Sorry...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Sorry...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 23:32

Hoi

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Er is heel erg veel aan de hand op school te lang om nu uit te typen. Maar ik heb ruzie met mijn beste vriendin die ik nu 12 jaar ken. Iemand heeft tegen haar iets gezegt dat ik allemaal dingen over haar vriendje zou hebben gezegt (dat heb ik dus niet gedaan en dat heb ik haar uitgelegt (niet over whats app maar gewoon in real life)) we hebben nu eveb afstand genomen zeg maar en ik heb nu dus gevraagt of ze weer een keer wil afspreken. Ze denkt hier nu een nactje over na. Ik hoop dat ik alles dan nog een keer kan uitleggen. Ikhaar niet kwijt al helemaal niet op zo'n onnozele manier door iets dat ik niet eens heb gedaan. Hebben jullie nog tips? Of kan ik haar verrassen door iets met z'n tweeën te doen ofzo? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Anoniem

Re: Sorry...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:33

Een brief schrijven waarin je uitlegt hoe het echt zit en als ze je dan nog niet gelooft, is ze geen echte vriendin. :n

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:34

Laat maar even rusten (: dat hebben jullie samen ook besloten
Jullie konen heus wel weer naar elkaar toe als jullie echt goede vriendinnen zijn :)

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:35

Inderdaad een brief schrijven. Ik zou het eerst helemaal goed maken en haar daarna verassen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:37

Wat is de reden dat je haar wilt verrrassen en je moeite wilt doen om haar aan te houden als vriendin?
Als ze ECHT, ECHT, ECHT je vriendin is, dan komen jullie hier doorheen.
Zo niet, dan weet je wat je aan haar hebt.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 23:40

Brief schrijven is inderdaad een goed idee! Ik heb dus gevraagt of ze weer wat af wil spreken en ze denkt er een nachtje over na maar als (om iets leuks te doen of om te praten wat zij wilde) maar als ze af wil spreken (niet om te praten) kan im dan iets leuks regelen als verrasing? Zoals wat dan?

@cassidy omdat ik haar al 12 jaar ken. Ik wil haar niet kwijt ik heb het gevoel dat ik zonder haar niemand meer heb (dat is dus dat hele lange verhaal enzo)

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:41

Ik als die vriendin zou dan eerst verhaal willen halen van jou.. Daarna zou ik wel verder kijken.
mocht het een echte vriendschap zijn, zou ze aan jou kant gaan staan. En zich nergens druk om maken.
Zou geen verrassingen doen, gewoon even laten rusten en dan even praten.

En waarom een nachtje over slapen? Zoiets deden wij op de basisschool :')
Succes en sterkte ermee.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:45

lienieminie schreef:
@cassidy omdat ik haar al 12 jaar ken. Ik wil haar niet kwijt ik heb het gevoel dat ik zonder haar niemand meer heb (dat is dus dat hele lange verhaal enzo)

De tijd dat je elkaar kent is geen criterium of iemand een ECHTE vriend of vriendin is of niet.
Niet voor niets wordt er groepen dat je je echte vrienden pas leert kennen in nood.
En dan hoeft dat echt niet financieel te zijn....
Veel wijsheid toegewenst bij het maken van je beslissing. Voor een echte vriend of vriendin hoef je echt niet door het stof te kruipen. Die accepteren je zoals je bent.
Dus ja, je gaat wat zogenaamde "vrienden" kwijtraken als je echt in de oliebol komt te zitten. Moet je daar rouwig om zijn? Pertinent NIET!

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 23:49

Naja ze wil niet zeggen wie het heeft gezegt begrijp(en) je/jullie? Dit kan ik deels wel en deels niet begrijpen. Maar uiteindelijk ligt de keus bij haar en daarom wil ik weten wie dat heeft gezegt... Maar er spelen dus nog ook andere dingen wel mee maar dat is een verhaal van het afgelopen jaar

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:51

Dan denk ik dat je het eens even los moet laten. Ik herken je situatie en het voelt net als een relatie verbreken. Wat je in feite ook doet. Mar geloof mij, de " vriendinnen" waar ik zo voor door het stof ging verdwenen uiteindelijk toch. Terwijl andere mensen, echte vrienden, gewoon blijven..
Het doet heel erg veel pijn en dat mag. Maar je kunt echt zonder.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:52

Lekker als je vriendin jou niet gelijk geloofd.
In een vriendschap zou je toch achter elkaar moeten staan. En mocht er enige twijfel zijn, dan bij elkaar verhaal halen en niet zomaar een ander of een groepje anderen geloven en je vriendin dumpen. Dan stellen al die jaren vriendschap ineens niets meer voor.

Maar we kennen natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Wie weet wat er allemaal meer speelt..

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:53

Ik zou gewoon vragen waarom ze een buitenstaander liever gelooft dan haar beste vriendin.
In elk geval, als jullie gaan afspreken gewoon iets gezelligs gaan doen en er niet over beginnen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 23:55

Brief schrijven met jouw uitleg/kant van het verhaal vind ik wel en goed idee inderdaad.

Verrassen? Waarom zou je haar verassen? Ik zou dan denken dat je iets goed te maken hebt in haar schoenen. Het is geen moment om te verassen maar er over te praten. Als je jouw dan niet gelooft dan is het niet zo'n goede vriendschap als jij denkt (of in ieder geval niet van haar kant). Ik zou mezelf sowieso af vragen waarom zij jouw niet meteen gelooft.. en waarom en hoe dit de wereld is ingekomen.
Afstand is dan wel goed, en volgende stap is dan praten. Is het dan nog niet goed is meer afstand of oppervlakkige vriendschap/ke issen zijn wellicht beter? Succes in ieder geval

Edit; veel berichten gekomen voor mij omdat ik op mobiel niet zo snel typ, maar ben het wel eens met paline en de posts na jouw laatste reactie

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 00:00

Nee verrassen is misschien niet zo'n goed idee nee (nu ik er zo over nadenk)

Ik weet dus ook niet wie diegene is en ze heeft idd alleen bij diegene verhaal gehaalt... Ik wil liever eerst praten maar als ze dat niet wil ga ik een brief schrijven. Ik hoop dat ze uiteindelijk ook verteld wie het heeft verteld dat we desnoods met z'n drieeën kunnen praten want ik wil gewoon weten waarom iemand zoieta zou doen