Lang verhaal, doet er ook niet toe. Hopelijk heb ik mijn rijbewijs snel
. Mijn auto word wel vaak gebruikt door twee vrienden van mij. In principe hebben we de afspraak, als ze rijden en ze gaan over de snelheid, zij betalen. Maar heel expliciet is dat nooit gezegd, meer gewoon af en toe tijdens een gesprek naar voren gebracht tijdens het rijden etc, maar niet echt 'afgesproken'.
Daarnaast zijn het beide super bestuurders, die echt wel opletten, dus heel veel zorgen maakte ik me niet.
Helaas helaas, nu na 4 maanden in mijn auto rondrijden is het toch gebeurd. Een bekeuring voor één van de bestuurders. We mochten 50, we reden 68, met de correctie is dat 65, dus 15km te hard. Bekeuring van 135,- Oefff..
Ik zat er zelf naast op die dag.
Ik weet nog zeer weinig van verkeersregels en snelheden, dus houd dat eigenlijk niet in de gaten. Ook is het niet echt mijn verantwoordelijkheid, maar die van de bestuurder op dat moment.
Als ik hem zeg dat hij het hele bedrag moet betalen, dan doet hij dat ook wel. Afspraak is afspraak. Daar houd hij zich wel aan, daar maak ik me geen zorgen over. Daarom dat ik ook wat nonchalant was met dingen afspreken en hem, en ook de ander, in mijn auto laten rijden.
Maar we zijn beide studenten, dus ik vind het ook wel belachelijk veel dat hij dan moet ophoesten. Het blijft mijn auto. Dus ik zit erover na te denken het misschien 50/50 te doen, hoewel dat voor mij nu ook net wel weer moeilijk uitkomt.. Voor hem is het toch wat makkelijker, want hij heeft zijn vader wel die in nood dat wel voor hem betaalt. Maar dat is ook zo banketstaaf als hij daar moet aankloppen.
Zelf helemaal betalen doe ik niet. Dat vind ik dan weer te ver gaan. De helft daarentegen vind ik schappelijk... Maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van tja, we hadden wel afgesproken blabla, had je beter moeten opletten.
Wat denken de bokkers?
Hijzelf betalen, zoals afgesproken. Of is het wel zo vriendelijk om de helft te doen. Ik vind het al heel naar om hem te moeten informeren over deze bekeuring en het hem vragen te betalen. Dat is al minder naar als ik met de helft aan kom zetten
Hij mag al blij zijn dat ie gewoon je auto mag gebruiken! 
Hij reed dus hij is verantwoordelijk
die boetes krijg je niet voor niets, dan denk hij de volgende keer mischien wat beter na als hij sneller wil rijden dan toegestaan
ik zou het alleen maar raar vinden als jij ook maar iets mee zou betalen. Hij heeft toch te hard gereden? Jij bent nog zo'n fantastisch persoon die jouw auto aan andere toevertrouwd, het zou niet eens een vraag moeten zijn wie de bekeuring zou moeten betalen