Markteonderzoek zebravliegendeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doranne

Markteonderzoek zebravliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 12:05

Hallo iedereen,

voor mijn studie moet ik een marktonderzoek doen.
Hierbij heb ik gekozen voor een tevredenheidonderzoek naar de vliegendekens met zebraprint.
Zouden jullie een minuutje de tijd kunnen nemen om mijn enquête in te vullen?

Alvast bedankt!

https://docs.google.com/forms/d/1X4TT5t ... rm?c=0&w=1

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:10

Je richt je marktonderzoek op vliegendekens met zebraprint. De zebradeken is hoofdzakelijk bedoeld tegen dazen, niet tegen gewone vliegen. De vragen in je onderzoek zijn gericht op vliegen, in plaats van dazen. Ik vraag mij daarom af in hoeverre de antwoorden uit je onderzoek bruikbaar zijn.

Als je meer wilt weten over (nut of onzin van) zebradekens, lees dan dit artikeltje eens.
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 23-12-14 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosG

Re: Markteonderzoek zebravliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:15

Je hebt een typfout in je topic titel staan.

Ik wou voor je de vragenlijst invullen, maar ik heb geen vliegendeken met zebraprint. Het is handig als je dat in je inleiding zet, dat de vragen alleen maar betrekking hebben op paardenhouders die gebruik maken van een zebravliegendeken. Of de optie erbij plaatsen als mensen een andere vliegendeken gebruiken.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 12:20

Je stelt eerst de vraag of je wel eens een deken gebruikt, vervolgens waarom gebruikt u een vliegendeken.

In dat geval zou je eerst uit moeten vragen of iemand een vliegendeken gebruikt en daarna dus waarom. Mensen die voor hun paard/paarden geen vliegendeken gebruiken zouden dan uitgesloten moeten worden van de vragenlijst (de rest van de vragen zijn niet van toepassing voor ze).

En vervolgens de vraag wat vond u van de prijs/kwaliteit verhouding? Als je ja antwoord krijg je alsnog de vraag: wat zou u veranderen aan de prijs/kwaliteit verhouding? Als ik net ja heb ingevuld bij de vorige vraag.. dan betekend het dus dat ik niet iets wil veranderen aan de prijs/kwaliteit verhouding.

Vervolgens wordt ook direct de vraag uitgesteld of ik verschil merk met een vliegendeken met een zebraprint, maar ik heb nog nergens aangegeven of ik deze heb? (en deze heb ik dus niet...)

Ik zou dus goed kijken naar de structuur/opbouw van de vragenlijst & dat termen deken/vliegendeken of vliegendeken met zebraprint consistent worden gebruikt.

En U met een hoofdletter? In Nederland gebruik je alleen U met een hoofdletter als je over een god /heilig persoon spreekt.

Succes met je onderzoek!