kerstdiner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 10:38

Het valt mij op dat er met kerst tegenwoordig veel geliflaft wordt.
Gourmetten, fonduen etc.
Een echt diner zie je nog maar zelden.
Persoonlijk, ben ik dol op mooie wildgerechten met bijv stoofpeertjes, en een grote ouderwetse chocoladepuddding met slagroom als toetje.
Heerlijk Bourgondisch smikkelen en smullen , in een huis dat heerlijk ruikt naar gebraad,kruidnagel en kaneel
.

Wat heeft jullie voorkeur?

verootjoo

Re: kerstdiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 10:43

Dat eten we heel vaak dus laat het met kerst een keer anders zijn. :P

Maar om eerlijk te zijn maakt het mij niks uit. Eten moet je toch, en wat het dan mag wezen maakt mij echt niet uit :D ik kook overigens zelf nooit met kerst, dus eet gewoon wat ik krijg :)

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 15:47

Als ik eerlijk ben, doe ik beide heel erg graag.

Hier is het meestal op kerstdag een uitgebreide maaltijd, traditioneel Brits zondagsmenu, bestaande uit: een volledige kip uit de oven, roasted potatoes, wortels, spruiten, broccoli, pastinaak, yorkshire puddings, pigs in blanket en dan nog leak en bacon stuffing. Urenlange voorbereiding, maar echt genieten! Met als dessert dan Cheesecake met custard of een traditionele Christmas pudding.

En dan met nieuwjaar een lekkere gourmet, compleet iets anders en zeker qua geur, maar ik kan er ook echt wel eens van genieten!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:04

Kerst is hier altijd het ideale excuus voor groot vlees. Dus dit jaar een grote ham van 4,5kg op de bbq gebraden, stoofpeertjes er bij, appelmoes, boontjes, puree en gratin. Helemaal mjam was het :D