Kerst gekte in de detailhandel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

Kerst gekte in de detailhandel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 18:35

Ik verbaas me zeer vandaag.
Al werkende in de supermarkt stroomt het vol met idioten.
Idioten die zich afvragen waarom het zo druk is, willen dat je je in 5en splitst en geholpen willen worden.
Als eerst het liefst.
Feestdagen, plak het woord ergens voor/achter/tussen en de meest degelijke mensen veranderen in barbaren!
Na heel wat gesnauw en rottige opmerkingen vraag ik me af hoe bokt met de jaarlijkse boodschapjes om gaat.
Irritatie puntje of glijd t allemaal langs je heen?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:23

aagh, mensen die voordringen en als eerste geholpen willen worden bij de kassa ... wacht gewoon netjes op je beurt denk ik dan {:)-:(

Ach ja, ik hou me rustig en wacht netjes op me beurt bij de kassa, Sommige 'personen' kunnen wel ietsjes rustiger doen

Fijne kerst zeg ik dan! {:) :D

Appelflapje

Re: Kerst gekte in de detailhandel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:39

HK > PF

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:47

Ik heb totaal geen kerststress gehad. Was eigenlijk niet van plan zoveel boodschappen te doen, maar kwam gisteren om 18 uur toch met 5 boodschappentassen vol thuis :D

Had namelijk verwacht dat er geen doorkomen aan zou zijn, maar ik ben pas verhuisd vanuit de stad en hier is het veel rustiger. De dingen die ik wilde waren zelfs nog niet uitverkocht *\o/* Daarbij was veel al afgeprijsd, omdat de supermarkten om 18 uur dichtgingen.

Dus heb ik even goed ingekocht voor zowel kerstdiner als de dagen tussen kerst en oud en nieuw.
Dit ga ik dus vaker zo doen haha.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:48

Omdat ik mijn enkel heb gebroken, bestel ik mijn boodschappen al enkele weken online en laat ze thuisbezorgen. Zo ideaal! Ik hou dit erin voor komende jaren de kerstboodschappen :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:51

Hier viel het reuze mee, gisterochtend schijnt het wel druk te zijn geweest, maar ik moest gisteravond werken en toen was het alles behalve druk, de helft van de kassa heeft nog bijna de hele avond geholpen met spiegelen haha! Ik moet zelf morgen werken, dus met kerst zelf. Ben benieuwd hoe dat word...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:52

Ik heb geen poten meer over, om het bod te zeggen.
Maandag de zaak aan kant gemaakt en de boel klaargemaakt zodat de koks genoeg ruimte hadden, de verkopers niet mis hoefden te grijpen en de hulpen genoeg ruimte hadden achter.
Dinsdag alle spullen qua handel binnen laten komen, opgestapeld en al veel klanten geholpen. 's Avonds tot half één 's nachts bestellingen klaargemaakt.
En gister begon de hel. De hele dag gerend, klanten helpen, bestellingen weggeven... Man man man..
44 uur gemaakt in drie dagen...
Maar ondanks alles; het is een heerlijke periode van gezelligheid in de winkel.
Klanten zijn je dankbaar en daar doe je het voor.
Zalig kerstfeest en graag tot ziens, mevrouw meneer!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:53

Oh, sterkte Chubby! Ik weet hoe het is, ik ging altijd op krukken naar de supermarkt, maar hoe draag je dan nog je boodschappen? In een rugzak dan maar...
En dan bij de kassa met betalen vielen de krukken standaard om, zodat mensen weer moesten helpen, aaaargh, irritant |o Ik vind bij ons altijd de verzendkosten zoveel, als ik bijvoorbeeld maar 5 dingen nodig heb. Maar voor een grote boodschappenlijst als met de feestdagen is dat natuurlijk relatief weinig.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:55

Ik werk bij de HEMA en het was de afgelopen dagen inderdaad erg druk, maar wel gezellig! Iedereen is vrolijk en wenst de ander fijne feestdagen, en de klanten lijken wel extra dankbaar rond deze tijd :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:55

