Als een soort noodkreet plaats ik mijn verhaal hier maar op Bokt, aangezien docenten en stagebegeleidsters vakantie hebben en ik nu een crisismoment heb.
Situatie is: ik studeer HBO-Verpleegkunde, en ben in januari klaar. Ik loop nu mijn laatste stage en dat gaat hartstikke goed. Al vanaf het begin is iedereen laaiend enthousiast over mijn functioneren op de werkvloer (en ik ook over mijn collega's, werkplek en docent) en dat is nu nog steeds zo. Omgang met bewoners, collega's, kritisch redeneren, coachen van collega's en ondersteuning op alle vlakken: allemaal goed en hartstikke leuk.
Maar.
Er ligt ook nog een papieren monster. Ik ben heel enthousiast begonnen met het opzetten van een project rondom een probleem dat ik signaleerde. Ik ben flink aan het typen gegaan, aan motivatie en informatie ontbrak het me niet. Op een gegeven moment kwam ik op een punt dat ik niet meer goed wist hoe nu verder te schrijven, en toen mijn moeder 4 weken geleden ernstig ziek bleek te zijn, is het allemaal een beetje gestagneerd (weer een beetje doen, weer zeer slecht nieuws en dan lag het weer een week stil etc.).
Nu bevind ik me in de situatie dat ik nog een week vakantie en daarna nog zo'n 5 weken stage heb waarin ik een groot deel van mijn project nog moet uitvoeren. Dit is op zich niet zo'n probleem, maar ik heb altijd al veel moeite gehad met methodisch werken en het interpreteren van methodieken. Zo had ik voor mezelf bedacht om een aantal stappen uit te voeren, maar mijn docent wil graag dat ik de stappen van de P6-methodiek (Roel Grit) volg. Dit vind ik zelf prima, geeft mij weer wat structuur en richting.
Maar.
Ik zit nu met mijn eigen stukken (rapportje hier, voorstel daar, stukje tekst hier), 2 boeken die de methodiek beschrijven en feedback van mijn docente en ik KRIJG HET NIET binnen één kader.
Op het moment dat ik zit met mijn docent wil het er nog wel enigszins in, maar als ik dan weer het boek in duik snap ik niet goed wat zij nou wil (''Het belangrijkste is nu dat je eerst je adviesnota gaat schrijven.'' ...maar binnen welke stap valt dat dan???) en ben ik bang dat alles dat ik al gedaan heb, onbruikbaar is. Ik krijg het plaatje gewoon niet compleet en dat frustreert me mateloos, aangezien ik hier al vanaf basisschoolleeftijd tegenaan loop en ik gewoon een goed portfolio af wil leveren volgende maand.Is er misschien een Bokker die me hierbij kan helpen?
Ik kan even niet meer vóór- of achteruit
(Wellicht handig of misschien volledig overbodig om te vermelden... maar ik ben gediagnosticeerd met ADHD. Ik kan hier alleen niet zoveel mee.)
)