Wat een 2e kerstdag..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MightyBlue

Wat een 2e kerstdag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:04

Balen balen balen doe ik,

3 maanden geleden heb ik een ongeluk gehad waarbij een paard op me viel (300 kilo) en ik me ruggewervel brak.. Ook mijn rechterbeen was verlamd en werd pas 3 dagen later geopereerd. Ik woon in Apeldoorn en lag ook nog eens helemaal in Amsterdam waardoor ik vrij weinig bezoek had. Mijn lendenwervel lag in 3 stukken waarvan 1 gedeelte los in mijn rug zat en het vast gezet moest worden met een stellage. Ik kon eindelijk weer een beetje leven nu 3 maanden later.

Beetje paardrijden, werk weer 6 uur per week (2 uur op een dag) en fietsen. Maar nu gingen we gisteren naar Den Haag om kerst te vieren met de familie en jahoor, een auto ongeluk gehad.. Onze voorganger (een vrij grote en hoge bak) werd afgesneden. De file reed 50 en onze voorganger heeft de auto tot stilstand getrapt. Hij had iets snelheid moeten houden omdat alles achter ons nog 50 reed. Vol in de remmen klapte we achterop de auto en mijn zus, zwager en baby van 2 maanden oud klapte er op 10cm na niet bovenop (gelukkig). Ik sprong de auto uit omdat ik zeker wilde weten dat ik nog kon lopen ik wilde niet dat me rug naar de klote was. Dat was die namelijk al genoeg. Toch ben ik alweer met de ambulance naar het ziekenhuis in woerden gebracht. Mijn stellage zat nog goed op zen plek maar mijn onderste wervel is ingezakt en ik voel echt verschil.. Mijn rug is nu gewoon een halve wervel korter dan normaal.

Ik baal baal baal zo erg. Daarbij is de auto ook total los en moeten we maar kijken hoe nu verder. Moest even me verhaal kwijt. De arts had me nog zo benadrukt dat ik GEEN ongelukken mocht krijgen. Maar overal bang voor lopen zijn wil ik ook niet :? :?

crazyshar

Re: Wat een 2e kerstdag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:07

Wat erg, zulke dingen heb je niet zelf in de hand helaas. Heel veel beterschap!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:10

:(:) Wat een ongelofelijke pech zeg, dat je dan net weer een auto-ongeluk moet krijgen. Maar gelukkig zijn er verder geen zwaargewonden gevallen. Snap in ieder geval dat je er flink van baalt, maar wat je zegt als je overal bang voor moet zijn kun je helemaal niets meer. Heel veel sterkte met je herstel in ieder geval!

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:13

Dankjewel. Ik wil ook gewoon door gaan en ik pas wel op natuurlijk maar overal bang voor zijn, dan gebeuren er juist dingen. Het zit in een klein hoekje :(

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:14

Jeetje wat een ongelooflijke pech heb je gehad zeg. Echt heel erg toevallig dat je net een ongeluk moest krijgen nu het absoluut niet mocht. Heel veel sterkte en beterschap toegewenst !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:15

Jemig TS wat vreselijk..
Heel veel sterkte toegewenst, dikke knuffel! :(:)

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:20

Jeetje, wat een ongelofelijke pech zeg! Ik wens je heel veel beterschap en sterkte toe!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:23

Wat naar! Het lijkt me niet heel slim een auto op de snelweg te stappen na een ongeluk?
Maar hoe kan het dat de auto totalloss is terwijl jullie er niet op klapten?
Heel veel sterkte, hopelijk vallen je klachten straks mee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:25

Dat is inderdaad een pech zeg! Wel wat onverantwoordelijk om op de snelweg uit een auto te stappen en zeker met zo'n zwakke rug was ik mooi blijven zitten! Je kunt door bewegen ontzettend veel schade oplopen.
Hopelijk vallen je klachten mee en ben je er toch weer snel bovenop :)

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:27

Wij klapte wel op de auto. Mijn zus en haar vriend en baby waren weer bijna op ons geklapt. Maar wij zaten vol op de voorganger.

