Met oud & nieuw komt er een vriendin hierheen. Ik wil graag wat tapas achtige hapjes maken. Wie o wie heeft er nog leuke ideeën? Ik had zelf al wrapjes en kipvleugeltjes verzonnen maar ik ben nog op zoek naar wat andere dingetjes.
Kijk eens bij de diverse heel recente topics over kerst eten.
xTammyy
Geplaatst: 24-12-14 22:59
Tomaat mozerella spiesjes, kaasblokjes, kleine salades, geitenkaas balletjes met honing, gehaktballetjes.. Paprika's gevuld met rijst oid Zou zeggen google eens op tapas restaurants en neem dan een kijkje op de menu kaart
kevertje04
Geplaatst: 24-12-14 22:59
Dadels, gevuld met roomkaas en gewikkeld in spek, en dan bakken. Heeerlijk!
Nachtlampje
Geplaatst: 24-12-14 23:02
Bij de aldi koop je verpakte rondjes zachte geitenkaas. Dan koop je plakjes ontbijtspek. Die halveer je door de breedte, en leg je per twee stukjes (per 1 stukje ontbijtspek dus) in een kruisje. Dan halveer je de geitenkaasjes, en met 1 plakje ontbijtspek pak je een halfje geitenkaas in. Even aanbakken en gelijk opdienen. Yam!
Daarnaast.. Turks brood met gegrilde paprika uit pot. Mozzerella eroverheen, even grillen in de oven. Dan een paar sardientjes eroverheen. Ook heeeel lekker, en de sardientjes zijn niet overheersend oid.
Witlofschuitjes: Zelf pesto maken. In 1 blaadje witlof (hartje eruit gesneden) een plupje pesto, en dan wat grof gehakte walnoten eroverheen.
Wraps met zalm: roomkaas/kruidenkaas en bieslook, op rollen en snijden in kleine rolletjes.
Ik had laatst hapjes gemaakt die erg goed in de smaak vielen. De salamihapjes waren echt zo op.
Kaas/salami hapjes van bladerdeeg
Plakje bladerdeeg bestrijken met pesto. Plakje salami en jonge kaas erop. Strak oprollen en even in vershoudfolie in de koelkast opstijven. Daarna in 2cm dikke plakjes snijden. Oven voorverwarmen op 190 graden en dan 15 minuten in de oven.
Italiaanse kruiden/parmezaanse kaas hapjes
Plakjes bladerdeeg bestrooien met kaas en kruiden. Dichtvouwen Oven op 200 graden en dan 12 minuten erin