Steekpartij steeds dichterbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Steekpartij steeds dichterbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 03:14

Heehee,

Mensen uit de omgevinf alphen ad rijn hebben het meegekregen dat er een steekpartij is geweest de 27 jarige jongen die is neergestoken is deze ochtend overleden. Ik en een vriendin kende hem, en het is heel raar dat het allemaal steeds dichterbij komt het geweld opzich. Ik weet dat je er niet te veel over na moet denken maar hetaat me niet los, je gaat uit, je ziet een ruzie wil helpen en je wordt neergestoken weliswaar in je been, je loopt door ( weet niet precies hoe t ging), je overlijd. Ik vind t onwijs beangstigend dat dit soort dingen nu hier in de buurt gebeuren voor hetzelfde geld loop je er zelf ? Je wordt altijd aangemoedigd om iets te doen als je mensen zien die ruzie makrn, of elkaar te helpen maar als dit t resultaat is, wie gaat dat nog doen dan, wie durft het nog ?

Groetjes Nina, sorry voor de eventuele fouten typ via mn telefoon

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 03:21

Dit gebeurde altijd al, alleen nu wordt het breed uitgemeten in het nieuws.

En misschien is het handiger om topics te starten vanaf een pc of een laptop, want het zijn wel erg veel typfouten die je stukje niet echt makkelijker te lezen maken...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 03:29

is niet nieuw.... Jongen die ik van vroeger kende (en dus ook mee omging, niet kennen in de zin van weten wie het is) is afgelopen jaar in elkaar getrapt en hierdoor in ziekenhuis beland in een coma en helaas 2 dagen later overleden. In mijn eigen wijk. Het gebeurt helaas, altijd al. Gelukkig ervaar jij het pas nu... Dit zijn geen dingen waar je gewend aan wil raken

Ik ben zelf totaal niet bang aangelegd, onderneem veel alleen, ben veel alleen. Maar als ik bijv iets zie gebeuren en ik ben alleen dan is het eerste wat ik zou doen politie bellen. Ik kan in mijn eentje weinig beginnen tegen een flinke vent met een mes, dat is suïcidaal en dat ben ik niet :)

Ik wil trouwens niet veel zeggen hoor, maar in Alphen was die massive shooting in dat winkelcentrum ;) Kende zelf overigens niemand maar wel een vriendin die een docente hierdoor volgens mij verloren was.

Eleionomae

Re: Steekpartij steeds dichterbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 08:56

Ik heb zelf jaren in Alphen gewoond, maar ik ben nu bijna blij dat ik in dat suffe Heerenveen woon :') al die verhalen van schiet en steekpartijen, brrrr. Niet dat hier helemaal niks gebeurt, maar het is altijd nog minder dan daar :j

Bij de grote schietpartij in het winkelcentrum waren een aantal bekenden van mij betrokken, dan besef je pas hoe kwetsbaar je eigenlijk bent. Ik sta er verder maar niet teveel bij stil, maar ik krijg nog steeds kippenvel als ik daar aan terug denk :j

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 08:58

Bij mij naast onze flat is ook een keer iemand neergeschoten, tja, dat hou je altijd wel. Zolang je geen echte zware problemen hebt met mensen zou ik me niet zorgen maken.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 09:58

Daarom zou ik echt niet in mijn eentje gaan helpen bij een ruzie op straat oid :n Wel altijd gedaan, maar nu ga ik echt mijn leven niet op het spel zetten voor een vreemde.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:44

lifaya schreef:
is niet nieuw.... Jongen die ik van vroeger kende (en dus ook mee omging, niet kennen in de zin van weten wie het is) is afgelopen jaar in elkaar getrapt en hierdoor in ziekenhuis beland in een coma en helaas 2 dagen later overleden. In mijn eigen wijk. Het gebeurt helaas, altijd al. Gelukkig ervaar jij het pas nu... Dit zijn geen dingen waar je gewend aan wil raken

Ik ben zelf totaal niet bang aangelegd, onderneem veel alleen, ben veel alleen. Maar als ik bijv iets zie gebeuren en ik ben alleen dan is het eerste wat ik zou doen politie bellen. Ik kan in mijn eentje weinig beginnen tegen een flinke vent met een mes, dat is suïcidaal en dat ben ik niet :)

Ik wil trouwens niet veel zeggen hoor, maar in Alphen was die massive shooting in dat winkelcentrum ;) Kende zelf overigens niemand maar wel een vriendin die een docente hierdoor volgens mij verloren was.

Maar wat wil je er wel mee zeggen dan? Beide situaties staan los van elkaar. De enige link met elkaar is dat het in dezelfde stad (dorp zelfs officieel) heeft plaatsgevonden.

