Mijn stofzuiger heeft zijn beste tijd gehad, en ik wil daarom graag een nieuwe aanschaffen. Ik ben benieuwd naar ervaringen en meningen wat een goede stofzuiger is en wat niet. Eisen: moet zowel plavuizen als vloerbedekking kunnen zuigen, en een weg weten met sprietjes hooi en dergelijke. Liefst niet meer dan 100 euro. Wat is een goede stofzuiger volgens jullie?
Ik heb een Philips (met zak) waar ik best tevreden over ben. Die doet het prima op laminaat en vloerbedekking, het enige nadeel, vind ik, dat je de zuigkracht niet in kan stellen. Deze heeft toen ik hem kocht €99,- gekost.
Op het werk hebben wij een stofzuiger zonder zak en waar je de zuigkracht wel van in kan stellen. Komt bij de Kwantum vandaan en kost geloof ik rond de €50,- . Deze vind ik net iets prettiger stofzuigen dan degene die ik thuis heb.
Dyson is de enige die het blijft doen. Maar die zijn niet in het budget. De andere (zeker de goedkopere) moet je elke keer legen en meestal zitten er (dure) filters in die je nog vaker moet wisselen dan zakken omdat ze niet schoon te wassen zijn (élke keer na gebruik bij de wasbare) anders verliezen ze zuigkracht. Geloof me, ik zie twee huishoudens per dag naast mijn eigen, dat wil je echt niet.
Ik heb een Phillips, geweldig ding. 80 euro bij de blokker. Is wel met zak. Het ding heeft een fantastische zuigkracht. Zowel op het zeil als op de vloerbedekking.
Niet aan de goedkope zakloze modellen beginnen. Hier zitten filters in die je na verloop van tijd moet vervangen, die moet je dan weer kopen Ik heb een aeg geloof ik, rond de 100 euro, komt met twee filters, uitspoelen onder de kraan en even laten drogen
Heb trouwens twee honden in huis. Vroeger thuis hadden we een dyson, maar deze vind ik fijner. Doet het al ruim twee jaar met twee honden zonder problemen!
janouk
Geplaatst: 28-12-14 10:36
Hier al jaren Numatic Henry: super ding om honden- en kattenharen op te zuigen.
chanicha
Geplaatst: 28-12-14 10:56
Ik heb een Siemens 2000 watt, met een parketborstel en nog een andere waarmee je heel goed vloerbedekking kan zuigen omdat je de borstel in kan trekken. Ik heb hem bij Blokker gekocht in de aanbieding voor iets van 80 euro. De zuigkracht is ook in te stellen, echt perfect en er zit ook een lang snoer aan.
Al jaren trouwe gebruiker van een Henry. Hier komt er niks anders meer in.
Ideaal voor haren in stof en tapijten. Maar op laminaat doet ie het ook geweldig.
Tweede hands ook prima aan te komen. Even informeren bij een schoonmaakbedrijf of ze er eentje hebben staan die ze niet gebruiken. Dan kan je die vaak overnemen.
Dat kan natuurlijk, maar zoveel heb ik niet te stofzuigen en ik denk niet dat het op dit moment nodig is er meer geld aan uit te geven. Ik heb overigens een stofzuiger gekocht: Philips FC8720/09. Via Marktplaats Outlet (krijg je korting op producten die bijv. een verpakkingsschade hebben opgelopen). Ben wel heel bij met jullie tips en meningen, zal ze zeker onthouden mocht ik in de toekomst toch een andere nodig hebben.
Ik heb een stofzuiger waar ik gewoonweg van hou haha.
Het is een super belachelijk dure, maar de opties, borstels, snoerlengte en zuigkracht is gewoon amazing hihi.
Het is een Bosch stofzuiger speciaal voor huisdier eigenaren ontwikkelt. Ik heb de uitvoering met zak, vindt ik persoonlijk fijner. Maar die valt niet binnen jou budget.