helaas zijn dat wel alleen de duurdere merken dus dat is hier een jaarlijks uitje
Elke spijkerbroek valt weer anders, heb zelfs wel eens gehad dat ik van 2 precies dezelfde broeken een andere maat had. Broeken van LTB bevallen mij trouwens erg goed en zijn ook nog eens goed betaalbaar
Of even sparen en precies de goede broek kopen bij de levi's? Daar heb je ook af en toe aanbiedingen en dan zijn ze prima te betalen. Ze meten deze helemaal aan, past altijd perfect!
ik vind het ook altijd een drama om goed te slagen voor een jeans, en ik heb ook vrij stevige heupen, en voel me net een rolmops in van dei skinny jeans. dat vind ik heel leuk staan bij van die slanke popjes.
maar ik ben toevallig pasgeleden heel goed geslaagd voor een jeans, een leuk wijder model en nog heel stoer ook. en alle verschillende lengte en breedte maten hebben ze: http://euro-horse.nl/nl/webstore/5/jean ... ashed/1760
moonsparkle
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-14 14:51
Dat is wel echt boven mijn budget. 50 euro voor een broek is voor mij al echt een hoop geld
Anoniem
Geplaatst: 28-12-14 15:47
H&M heeft ook lengte en breedtematen en daar heb je al voor 30/40 euro een broek. H&M heeft ook broeken die niet skinny zijn.
hidsiiiggg
Geplaatst: 28-12-14 22:13
Ik vind de maten van vero moda vaak erg fijn:) zelf heb ik juist een lengte maat nodig. Meestal 27/34... vaak lastig te vinden
Ik heb in verhouding ook bredere heupen en geen lange benen. De broeken die mij nu toch echt het lekkers zitten zijn die van de Superstar. Normaal gesproken wel wat boven je budget, maar er is nu opruiming waardoor je ook nu wel broeken voor onder de 50,- kunt vinden.