3 maanden geleden heb ik een ongeluk gehad waarbij een paard op me viel (300 kilo) en ik me ruggewervel brak.. Ook mijn rechterbeen was verlamd en werd pas 3 dagen later geopereerd. Ik woon in Apeldoorn en lag ook nog eens helemaal in Amsterdam waardoor ik vrij weinig bezoek had. Mijn lendenwervel lag in 3 stukken waarvan 1 gedeelte los in mijn rug zat en het vast gezet moest worden met een stellage. Ik kon eindelijk weer een beetje leven nu 3 maanden later.
Beetje paardrijden, werk weer 6 uur per week (2 uur op een dag) en fietsen. Maar nu gingen we gisteren naar Den Haag om kerst te vieren met de familie en jahoor, een auto ongeluk gehad.. Onze voorganger (een vrij grote en hoge bak) werd afgesneden. De file reed 50 en onze voorganger heeft de auto tot stilstand getrapt. Hij had iets snelheid moeten houden omdat alles achter ons nog 50 reed. Vol in de remmen klapte we achterop de auto en mijn zus, zwager en baby van 2 maanden oud klapte er op 10cm na niet bovenop (gelukkig). Ik sprong de auto uit omdat ik zeker wilde weten dat ik nog kon lopen ik wilde niet dat me rug naar de klote was. Dat was die namelijk al genoeg. Toch ben ik alweer met de ambulance naar het ziekenhuis in woerden gebracht. Mijn stellage zat nog goed op zen plek maar mijn onderste wervel is ingezakt en ik voel echt verschil.. Mijn rug is nu gewoon een halve wervel korter dan normaal.
Ik baal baal baal zo erg. Daarbij is de auto ook total los en moeten we maar kijken hoe nu verder. Moest even me verhaal kwijt. De arts had me nog zo benadrukt dat ik GEEN ongelukken mocht krijgen. Maar overal bang voor lopen zijn wil ik ook niet
Wat een ongelofelijke pech zeg, dat je dan net weer een auto-ongeluk moet krijgen. Maar gelukkig zijn er verder geen zwaargewonden gevallen. Snap in ieder geval dat je er flink van baalt, maar wat je zegt als je overal bang voor moet zijn kun je helemaal niets meer. Heel veel sterkte met je herstel in ieder geval!
Dus ik moest sowieso wachten.