Ik was bang dat ik weer niet zou kunnen lopen dus het was uit paniek dat ik dacht nee!! Me rug.. 7 september toen het paard op me viel kon ik niet meer opstaan terwijl dat altijd de reactie is van een ruiter. Opstaan en opstappen. Het was gewoon een reactie dat ik niet weer niks wilde kunnen. op zon moment maakt het je niet uit waar je staat maar idd zou ik anders nooit uitstappen op de snelweg

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:28

Wat een domme pech zeg! Dat gebeurt nou eenmaal, maar zoals je zelf al zegt je kunt niet als een musje thuis gaan zitten en geraniums verzorgen.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:29

precies

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:31

Wat een vervelende kerstdag zeg!!

Ik heb zelf ook ernstige rugproblemen. Bij mij ligt het losse stuk wervel tegen/in het ruggenmerg, en met 5 gebroken wervels. Mijn artsen hebben me op het hart gedrukt als ik val of een ongeval krijg dat ik 112 moet bellen en absoluut niet mag bewegen. Dit om verder letsel te voorkomen.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:37

Tazzey schreef:

Ik heb zelf ook ernstige rugproblemen. Bij mij ligt het losse stuk wervel tegen/in het ruggenmerg, en met 5 gebroken wervels. Mijn artsen hebben me op het hart gedrukt als ik val of een ongeval krijg dat ik 112 moet bellen en absoluut niet mag bewegen. Dit om verder letsel te voorkomen.

Ja dat is helemaal waar. alleen je zal dan ook wel de wilskracht begrijpen die ik dan heb om niet weer niks te kunnen.. Ik was gewoon even super bang

de wilskracht dat ik gelijk wil lopen bedoel ik dan

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:41

Ik vond toen (3 maanden geleden) op de grond liggen en niks meer kunnen zo vreselijk dat ik gisteren gelijk ''normaal'' wilde zijn en iets wilde doen.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:41

Wat een pech! Veel sterkte ts..

Ben je wel weer thuis of nog in het zkh?

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:42

Thuis nu moet de pijn heel goed in de gate houden

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:43

Jeetje wat een pech.
Heel veel sterkte ts

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:44

Roos_1994 schreef:
Tazzey schreef:

Ja dat is helemaal waar. alleen je zal dan ook wel de wilskracht begrijpen die ik dan heb om niet weer niks te kunnen.. Ik was gewoon even super bang

de wilskracht dat ik gelijk wil lopen bedoel ik dan

Die begrijp ik als geen ander maar ik ben gewoon blijven liggen de laatste keer dat ik viel.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:44

Pff wat zal jij geschrokken zijn, en wat kl**e dat je wervel nu gezakt is :(:) Maar wat je zegt, je wilt gewoon leven... Lastig!
Ik wens je veel succes en sterkte de komende tijd!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:47

Heel veel beterschap ts, moet een nare ervaring geweest zijn om nog een keer een ongeluk te krijgen.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 16:55

Dankjullie wel Piezze en Suus__

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:28

Zo wat heftig. Heel veel sterkte!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:32

Uitstappen is echt je eerste reactie. Ik heb in september een auto ongeluk gehad (iemand achterop ons geklapt met 70) en het eerste wat m'n vader en vriend deden was uitstappen (wel eerst gekeken). Onze auto lekte ook vloeistof. Ik wilde er ook uit, maar mijn deur kon niet meer open := Dus ik moest sowieso wachten.

Maar wat een schrik zeg! Heel erg veel sterkte met je rug. Heb je erge spierpijn ook?

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 18:06

Ja mijn spieren zijn nu nogsteeds erg dik. de fysio probeert het los te masseren maar dat lukt haar niet. Alle spieren zijn dik en opgezet aan 1 kant dus maar effe zien wanneer het afzakt.