Ik werk in een winkel en sommige klanten blijven me verbazen...
Worden boos omdat het zo druk is en ze niet meteen geholpen kunnen worden.
Worden boos omdat er een rij bij de kassa staat en het soms ff duurt voordat ze aan de beurt zijn.
Worden boos omdat ik geen korting op een product ga geven. (Ze denken dat ze kunnen onderhandelen met mij ofzo?)
Worden boos omdat we een product niet meer in de winkel hebben. Bied ik aan het met ze te bestellen, krijgen ze het binnen een week thuis gestuurd zonder dat ze verzendkosten betalen. Dat hoeft dan natuurlijk weer niet want dat duurt te lang en we moeten het maar gewoon op voorraad hebben. Zorg dan gewoon dat je je cadeau eerder hebt dan een dag voor kerst...

Vinden het slechte service dat we niet inpakken aan de kassa, maar we een inpaktafel hebben gemaakt zodat klanten het zelf kunnen doen. Het kost gewoon veel te veel tijd om nu alles te moeten gaan inpakken. Sta je nog langer in de rij, is toch vrij logisch..

Hele jaar door heb je soms lastige klanten, maar met feestdagen/ drukke periode is het toch nog allemaal wat erger haha.
Klanten die denken dat je alles wel ff voor hun doet

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 14:56

Ik kan me er echt niet druk om maken maar zie inderdaad een hoop gekken in de supermarkt! Waar je je dan druk om maakt, denk ik altijd maar. Ik probeer vooral te genieten van de vrije dagen en gezelligheid verder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:01

Wij zijn gisteren nog naar cranenbroek en de gamma geweest, maar ik heb me juist verbaasd over hoe rustig het was! Normaal echt bomvol bij cranenbroek, en nu vroegen we ons af of ie niet al gesloten was, zo weinig auto's stonden er :=
Maar de boodschappen had ik de dag ervoor al gedaan :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 15:05

Ik heb jaren in de slagerij gewerkt en dat was toen al een gekkenhuis! Mensen die het gek vonden dat ze niet de lastste dag nog een bestelling in konden leveren en mensen die niet bestellen en het gek vonden dat er geen haasbiefstuk meer was maar bovenal was het wel heel gezellig om te werken met die drukte en sfeer.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 17:56

Vandaag was het heuuuul rustig bij ons.
Uiteindelijk 4 uur eerder weg gegaan, heerlijk! Maar wat wil je ook met eerste kerst dag
Ben benieuwd hoe het er morgen uit ziet
Er was overigens wel veel op
Maar sowieso meer relaxte klanten vandaag. Veel mensen met kleine kinderen ook

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 17:58

Gister in de kapsalon waar ik werk was t lekker druk.
Mensen zonder afspraak die t aardig brengen allemaal tussen door nog geholpen.
Als r iemand met n grote bek binnen zou komen, gooi ik ook mn kont tegen de krib.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:45

Ik werk ook in een supermarkt, complete chaos maandag t/m woensdag :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 18:49

Ik probeer eigenlijk altijd de supermarkt te vermijden rond de feestdagen of op vrijdag avond/zaterdag.karrenvol zooi die voortgeduwt worden voor overgestresste mensen. Alsof ze weken geen eten hebben gehad en nu voor hun leven moeten hamsteren.

Geen idee waarom iedereen altijd zo rondvliegt door de supermarkt. Het eten loopt niet weg en als je 5 minuten later bij de kassa aan de beurt bent vergaat de wereld ook niet lijkt me.

Edit Chubby ai wat heb je uitgehaald? Maar wel slim boodschappen laten brengen. Ik heb ook krukken maar gebruik meestal de winkelwagen als rollator. En tja ik ben idd niet al te snel bij afrekenen omdat ik vaak wat sta te wiebelen. Ze wachten maar even.