Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Freya6 schreef:Misschien kun je Wendela den Tonkelaar eens contacten hierover? Zij leidt paardencoaches op en heeft er wel zicht op denk ik wie je kunt interviewen etc.
bente_sat schreef:Dankje! ik ben inderdaad op zoek naar mensen met wie ik kan praten/interviewen. ik heb ook al meerdere mailtjes gestuurd naar bedrijven maar op korte termijn kan ik vaak geen afspraak meer maken. Maar dit is een nieuwe naam! ik ga eens mailen.
Freya6, ik ga ze benaderen. vooral het bellen lijkt me handiger dan mailen. Persoonlijk contact werkt toch altijd beter
Ingrid_92 schreef:Freya6 schreef:Misschien kun je Wendela den Tonkelaar eens contacten hierover? Zij leidt paardencoaches op en heeft er wel zicht op denk ik wie je kunt interviewen etc.
Wendela geeft géén therapie met paarden, maar coaching. Die informatie kun je dan ook niet gebruiken voor een profielwerkstuk over therapie met paarden. Paardencoaching is namelijk iets anders dan equitherapie of hippotherapie.
Ik hoop het aankomende jaar een opleiding voor hippotherapie te gaan volgen. Ik weet wel wat mensen die je zou kunnen benaderen. PB me maar als je namen en e-mailadressen wil! Of eventueel informatie van mijn kant. Ik heb voor mijn HBO opleiding mijn scriptie gedaan over equitherapie
Freya6 schreef:Leuk zeg, mag ik vragen waar je die opleiding gaat volgen? En wat je vooropleiding is? Ik denk er zelf ook weleens over, en heb SPH als vooropleiding..
Ik heb namelijk pedagogiek gestudeerd. Ik wil de opleiding in Gent gaan volgen aan de Artevelde Hogeschool. Na mijn afstuderen heb ik me direct ook ingeschreven voor die opleiding, maar ik kwam helaas niet door de selectie heen (ze laten per keer maar 25 studenten toe en dan voornamelijk Belgische leerlingen, ik geloof dat ze maar 2 buitenlandse studenten toelaten). De opleiding start maar 1x per 2 jaar, dus ik ga het aankomende jaar weer proberen
Er is ook een opleiding in Nederland, maar die trekt mij niet.
, alleen zou dat niet een groot genoeg hoofdstuk kunnen zijn voor een PWS ben ik bang.. Ik zou daarom hoofdstuk 3+4 samen voegen omdat het best veel met elkaar te maken heeft, en een ander hoofdstuk erbij voegen 
Freya6 schreef:Ingrid_92 schreef:Ik hoop het! Zou leuk zijn, en anders 2 jaar later wéér proberen haha. Maar met SPH kun je ook instromen trouwens!
Weet je toevallig ook de kosten? Die kan ik nergens vinden.
bente_sat schreef:ingrid_92 Het is inderdaad heel lastig veel bedrijven geven inderdaad coaching met paarden en geen therapie. Daar ben ik ook al een paar keer tegenaan gelopen. Ik zal je even een pb sturen!
Ik wil hierna psychologie gaan studeren en daarna een opleiding doen om therapie met paarden te gaan geven. Hippotherapie, is dat hetzelfde als equitherapie of niet?
Celiien Gelukkig hoeven wij niet een heel uitgebreid verslag te maken. In totaal moeten het minimaal 15 pagina's tekst zijn exclusief plaatjes. Dus met de hoofdstukken komt dat wel overeen hoop ik. Ik zit nu namelijk op 9 pagina's tekst. Ik loop nogal vast op ecologisch en technisch. Ik heb geen idee wat ik daar over kan zeggen omdat ik geen informatie daar over heb.

is ook België, daar is studeren sowieso een stuk goedkoper
De Nederlandse tarieven zijn niet voor iedereen weggelegd.