Laptop doet raar met Wifi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Laptop doet raar met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 18:09

Ik heb in Nederland nooit problemen met mijn wifi verbinding gehad. liet mijn laptop altijd thuis en had gewoon altijd internet verbinding. Sinds ik vorige week naar NYC ben gegaan en daar op het wifi ging verdwijnt mijn verbinding de hele tijd en nu dus ook dat ik gewoon geen enkel netwerk kan zien of wifi ook maar aan krijg. Dan staat er verbonden maar is er toch geen internet. Mijn mobiel functioneert prima daarentegen... Na enkele keren opnieuw opstarten doet die het voor nu weer even maar weet zeker dat ik er straks weer word uitgegooid...

Iemand hier ervaring mee? Het is een Acer Aspire E1-531 met Windows 8

Rennie89

Re: Laptop doet raar met Wifi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 02:57

Bedankt voor alle reacties :')

Iig heb ik een derde virusscanner geïnstalleerd en bleek ik een Trojan Horse te hebben (meerdere) die ik allemaal ben opgelopen in mijn Hostel in NYC. Geen idee of dit ook echt de oorzaak is maar ik probeer dus nu iig al die Trojans te verwijderen en hopelijk functioneert alles dan weer naar behoren

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 11:03

Mocht dat niet de oorzaak zijn, kan je nog kijken of je instellingen goed staan. Er schijnt een bug in windows 8 te zitten kwa verbinding. Mijn wederhelft liep ook om de haverklap te vloeken dat zijn verbinding eruit lag terwijl de pc aangaf dat die er wel gewoon was. Blijkt dat 8 op 2 manieren je verbinding op de slaapstand kan zetten. Er zijn tutorials op youtube te vinden om dat te corrigeren (wat ik dus ook gedaan heb). Tot nu toe heb ik hem niet echt meer gehoord dat de verbinding niet meer wilde.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 18:11

Ik blijf komende dagen even mijn laptop scannen, er was namelijk net weer een Trojan Horse. Zitten nu 9 files in quarantaine := behoorlijk wat. Nagaan dat dit allemaal in het hostel is opgelopen....
Maar bedankt, ik houd het in mijn achterhoofd mocht mijn lap opgeschoond zijn en hij nog steeds raar doen!