Ik woon mijn hele leven al in Alphen en woon hier met veel plezier. Ik was aanwezig ten tijde van de schietpartij in de ridderhof, maar doe nogiedere week boodschappen in het betreffende winkelcentrum. Ik voel me hier veilig en voed mijn kinderen in diezelfde veiligheid op

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:51

Geweld is van alle tijden. Het kan natuurlijk wel per regio verschillen en er kunnen lokale toenames van geweldsincidenten zijn, maar het is echt niet zo dat je tegenwoordig meer risico loopt dan vroeger. Vergeet ook niet dat je alleen de incidenten hoort waarbij het misgaat, je hoort niet hoe vaak mensen ingrijpen bij ruzies of gevechten zónder dat er iemand gewond raakt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:18

Vroeger werd zoiets niet uitgezonden of in de media gehaald, tegenwoordig steeds meer.
Laatst hier ook op een aantal weken tijd een meisje vermist, iemand die in het kanaal is terug gevonden vermoedelijk van de brug gesprongen, nog een moord in een ander dorpje en dat binnen een straal van een goede 20km...
De pers geeft er steeds meer aandacht aan

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:32

geweld is zoals hier al gezegd wordt van alle tijden.
Tegenwoordig wordt alles de media in geslingerd met grote bombarie.

Maar er is nog een tweede reden, dat de wereld 'slechter' lijkt te worden

de wereld komt niet dichterbij, jij wordt zelf ouder..

vroegaaaaaaaah leek de wereld goed en geweldig..
maar dit was omdat jouw wereld klein was.. je familie en vriendjes en verder kreeg je nog weinig van de wereld mee..

ga maar eens naar oude plaatselijke kranten zoeken.. waarschijnlijk heb je er nooit echt wat van meegekregen omdat het je allemaal nog niet zoveel zei.. 99% van de wereld is een ver van je bed show als je 6 bent. je vriendjes zijn je vriendjes en vriendjes van je vriendjes zitten nog altijd bij je in de klas bij wijze van spreken.

Nu ben je twintig.. de vriend van je vriendin, diens broer heeft een vriendin die in Groningen woont en je hebt haar wellicht zelfs al ontmoet (even een schets).. Je wereld is dus enorm vergroot in een paar jaar tijd. er zijn ineens relaties en die relaties hadden al een eigen vriendenkring, waardoor je dus in sneltreinvaart steeds nieuwe mensen leert kennen.

Neem nu de MH ramp..
De kans dat iemand van 6 iemand kent die omgekomen is of iemand verloren heeft (kennen dus, niet persee nauw verwant of bevriend) is heel klein..
De kans dat iemand van 20 iemand kent die iemand verloren heeft of omgekomen is bij deze ramp is klein maar aanwezig.
De kans dat ieamand van 50 iemand kent die omgekomen is of iemand verloren heeft is onverwacht groot.. Immers diegene heeft 50 jaar kennis gemaakt met mensen, met mensen gesproken, mensen ontmoet.. Diens wereld begint vrij klein te worden.. Iedereen 'kent' iedereen.

zoals hierboven wordt aangegeven..twee dingen binnen een straal van 20 km.. maar 10 jaar terug was dit een hele andere wereld voor jou.. dan kreeg je mee wat er binnen de muren van je huis gebeurde en misschien in je straat.

als je je dat maar realiseert kun je de nasty dingen in het leven beter plaatsen en doorgaan met leven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:34

Wauw elena, dat verwoordt je prachtig en vooral heel treffend

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:39

Ik snap je gedachtegang wel, maar Elena verwoord het heel goed :)

Ik woon dan wel niet in Alphen (oké, er tegenaan) en ja het komt dichtbij... Maar je onthoud het ook beter omdat het zo dichtbij is, denk ik. Als het aan de andere kant van het land gebeurd denk je tijdens het nieuws misschien "oh oke, wat rot" maar je hebt er verder niks mee. Als het in je woonplaats gebeurd wordt je er steeds weer mee geconfronteerd, omdat het zo dichtbij is.

Ik zit in Rotterdam op school en daar gebeurd ook regelmatig wat. Maar daar heb ik veel minder dat idee van "o jeej dat komt dichtbij" Probeer er niet teveel over na te denken.
Het wordt ook allemaal snel de media ingeslingerd inderdaad wat al eerder gezegd is.

Gecondoleerd ook in ieder geval.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 18:46

Het komt ook steeds dichterbij, sinds een jaar of 50 komt het zelfs in je huiskamer met woord en beeld via de tv :Y) Daarom kijk ik nooit journaal... vind ik veel te heavy. Ik hoor via via wel wat er gebeurd in de wereld en bepaal dan zelf hoeveel ik ervan wil weten :)

Overigens gebeuren zulke dingen altijd al ;) Alleen zitten we er nu a la minute met ons neus boven op met alle nieuwe media.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 21:59

Elena verwoord het idd heel mooi en ik denk inderdaad ook wel dat dat het is !

Vind het wel mooi dat ze nu een eerbetoon willen doen met zoveel fiatjes 500, de dag van zn crematie.. Omdat die auto's zn passie waren, maar het is belachelijk dat dit soort dingen gebeuren, en ben benieuwd naar de straf die dese jongeman gaat krijgen.

Maar het feit dat je wordt neergestoken op het moment dat je een ruzie wil sussen, vind ik gewoon ongelooflijk.
Ben je zo jong, en in de bloei van je leven.